çocuk psikodramasi İlkkez duyuyorumBakalım neymiş çocuk psikodramasicocukpsikodramasi5c50330a3d948alt Buyrunuz meleklerim her zaman beraber okuyalımcocukpsikodramasi5c50330a3d948alt çocuk psikodramasi Kişi bir takım iç yaşantılarını psikodrama sahnesinde somutlaştırabilir Sahip olunan bu iç yaşantı fiilen geçmişteki bir olayla ilgili olabilir veya az önce gerçekleşmemiş, gerçekleşmesi istenen veya gerçekleşmesinden korkulan bir şey de olabilir Her birey belirtilen bir rol repertuarına sahiptir ve yaşamda farklı alanlara yönlendirilmiş roller sergiler Oysa bu repertuar geliştirilebilir Çocuklar da oyun oynarken yeni roller dener ve bu yolla rol repertuarlarını zenginleştirebilirler Oyun, çocuklar için kayda değer bir dışavurum yöntemidir Psikodrama sahnesinde çocuk rol alır bu nedenle değişik roller içinde kendisini tanır, bireysel özelliklerini keşfeder bununla birlikte rol değiştirir (arkadaşı, öğretmeni, annesi, babası vb olur) böylece karşısındakinin yerine geçerek empati kurabilir, yeni sosyal rolleri dener, problem çözme becerileri geliştirir “Çocuk psikodraması yönlendirilmiş ve yapılandırılmış oyunlarla desteklenen, çocuğun eğlenirken kendisini ifade etmesine açıklama ederken de kendisini keşfetmesine ihtimal karşılayan etkin grup çalışmalarından biridir Psikodrama çocuktaki üç esas özelliğe uyarı çeker; eylem, yaratıcılık ve spontanlık Duygularını sözlü olarak ifade etmekte zorlanabilen çocuklar, psikodrama sahnesinde duygularını eylemleri, düş dünyalarında yarattıkları kahramanları veya masal kahramanları yolu ile ifade edebilirler Çocuk psikodraması bununla birlikte bir grup çalışmasıdır böylece çocuklar; Birbirleriyle etkileşimleri, Birbirlerini gözlemlemeleri, İşbirliği yapabilmeleri Bir hedef için birlikte hareket edebilmeleri aracılığıyla Problem çözme becerilerini, Rol alabilme ve rol değiştirebilme becerilerini, Yaratıcılık ve spontanlıklarını, Empati kurabilme yetilerini geliştirirler Çalışmanın Hedefi : Utangaçlık, agresif tavır yada özgüven problemleri nedeniyle sosyal ilişkilerde güçlük yaşamış çocukların yeni tutum modelleri geliştirerek sosyal ortamlara harmoni sağlaması id