Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

çocuğunuzun verimli ders çalışması için 5 tavsiye

çocuğunuzun verimli ders çalışması için 5 tavsiye
0
44

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
86
Puan
48
F-D Coin
0
çocuğunuzun verimli ders çalışması için 5 tavsiye çocuğuma nasıl ders çalıştırırım 1) Maksat: Bereketli ders alıştırma Yanlış Usul: Öğrencinin masa başında uzun süre geçirmesi temin etmek, Doğru Yöntem: Annebaba, öğrencinin belli bir plan ve program dâhilinde, ders planına tarafından çalışıp çalışmadığını yoklama etmelidir Manâlı olan masa başında geçirilen zamandan ziyade bu zamanın kaliteli ve bereketli bir şekilde geçirilmesidir Aile çocuğun verimli ders çalışması için zorunlu olan maddesel ve psikolojik ortamı hazırlamalı ve mesuliyet kazandırmalıdır Aç birine her gün balık saptamak yerine balık tutmayı öğretmek fazla daha yararlı olacaktır 2) Hedef: Yoğun bir şekilde ders çalışmasını sağlama Hatalı Yöntem: Yararsız bir öğrencinin ders başına oturması için bol bol “Ders çalış sözünü kullanmak Doğru Usul: Aralıksız “Ders Çalış sözünü göstermek öğrencide can sıkıntısı, aileye aleyhinde negatif tutum geliştirme, aileyle çatışma gibi negatif davranışlar gelişmesine neden olacaktır Öğrencinin “Gaye belirlemesine asistan olunmalıdır Öğrenci, “Ne yerine getirmek istediğini bildikten sonra “Nasıl çalışması gerektiğini de bilir Aile çocuğunu çok iyi tanıyıp ona uygun bir gaye belirleyerek, bu gaye doğrultusunda planlı bir şekilde çalışmasını özendirme etmelidir 3) Niyet: Çocuğumuzun iyi bir lise okuyup iş sahibi olması ve hayatta başarılı olmasını sağlamaktır Yanlış Yöntem: “Komşunun çocuğu şu kadar net yaptı, sen niye yapmıyorsun vb Beklenti içerisinde olan veliler genel olarak çocuklarını başka çocuklarla karşılaştırırlar Doğru Yöntem: Başarıya götüren yol ve yöntemler ayrı farklıdır Komşunun çocuğu öbür bir yöntemle ders çalışır, öğrencinin dershanedeki arkadaşı bambaşka bir yöntemle ders çalışır Çocuğumuzun da ders çalışması için tıpatıp onlar gibi ders çalışması ya da o çocuklardaki özelliklerin bizim çocuğumuzda da olmasını ummak hatalı bir tavır olur “Bu sınavda şu dek net yaptın, gelecek sınavda birkaç net arttırmanı bekliyorum gibi ifadeler kullanın Her birey özeldir Hiçbir öğrenci başkalarıyla kıyaslanmaktan hoşlanmaz Çocuğunuzu kendi gelişimi içinde değerlendirin ve ona kadar yönlendirin 4) Gaye: Öğrencinin televizyon bağımlısı olmamasını temin etmek Hatalı Usul: Dizi ya da maç seyrederken öğrencinin odasına gidip ders çalışmasını istemek Doğru Yöntem: Yapmadığınız şeyleri çocuklarınızın yapmasını beklemeyin Ders egzersiz saatlerinde, öğrencinin televizyon seyretmesini istemiyorsanız sizin de o saatte televizyon seyretmemeniz veya en azından öğrencinin televizyonun sesinden rahatsız olmaması gerekir Hayatın her alanında olduğunu gibi bu alanda da çocuğa model olunmalıdır Davranışlar defalarca sözlerden daha etkilidir Keza öğrencinin mutlaka uygulanabilir bir programı olmalıdır Program dâhilinde planlı ders çalışan bir öğrencinin neyi ne süre yapacağı, hangi aktiviteye ne kadar süre ayıracağı bellidir Böyle bir durumda öğrenci keza daha bereketli ders çalışacak hem de zamanını daha etkili ve yardımsever kullanacaktır 5) Amaç: Öğrenciye ders çalışma ortamı meydana getirmek Hatalı Yöntem: Öğrencinin odasına bilgisayar, televizyon, poster gibi uyarı dağıtıcı eşyaların bulunması, bu konuda öğrencinin adamakıllı özgürlük olması Doğru Yöntem: Alıştırma odasında bilgisayar ve televizyon mümkünse olmamalıdır Olacaksa bile ders çalışılan saatlerde kuşkusuz kapalı olmalıdır Egzersiz ortamının öğrenciye çalışmayı hatırlatacak onun ders çalışmaya motive olmasını kolaylaştıracak şekilde olması şarttır Aile bu konuda alıngan olmalı, denetim ailenin elinde olmalıdır Öğrencinin en verimli ders çalışacağı yer, çalışma masasıdır başkaca yatarak veya yere uzanarak çalışması halinde öğrencinin dikkati bir zaman daha sonra dağılır id Mümkünse öğrencinin yatağı alıştırma masasının önünde ya da yanında yok, arkasında olmalıdır Öğrencinin alıştırma ortamı dağınık olmamalıdır Dağınık etraf, zihni dağıtıp, dikkati toplamaya engel olur Öğrencinin sorumlu olması için de odasını annebaba yok, kendisi toplamalıdır alıntı  
 
858,496Konular
981,633Mesajlar
29,718Kullanıcılar
MercestgSon üye
Üst Alt