Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Çocuk, oyun, terapi

Çocuk, oyun, terapi
0
209

nicebayan

FD Üye
Katılım
Ara 24, 2016
Mesajlar
94,678
Etkileşim
2
Puan
38
Yaş
36
Web sitesi
nicebayan.com
F-D Coin
90
Çocuk dünyaya geldiği andan itibaren elleyerek, dokunarak, düşüp, kalkarak dünyayı tanır Ona engel olmak, onun dünyasına sınır belirlemek, çevreyi tanımasını engeller, gelişimini duraksatır Çocuk soru sorar, çünkü öğrenmeye çalışır, ilişki kurar, insanları ve kendini tanımaya çalışır, Oyun oynar, yaşamı tanımaya çalışır Bundan nedeniyle çocuğun toplumsal bir birey olmasında çoğu etkenin katkısı olduğu gibi, en büyük pay sahiplerinden biri de oyundur sahiden
*
Oyun, zorlamasız kendiliğinden artan etkinliklerdir Çocuk için irtibat, keşif, öğrenme, mücadele ve keyif alma aracıdır Çocuğun en doğal öğrenme ortamıdır, cinsel ayrılıkların öğrenilmesi, rol modellerinin oluşması, benlik duygusunun gelişimi, etkin dil becerilerinin oluşmasına olanak sağlar Bundan dolayı oyun bununla birlikte psikolojik sorunları olan, armoni ve davranış bozukluğu gösteren çocukların kendi doğal ortamlarında özgürce tanınmalarına ihtimal sağlar
*
Psikomola Bireysel ve Kurumsal Danışmanlık Merkezi ’nden Çocuk ve Ergen Psikoloğu Uzm Psk Reyhan Uzun, çocuğun oyun sırasında hayata dair herşeyin içinde olduğunu vurguluyor:
*
Çocuk oyun oynarken taklit eder, yemek yemek yapar, kızar, bağırır, aşık olur, polis, hoca olur, yani özetle hayata dair her şey oyunun içindedir Seçer, özgürdür, kısıtlama yoktur, yıkar bitmiş oluşturur, kuralsızdır, kendini dener, sınırlarını belirler yani dünyasını kendi oluşturur Çocuk bu şekilde aslında sahiden olmasını beklediği şeyleri yapılandırır Hissi boşalım sağlarBirçok açıdan yapıcı, bilgilendirici bir o kadar da özendirme edici ve güven kazandırma aracıdırKısaca oyun, çocuğun ruhsal, maddesel, sosyal açıdan gelişimini destekleyen, doğal yollu öğrenme ve gelişim aracıdır Çocuk için en manâlı uğraştır



Çocuğa 'oyun terapisi'
Psikomola Bireysel ve Kurumsal Danışmanlık Merkezi ’nden Çocuk ve Ergen Psikoloğu Uzm Psk Reyhan Uzun, ailesi göre aralıksız sen yapamazsınmesajı alan bir çocuğun kendini yetersiz ve önemsiz algılamasına sebep olacağını vurguladı:
*
Mesela ailesi tarafından kesintisiz ‘Sen yapamazsın ’ mesajını alan bir çocuk bir vakit sonradan bu mesajı içselleştirir ve karşılaştığı durumlar aleyhinde ‘Ben yapamam ’, ‘Başaramam ’ otomatik düşüncesi oluşur Bu mesaj çocuğun kendini yetkisiz ve değersiz algılamasına sebep olur Bu algı ardından çocuk, bir sonraki davranışını negatif şekillendirmeye başlar Yani yetersizlik hissinden nedeniyle girişimcilik davranışı ketlenir Bu noktadan sonradan çocuk bununla baş etmek için, kendini korumaya alır, başaçıkma davranışları (saldırganlık, şahlanmış tutumlar vb) geliştirmeye başlar
*
Uzm Psk Reyhan Uzun, oyun terapisinin bu nesil sıkıntılı noktalarda olumlu sonuçlarının altını çizdi:
*
Böyle bir vakayla çalışırken oyun terapisini nasıl kullanırız diye bakacak olursak; çocuk oyun odasında terapistin kendini şartsız kabul ettiğini görüp, duygu ve davranışlarını istediği gibi göstermesine karşılık müdahale etme olmadan orda varolduğunu algılaması, terapistle iki taraflı güven ilişkisini de yapılandırmasıyla beraber, terapi süreci sağlıklı şekilde ilerlemeye başlar Bu noktadan sonradan da, dış dünyadan farklı olarak bu oda da kendini istediği gibi deneyimleyen çocuk, reel hayatta başaçıkmakta zorlandığı, kendini beceriksiz ve değersiz hissettiği becerilerinde kendini deneyimlemeye başlar Bu odada başlayan özgüven ve olumlu deneyimlemeler bir vakit sonra çocuğun bu yaşantılarını gerçek hayatta da uygulaması için zemin teşkil eder Yani kademeli olarak güvenli ortamdan daha geniş ve realist olan hayata geçiş başlar Tabi bu esnada bu aşamalara takviye olması nedeniyle aile bilgilendirme görüşmeleri ve işbirliği çalışmaları da oyun terapisiyle beraber sistemli şekilde ilerlemektedir
*
Oyun terapisinin tezgâhtar olacağı problemler;
• Travma sonrası gerginlik bozukluğu
• Anksiyete
• Uyarı eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu
• Öğrenme Güçlüğü
• Sosyal içe kapanıklık
• Güven eksikliği
• Buhran*
• Sebebi anlaşılamayan baş ve karın ağrıları
• Boşanma sonrası yaşanan uyarlama sorunları
• Aile içi kuvvet
• Cinsel – somut istismar
• Saldırganlık
• Davranış problemleri
• Tikler
• Bağlanma problemleri
*
*
 
858,496Konular
981,669Mesajlar
29,743Kullanıcılar
rifuals1Son üye
Üst Alt