Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Çocuğunuzda ileride önemli sorunlara yol açabilecek belirtiler nelerdir?

Çocuğunuzda ileride önemli sorunlara yol açabilecek belirtiler nelerdir?
0
114

makaleci

FD Üye
Katılım
Ocak 14, 2020
Mesajlar
87,772
Etkileşim
8
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
68
Duyu Bütünleme Meselesinin Erken Belirtileri




Çocukların/Bebeklerin Duyu Bütünleme Terapisi Muhtaçlığı Olduğu Nasıl Anlaşılır?


  1. Kolay korkma (doğumdan 3 aylığa kadar)
  2. Zayıf kas tonu
  3. Kendini denetimde mesele, olağan dışı telaşlı
  4. Elleri bir araya getirmede yahut oyuncakları birbirine çarpmada sorun
  5. Yavaş yuvarlanma, oturma yahut ayağa kalkma
  6. Bebek konuşmasında (agulama) zorluk
  7. Keşfetme meseleleri
  8. Hareket ettirildiğinde ağlama yahut gerginlik
  9. 6 aylıktan sonra sıklıkla elleri yumruk yapma
  10. Baş aşağı durmayı tölera edememe
  11. Banyodan hoşlanmama
  12. Yaşına elverişli oyuncakları oynama da mesele
  13. Kucağa alınınca, kucakta tutulunca rahatsız olma
  14. Emme güçlüğü
  15. Haddinden fazla faal ve ölçüsüz hareket peşinde
  16. Oturma yahut uyku sorunları





Mektep öncesi evlatların (3-5 yaş arası) Duyu Bütünleme Terapisi Gereksinimi Olduğu Nasıl Anlaşılır?


  1. Yaşına mütenasip oyunlara yahut hareketlere “yapamıyorum”, “beceremiyorum” der
  2. Zayıf kas tonu, çelimsiz, yumuşaklık
  3. Sakar, daima düşer/takılır
  4. Kişilere yahut mobilyalara çarpar, uzayda vucudunun konumunu ve etrafındakileri algılayamaz
  5. Oyuncakları yahut boya kalemlerini kırar
  6. Zıplamaktan, sallanmaktan yahut ayaklarının konumdan kesilmesinden hoşlanmaz
  7. Boyama yapmaktan, yap-boz yapmaktan yahut makasla kesmekten hoşlanmaz
  8. Lisan öğrenmede zorluk yaşar
  9. Hiperaktiftir, sakinleşemez, çok süratli hareket değiştirir
  10. Dikkat dağınıklığı yahut yeni hizmete geçişi engelleyecek haddinden fazla dikkat
  11. Banyodan yahut saçının kesilmesinden hoşlanmaz
  12. Dokunmaya, tatmaya, seslere yahut kokulara haddinden fazla reaksiyon verir.
  13. Oyun bahçelerinde oynamak istemez
  14. Oturma yahut uyku meseleleri
  15. Yeni şeylere öğrenirken sair evlatlardan daha ziyade tekrar yapması gerekir



Mektep Çağındaki evlatların Duyu Bütünleme Terapisi Muhtaçlığı Olduğu Nasıl Anlaşılır?


  1. Dikkat dağınıklığı yahut yeni hizmete geçişi engelleyecek haddinden fazla dikkat
  2. Zayıf kas tonu, mütemadi uzanmak isteme yahut çalışma masasında dik oturamamak
  3. Yeni şeylere öğrenirken sair evlatlardan daha çokça tekrar yapması gerekir
  4. Harfleri aksi yazma/okuma (örneğin “b” mekanına “d”), düzgün yazı yazma meselesi
  5. Kalemleri çok kolay kırar yahut kaleme çok bastırarak muharrir
  6. Zıplamaktan, sallanmaktan yahut ayaklarının noktadan kesilmesinden hoşlanmaz
  7. El yazısından hoşlanmaz, mesken ödevinden kolay sıkılır/yorulur
  8. Dikkat dağınıklığı yahut direktifleri takip etmede zorluk
  9. Hiperaktiftir, sakinleşemez, çok süratli hareket değiştirir
  10. Kendine itimat eksikliği
  11. Yüzmeden, banyodan, sarılmadan yahut saç kısmından hoşlanmama
  12. Dokunmaya, tatmaya, seslere yahut kokulara şiddetli reaksiyon verir. .
  13. Fizikî aktivite yahut spor aktivetelerinden kaçınma
  14. Akranları ile arkadaş olmada sorunlar, daha büyük yahut küçük evlatlarla oynama eğilimi
  15. Motor vazifeler içeren işlerde direktifleri takip edememe



