Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Çocuk ve Matematik

Çocuk ve Matematik
0
107

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
ÇOCUK VE MATEMATİK

Çocukların matematikle tanışmaları doğumla başlar Nesne devamlılığının ve neden netice ilişkilerinin kurulması kolay matematik kavramlarının temelinin oluşturduğu düşünülmektedir Yaşın ilerlemesiyle bu kavramlarında gelişimleri ilerler Okul öncesi çocukları problem çözme sonuç sonuç bağlantılar kurma ve matematik dilini kullanmayı taşıyan matematiksel düşünceyi geliştirebilir, şekil rakam, işlemler, ölçüm ve mekânda konum becerilerini temel düzeyde kazanabilir Mektep öncesi dönemde çocuklar için uygum matematik etkinlikleri ve oyunları planlarken çocukların matematiksel hüner seviyelerinin belirlenmesi bireysel farklılıklara dikkat edilmesi uygum materyal seçimi ve aile katılımlına itina gösterilmesi gerekmektedir
Özellikle bebeklikten itibaren sağlanan varlıklı uyarıcılar beyin gelişimini desteklemekte bu sayede hüner gelişimi için uyarıcı sağlanmayan bebek ve çocuklara oranla daha erken olmaktadır

MATEMATİKSEL KAVRAMLARIN GELİŞİMİ

Matematiksel kavramaların temeli bebeklikte atılmaktadır Bebeklerin keşfetme ve yeni denemeler yapma ricası iki yaşından sonra yeni durumlarla başa çıkma sorunlara uygun çözüm yolu bulgu olarak devam etmektedir Bebeklikte nesne devamlılığının kazanılması kavram gelişimi ve neden netice ilişkilerinin esas olarak başladığını göstermektedir

Yaklaşık bir yaş civarında azlık çokluk ayırımı yapılabilir
Bir iki yaş civarında eşleştirme davranışı görülmektedir
Üç dört yaşta geometrik şekillerin eşleştirilmesi,
İki üç yaşta büyük minik
üç yaşa doğru uzun kısa gibi kavramları öğrenip ayırt etmeketedir
guruplama becerisi bir bir buçuk yaşta görülöeye başlanır
iki yaş civarında sayısal teimleri çoğunlukla kullanır ancak bu terimleri reel anlamında kullanmaz piagete göresayılar gercek anlamında somut işlemler döneminde kullanılmaya başlanır
dört beş yaş civarında biredn ona karda ezbere sayabilir
beş altı yaşalarda birdem yirmiye dek anlamını kasıtlı olarak sayarlar,bir grup nesneyi büyüklüğüne tarafından sıralayabilir,yarım ve bütünü gösterir ,minimum en çok bir kaço bir çoğu hepsi hiçbiri gibi niceliklerle ilgili terimlerinin amlamını bilir(METİN 1992)

MEKTEP ÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİNE AİT HEDEFLER

Kasıt:Gözlem yapabilme
• Niyet:Verilen nesneleri şart olay rakam yada sözcükleri hatırlayabilme
• Kasıt;Verilen nesne durumo olay yada varlıları dağıtılmış özelliklere eşleştirme,gruplayabilme, sırlayabilme
• Amaç: Verilen nesneleri sayabilme
• Niyet:Tek basamaklı sayılarla basit birleştirme ve sonuç işlemleri yapabilme
Maksat: Jurnal yaşamda asıl sembolleri tanyabilme
• Kasıt: Mekanda konum kavramaları ile ilgili bahşedilen yönergeleri uyguluyabilme
• Kasıt;Zamanla ilgili bazı kavramlar ile ilgili belirli etkinlikler arası ilişki kurabilme
• Maksat; Belli durumla ilgili neden sonuc ilişkisi kurma
• Amaç:Bahşedilen problem durumunu çözme

OKUL ÖNCESİ MATEMATİK BECERİLERİ

A)MATEMATİKSEL FIKIR

Okul öncesi matematiğinde mantıksal ve matematiksel düşüncenin düşüncebin desteklenmesi programın en önmeli parcasını oluşturmaktadırbu kapsamda evde ve okulda cocuğun matematik dilini kullnması teşvik edilmelidir
JMatematik köşesi hazırlanabilir(saat,terazi,önem,termometre,değişik yapbozlar, ölçüm aletleri,oyuncak paralar,abaküs,resimler magazinler,fotoğraf albümleri bu köşeye konabilir)
JFen ve doğa etkinliklerinde bir doğa gezisi sonrasında çocuktan topladığı bitkileri taşları böcekleri yaprakları ve canlı cansız bütün nesneleri karşılaştırması yada sınıflaması istenebilir
J Sanat etkinliği olarak kesme yapıştırma yaparken öğretmen çocuklaradn kağıt boyutlarını karşılaştırmalarını daha sonrad büyükten küçüğe doğru sıralamalarını yada boyama çalışmalarında kalemlerini renklerine kadar sınıflamalarını isteyebilir
J Anadil etkinliklerinde ise çocuk hikayede kuşların bulutların üstünde balıkların denizin aşağı yüzdüğünü anlatırken öğretmen üzerinde ve altında kavramları ile ilgili sorular sorarak çocukların uzaysal seziş ile ilgili bilgilerini pekiştirmede muavin olabilir

