nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
*
Ancak, her birey farklı öğrenme stiline sahiptir ve kavrama biçimleri değişkenlik gösterir Görsel, işitsel ve kinestetik (dokunsal, fiziki) elde etmek üzere üç başlıca başlıkta toplanan algı biçimlerinin her biri aslında her insanda bambaşka düzeylerde bulunmaktadır*
* * **
Çocuklarımızdan, annebabalar, öğretmen ve eğitmenler olarak çoğu zaman, aynı anda, aynı bilgiyi, aynı şekilde öğrenmelerini ummak, patavatsız kıyaslamalara ve yetersizlik duygusunun artmasına sebep olmaktadır Bu koşul ayrıca çocuğun motivasyonunu düşürmekte keza de aileyi çaresiz bırakmaktadır*
*
Genellikle, çocuklarımız okula başladıktan daha sonra bir takım derslere olan ilgisizliği, bizlerde, dikkat eksikliği ve odaklanma sorunu yaşadığına dair düşünceler uyandırır Öğretmenler ve annebabalar çocukların idrak biçimlerine uygun olmayan eğitim metotlarının farkına varamadan çocuğun başarısız olduğuna karar verebilirler
*
Görsel algısı gelişmiş bir çocuğun işitsel algıyı esas alan bir eğitim metodunda başarılı olması beklenemeyeceği gibi kinestetik algıya sahip bir çocuğun işitsel ya da görsel eğitim metotları ile başarılı olması da beklenemez
*
Her çocuk bir tedarik görsel, bir tedarik işitsel ve bir miktar da kinestetik algıyla dünyaya kazanç *Ancak bir seziş biçimi diğerlerinden baskındır ve bu önceden saptanıp eğitim programı buna kadar belirlenebilirse çocuğun anlama ve başarı düzeyi arttırılabilir Okullarımızda bahşedilen eğitim modellerine uyum sağlayamayan, odaklanma sorunu veya dikkat eksikliği tanısı konulan çocuklarımızın etken kavrama biçimlerine uygun eğitim modellemeleri ile başarıyı yakalayabilmesi mümkündür
*
Devletin imkânları ile her öğrenciye özel eğitim uygulamasının az önce muhtemel görünmemesi söz konusu olduğu için, okul öncesi eğitim kurumları, etüt merkezleri, dershane, bilimsanat merkezleri ve kurslar gibi okul dışı yardımcı eğitim kurumlarına büyük bir mesuliyet düşmektedir Algı testleri sonuçları öğretmenlerle paylaşılarak özel durumu olan çocukların algılarına yerinde materyallerle desteklenen eğitim almaları özendirme edilebilir Öğretmenler konuları anlatırken Kitap, resim, resim gibi görsel materyalleri kullandığı gibi dokunsal algıya sahip çocukları da unutmamalı, dokunarak anlayabilmelerini sağlayacak ekipmanlar yardımıyla veya spor ve Oyun gibi fiziki aktivitelere yer verilerek öğrencilerine ulaşabilirler
*
Çocuğunuzu gözlemleyerek, anlayamadıklarını açıklama ettikleri veya odaklanamadıkları dersleri başka metotlarla öğretmeye çalışmak veya bu konuda bir uzmandan (okulların rehber öğretmenlerinden ya da öğretmenlerinin yönlendirdiği kişilerden) destek alarak onun hazırladığı program doğrultusunda takviye eğitimi tahsis etmek mümkündür*
*
Çocuğun idrak biçimi yaşamı her tarafında çevresel faktörlerle değişkenlik gösterebilir bu nedenle öteki birçok testte olduğu gibi, kavrama biçimi ölçeği de altı ayda bir tekrarlanmalıdır*
*
Çocuklarımıza öğrenme yolculuklarında desteklemek için; onları anlayarak, gözlemleyerek ya da uzman yardımı alarak dürüst eğitim metodunu tahsis etmek mümkündür Bu durum, öğretmenlerimize büyük sorumluluklar yüklemektedir Birçok zaman eğitmenlik vasıflarının yanında bir psikolog, bir anne, bir baba, bir dost gibi yaklaşımlarda bulunmaları, öğrencileriyle aralarındaki ilişkiyi sağlamlaştıracak ve galibiyet düzeylerini arttıracaktır*
*
Eğitim evde başlar Oysa çocuklarımızın başarısı ve olumlu motivasyonu için annebabaların öğretmenleriyle işbirliği yapmaları fazla önemlidir Unutmamalıyız ancak, gelecek çocuklarımızın elindedir ve öğretmenlerimiz de en değerli varlıklarımız olan evlatlarımızın ışık kaynağıdır
