Çocukların/Bebeklerin Duyu Bütünleme Terapisi Muhtaçlığı Olduğu Nasıl Anlaşılır?
- Kolay korkma (doğumdan 3 aylığa kadar)
- Zayıf kas tonu
- Kendini denetimde mesele, olağan dışı telaşlı
- Elleri bir araya getirmede yahut oyuncakları birbirine çarpmada sorun
- Yavaş yuvarlanma, oturma yahut ayağa kalkma
- Bebek konuşmasında (agulama) zorluk
- Keşfetme meseleleri
- Hareket ettirildiğinde ağlama yahut gerginlik
- 6 aylıktan sonra sıklıkla elleri yumruk yapma
- Baş aşağı durmayı tölera edememe
- Banyodan hoşlanmama
- Yaşına elverişli oyuncakları oynama da mesele
- Kucağa alınınca, kucakta tutulunca rahatsız olma
- Emme güçlüğü
- Haddinden fazla faal ve ölçüsüz hareket peşinde
- Oturma yahut uyku sorunları
Mektep öncesi evlatların (3-5 yaş arası) Duyu Bütünleme Terapisi Gereksinimi Olduğu Nasıl Anlaşılır?
- Yaşına mütenasip oyunlara yahut hareketlere “yapamıyorum”, “beceremiyorum” der
- Zayıf kas tonu, çelimsiz, yumuşaklık
- Sakar, daima düşer/takılır
- Kişilere yahut mobilyalara çarpar, uzayda vucudunun konumunu ve etrafındakileri algılayamaz
- Oyuncakları yahut boya kalemlerini kırar
- Zıplamaktan, sallanmaktan yahut ayaklarının konumdan kesilmesinden hoşlanmaz
- Boyama yapmaktan, yap-boz yapmaktan yahut makasla kesmekten hoşlanmaz
- Lisan öğrenmede zorluk yaşar
- Hiperaktiftir, sakinleşemez, çok süratli hareket değiştirir
- Dikkat dağınıklığı yahut yeni hizmete geçişi engelleyecek haddinden fazla dikkat
- Banyodan yahut saçının kesilmesinden hoşlanmaz
- Dokunmaya, tatmaya, seslere yahut kokulara haddinden fazla reaksiyon verir.
- Oyun bahçelerinde oynamak istemez
- Oturma yahut uyku meseleleri
- Yeni şeylere öğrenirken sair evlatlardan daha ziyade tekrar yapması gerekir
Mektep Çağındaki evlatların Duyu Bütünleme Terapisi Muhtaçlığı Olduğu Nasıl Anlaşılır?
- Dikkat dağınıklığı yahut yeni hizmete geçişi engelleyecek haddinden fazla dikkat
- Zayıf kas tonu, mütemadi uzanmak isteme yahut çalışma masasında dik oturamamak
- Yeni şeylere öğrenirken sair evlatlardan daha çokça tekrar yapması gerekir
- Harfleri aksi yazma/okuma (örneğin “b” mekanına “d”), düzgün yazı yazma meselesi
- Kalemleri çok kolay kırar yahut kaleme çok bastırarak muharrir
- Zıplamaktan, sallanmaktan yahut ayaklarının noktadan kesilmesinden hoşlanmaz
- El yazısından hoşlanmaz, mesken ödevinden kolay sıkılır/yorulur
- Dikkat dağınıklığı yahut direktifleri takip etmede zorluk
- Hiperaktiftir, sakinleşemez, çok süratli hareket değiştirir
- Kendine itimat eksikliği
- Yüzmeden, banyodan, sarılmadan yahut saç kısmından hoşlanmama
- Dokunmaya, tatmaya, seslere yahut kokulara şiddetli reaksiyon verir. .
- Fizikî aktivite yahut spor aktivetelerinden kaçınma
- Akranları ile arkadaş olmada sorunlar, daha büyük yahut küçük evlatlarla oynama eğilimi
- Motor vazifeler içeren işlerde direktifleri takip edememe
Yetişkinler İçin Duyu Bütünleme Terapisi Ne Devir Yararlı Olur?
- Istikrar dertleri, oryantasyon meseleleri ve/veya merdivenden/asansörden korkulduğu hengam
- Çok süratli ve kolay yorulma, daima uzanmak isteme yahut çalışma masasında dik oturamamak
- Sakarlık, sık kaza yapmak ve/veya hantallık
- Kalabalık ortamlardan hoşlanmama, sıra da beklerken mütemadi yanlışlıkla kişilere çarpma
- Arttan yaklaşıldığında ve/veya habersiz temaslarda haddinden fazla reaksiyon verme
- Duygusal münasebetleri sürdürememe, duygusal yakınlık kurmada sıkıntılar, sarılamama
- Konut ve iş aktivitelerinde tertip bozukluğu
- Motor vazifeler içeren işlerde direktifleri takip edememe
- Araç kullanmada, park etmede, vites değiştirmede yahut otoyol giriş-çıkışlarında sorun yaşama
- Kendine itimat eksikliği
- Dikkat dağınıklığı yahut yeni vazifeye geçişi engelleyecek haddinden fazla dikkat
|