B)ŞEKİL (GEOMETRİ)

Bebekler doğduktan itibaren dağıtılmış şekillerle aleyhinde karşıyadırlarİşlem öncesi dönemin sonunda çocuklara temel geometrik şekillerin isimlerini öğrenirlerBu dönemde çocuklar önce daire kare ve üçgeni daha sonrada dikdörtgen ve elipsi öğrenirlerfakat bir takım şekilleri birbirine karıştırabilirler
Şekil kavramlarıyla ilgili oyunlar;

ŞEKİLLERİNE GÖRE KESELİM

Öğretmen çocuklara daha önce fen dersinde hazırlanan keki masanın üzerine koyar ve kek dilimlerini ayrı şekillerde keser ve her şekil dilimi için masya bir tabak koyar Sonra üçgen şekilde kestiği dilimi alır ve çocuklara bu kekin şeklini sorar sonradan benzer işlemi diğer şekiller içinde tekrarlar böylece her şekli cocuğa göstererek ismin ve hangi tabağa konmasını sorarak çocuktan kek dilimlerini şekillerine tarafından gruplamasını ister

GEOMETRİK ŞEKİLLER OLUŞTURALIM

Hoca çocukları bir kac gruba ayırırmüziği durduğunde söylediği geometrik şekli oluşturmalrını isterçocuklar ele ele tuştur ve müzik başaltılırçocuklar müzik eşliğinde dans etmeye başlarlarhoca müziğiğ kapatır ve kare der çocuklar kare şeklini oluştururlarve oyun bu nedenle devam eder

SENCE NEDİR

Öğretmen içinde dağıtılmış geometrik şekiller yer alan bir blok sepeti hazırlar sırası ile çocukların gözlerini eşarp ile bağlar ve sepetten bir blok almasın ve dokunarak bu bloğun şeklini bulamasını ister oyun bu şekilde dewam eder

YER KAPMACA

Çocuklar çember biçiminde yere oturular bir çocuk ebe seçilir ve geri kalan çocuklar sırası ile üçgen daire kare dikdörtgen diye isimlendirilir ve çocukların önlerine bu şeikllerin olduğu birer karton tuturulurhoca kare dediğnde bütün kareler yer değiştirir Bu sırad ebe olan cocuk yer değiştiren cocuklardan birini yerini kapamay çalışıreğer kapasa ayakta kalan çocuk ebe oluroyun bu şekilde dewam eder

ŞEKİLLERDE BULUŞALIM

Öğretmen basabilecekleri büyüklükte kartondan geometrik şekiller hazırlar ve yere girift şekilde yerleştirerek yürüyüş yolu hazırlar Yolun sonunuda içinde geometrik şekillerin olduğu bir torba konur Öğretmen yolun basındaki çocuğa farklı alanlara yönlendirilmiş yönergeler verir(kareye bas üçgene bas) çocuk yolun sonuna geldiğinde toarbadan bir şekıl çeker ve adını söyler

BİLMECE

Evin çatısıyım,çadırın kapısıyım,denizdeki yelkenim,bilin bakalım ben kimim,üç kenarım var benim üç tane sivri köşem haydi haydi çocuklar bilin bakalım ben kimim

TEKERLEME
• KARE
• Ben kareyim kare, dört köşeye sahibim, aynıdır her bir kenarım,yemek masasının üstüne fazla benzerim
• DİKDÖTGEN
• Benim adım dikdörtgen,kareye hiç benzemem,iki kısa iki uzun kenarım var kapınızın aynısıyım


C) SAYILAR


Çocuklarda rakam gelişimi sayısal farklılıklara dikkat etme çok ve azı ayırt etme yetişkini taklit ederek sayma ezbere sayma eşleme biçiminde sayma ve son olarak nesneyi sayarak kaç tane olduğunu söyleme şeklinde gelişim göstermektedir Piagete tarafından çocuklar fiziksel işlemler dönemine varıncaya sayıları anlmalı kullanmazlarYani korunum kavramı gelişmeden sayı kavramı bütünüyle gelişmiş olmaz Ayrıca varlıkları birebir eşleştirme yeteneğinin kazanılmasıda sayı kavramını gelişiminde önemlidir *
 
858,500Konular
982,382Mesajlar
32,976Kullanıcılar
arktristSon üye
Üst Alt