*
Uzm Psk Gamze Eser
*
Ancak, her birey farklı öğrenme stiline sahiptir ve kavrama biçimleri değişkenlik gösterir Görsel, işitsel ve kinestetik (dokunsal, fiziki) elde etmek üzere üç başlıca başlıkta toplanan algı biçimlerinin her biri aslında her insanda bambaşka düzeylerde bulunmaktadır*
* * **
Çocuklarımızdan, annebabalar, öğretmen ve eğitmenler olarak çoğu zaman, aynı anda, aynı bilgiyi, aynı şekilde öğrenmelerini ummak, patavatsız kıyaslamalara ve yetersizlik duygusunun artmasına sebep olmaktadır Bu koşul ayrıca çocuğun motivasyonunu düşürmekte keza de aileyi çaresiz bırakmaktadır*
*
Genellikle, çocuklarımız okula başladıktan daha sonra bir takım derslere olan ilgisizliği, bizlerde, dikkat eksikliği ve odaklanma sorunu yaşadığına dair düşünceler uyandırır Öğretmenler ve annebabalar çocukların idrak biçimlerine uygun olmayan eğitim metotlarının farkına varamadan çocuğun başarısız olduğuna karar verebilirler
*
Görsel algısı gelişmiş bir çocuğun işitsel algıyı esas alan bir eğitim metodunda başarılı olması beklenemeyeceği gibi kinestetik algıya sahip bir çocuğun işitsel ya da görsel eğitim metotları ile başarılı olması da beklenemez
*
Her çocuk bir tedarik görsel, bir tedarik işitsel ve bir miktar da kinestetik algıyla dünyaya kazanç *Ancak bir seziş biçimi diğerlerinden baskındır ve bu önceden saptanıp eğitim programı buna kadar belirlenebilirse çocuğun anlama ve başarı düzeyi arttırılabilir Okullarımızda bahşedilen eğitim modellerine uyum sağlayamayan, odaklanma sorunu veya dikkat eksikliği tanısı konulan çocuklarımızın etken kavrama biçimlerine uygun eğitim modellemeleri ile başarıyı yakalayabilmesi mümkündür
*
Devletin imkânları ile her öğrenciye özel eğitim uygulamasının az önce muhtemel görünmemesi söz konusu olduğu için, okul öncesi eğitim kurumları, etüt merkezleri, dershane, bilimsanat merkezleri ve kurslar gibi okul dışı yardımcı eğitim kurumlarına büyük bir mesuliyet düşmektedir Algı testleri sonuçları öğretmenlerle paylaşılarak özel durumu olan çocukların algılarına yerinde materyallerle desteklenen eğitim almaları özendirme edilebilir Öğretmenler konuları anlatırken Kitap, resim, resim gibi görsel materyalleri kullandığı gibi dokunsal algıya sahip çocukları da unutmamalı, dokunarak anlayabilmelerini sağlayacak ekipmanlar yardımıyla veya spor ve Oyun gibi fiziki aktivitelere yer verilerek öğrencilerine ulaşabilirler
*
Çocuğunuzu gözlemleyerek, anlayamadıklarını açıklama ettikleri veya odaklanamadıkları dersleri başka metotlarla öğretmeye çalışmak veya bu konuda bir uzmandan (okulların rehber öğretmenlerinden ya da öğretmenlerinin yönlendirdiği kişilerden) destek alarak onun hazırladığı program doğrultusunda takviye eğitimi tahsis etmek mümkündür*
*
Çocuğun idrak biçimi yaşamı her tarafında çevresel faktörlerle değişkenlik gösterebilir bu nedenle öteki birçok testte olduğu gibi, kavrama biçimi ölçeği de altı ayda bir tekrarlanmalıdır*
*
Çocuklarımıza öğrenme yolculuklarında desteklemek için; onları anlayarak, gözlemleyerek ya da uzman yardımı alarak dürüst eğitim metodunu tahsis etmek mümkündür Bu durum, öğretmenlerimize büyük sorumluluklar yüklemektedir Birçok zaman eğitmenlik vasıflarının yanında bir psikolog, bir anne, bir baba, bir dost gibi yaklaşımlarda bulunmaları, öğrencileriyle aralarındaki ilişkiyi sağlamlaştıracak ve galibiyet düzeylerini arttıracaktır*
*
Eğitim evde başlar Oysa çocuklarımızın başarısı ve olumlu motivasyonu için annebabaların öğretmenleriyle işbirliği yapmaları fazla önemlidir Unutmamalıyız ancak, gelecek çocuklarımızın elindedir ve öğretmenlerimiz de en değerli varlıklarımız olan evlatlarımızın ışık kaynağıdır
*
Uzm Psk Gamze Eser
*