Yetişkinler İçin Duyu Bütünleme Terapisi Ne Devir Yararlı Olur?


  1. Istikrar dertleri, oryantasyon meseleleri ve/veya merdivenden/asansörden korkulduğu hengam
  2. Çok süratli ve kolay yorulma, daima uzanmak isteme yahut çalışma masasında dik oturamamak
  3. Sakarlık, sık kaza yapmak ve/veya hantallık
  4. Kalabalık ortamlardan hoşlanmama, sıra da beklerken mütemadi yanlışlıkla kişilere çarpma
  5. Arttan yaklaşıldığında ve/veya habersiz temaslarda haddinden fazla reaksiyon verme
  6. Duygusal münasebetleri sürdürememe, duygusal yakınlık kurmada sıkıntılar, sarılamama
  7. Konut ve iş aktivitelerinde tertip bozukluğu
  8. Motor vazifeler içeren işlerde direktifleri takip edememe
  9. Araç kullanmada, park etmede, vites değiştirmede yahut otoyol giriş-çıkışlarında sorun yaşama
  10. Kendine itimat eksikliği
  11. Dikkat dağınıklığı yahut yeni vazifeye geçişi engelleyecek haddinden fazla dikkat
 

Similar threads

Her gün etrafımızı deneyimler ve etrafımızdan gelen duyusal malumatları yorumlarız. Günlük duyusal deneyimlerimiz; dokunma, hareket, vücut farkındalığı, görme, ses, koku, tat ve mekan çekiminin çekilmesidir. Bu haberlerin geldiği duyular: Görme, işitme, dokunma, tat, koku, istikrar ve hareket...
Cevaplar
0
Görüntüleme
144
Aslında Evladınızın Nesi Var?Içtimaî, akademik, fizikî yahut ruhsal yerlerden birinde veya birkaçında dertler yaşayan evladınızın meselelerinin temelinde; aslında yerküreyi sizin algıladığınız kadar kolay algılayamaması ya da uyaranları gerçek ve mealli bir halde yorumlayamaması olduğunu hiç...
Cevaplar
0
Görüntüleme
146
Yerküreyi nasıl algıladığımıza ve nasıl davranacağımıza duyu bütünleme sürecimizin akabinde karar veririz. Duyu bütünleme terapisi 1960 lı yıllardaAmerikalı tabip J.Ayres tarafından, University of Southern California 'da yapılan araştırma ve çalışmaların akabinde tatbike konulmuş, devam...
Cevaplar
0
Görüntüleme
158
Bireyin etraftan aldığı uyaranlara karşı toplumsal yahut fizikî etkileşiminin bozulmasına neden olan yansılar geliştirmesine “duyusal hassasiyet” denmektedir. Her çocuğun yaş kümesine nazaran takip etmesi beklenen gelişim basamakları bulunmaktadır. Bu basamakların gelişme sürecinde çok...
Cevaplar
0
Görüntüleme
78
Öğrenme süreci bebek şimdi ana karnındayken, duyu bütünleme sayesinde başlar ve doğumdan sonraki süreçte, duyusal gelişimle birlikte merkezi hudut sistemi beslenerek gelişimine devam eder. Anasının karnındaki bebek öncelikle validesinin hareketleriyle birlikte hareket ederken iç kulağındaki...
Cevaplar
0
Görüntüleme
139
858,499Konular
982,584Mesajlar
30,351Kullanıcılar
kerimcan98Son üye
Üst Alt