iltasyazilim
FD Üye
Çocuk ve televizyon televizyonun çocuğun üzerindeki olumsuz etkisi nedir?
Çocuk ve Televizyon
TELEVİZYONUN ÇOCUĞUN GELİŞİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Televizyon bilgi verme, tanıtma, eğlendirme namına kayda değer bir kitle iletişim aracıdır Günümüzde her evde bulunmaktadır Hatta çocukların odalarında da fazlasıyla yaygınlaşmıştır Ancak televizyon görsel – işitsel duyulara yönelik etkin bir vasıta olması sebebiyle olumlu etkilerinin yanı sıra iyi değerlendirilmediğinde çoğu olumsuz etkiye neden olabilmektedir
Bir Takım ebeveynlerin çocuklarının televizyon izlemelerini ergenlik dönemine değin kısıtlamalarına rağmen televizyonun en fazla ilkokul çağındaki çocuklar tarafından izlenildiğini bilmekteyiz Çocuklar televizyon karşı saatlerce oturmakta ve kendilerini izole ederek televizyon ile sosyalize olabilmektedir
SALDIRGAN DAVRANIŞLAR VE TELEVİZYONUN ETKİLERİ
Televizyonun çocuklar üzerindeki etkilerini inceleyen bilim adamları, televizyonun çocukların büyük bir çoğunluğunun agresif davranışlar geliştirmesinde potansiyel etkisi üzerinde yoğunlaşmışlardır Televizyondaki zor içerikli yayınlar ile çocukların saldırgan davranışları aralarında bir ilişkinin olduğu görülmektedir Televizyonun 8 – 9 yaşlarındaki çocukların davranışlarını etkilediği 10 – 11 yaşına kadar televizyonda izlenilen şiddet içerikli yayınlar ile çocukların saldırgan davranışları arasında önemli bir temas olduğu saptanmıştır
HÜR ZAMANLAR VE OYUN ÜZERINE TELEVİZYONUN ETKİLERİ
Çocuklar görüldüğü gibi okuldan ve oyundan arta kalan zamanlarının büyük bir bölümünü televizyon karşı geçirmektedir Şöyle oysa; evlerinde televizyon bulunan çocuklar daha az sinemaya gitmekte, daha eksik radyo dinlemekte ve kitap okumaya daha az vakit ayırmaktadırlar
Televizyondaki hayali kahramanları reel dünyadaki arkadaşlıklarına da olumsuz yansımaktadır Oyunlarında da televizyonda izledikleri kahramanlarla ilgili canlandırma yapmaktadırlar
Televizyonu çok uzun vakit izleyen çocukların daha az konuştukları, daha az hareket ettikleri, objelere aleyhinde daha fazla kavgacı oldukları, odadan daha az ayrıldıkları ( aynı zamanda otizme de yol açmaktadır ) bilinirken daha az televizyon izleyen çocukların, ayrı aktivitilere karşı kendilerini uyardıkları bilinmektedir
Televizyonu izleme süreleri çocuk programları dahil edinmek üzere günde belirtilmiş aralıklarla 2 saati geçmemelidir Hafta içi belli saatlerde televizyon kapatılmalı, aile bireyleri ile aktivite yapılmalıdır Beraber puzzle oynamak, resim yapmak, legolarla inşaat yapmak, kitap okumak ve hikayeyi yeniden can vermek gibi
Çocuğun dil, akıl ve fiziki gelişimi siz anne – babaların çalışmaları ile daha sağlıklı ve etkin ilerleyecektir *
Çocuk ve Televizyon
TELEVİZYONUN ÇOCUĞUN GELİŞİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Televizyon bilgi verme, tanıtma, eğlendirme namına kayda değer bir kitle iletişim aracıdır Günümüzde her evde bulunmaktadır Hatta çocukların odalarında da fazlasıyla yaygınlaşmıştır Ancak televizyon görsel – işitsel duyulara yönelik etkin bir vasıta olması sebebiyle olumlu etkilerinin yanı sıra iyi değerlendirilmediğinde çoğu olumsuz etkiye neden olabilmektedir
Bir Takım ebeveynlerin çocuklarının televizyon izlemelerini ergenlik dönemine değin kısıtlamalarına rağmen televizyonun en fazla ilkokul çağındaki çocuklar tarafından izlenildiğini bilmekteyiz Çocuklar televizyon karşı saatlerce oturmakta ve kendilerini izole ederek televizyon ile sosyalize olabilmektedir
SALDIRGAN DAVRANIŞLAR VE TELEVİZYONUN ETKİLERİ
Televizyonun çocuklar üzerindeki etkilerini inceleyen bilim adamları, televizyonun çocukların büyük bir çoğunluğunun agresif davranışlar geliştirmesinde potansiyel etkisi üzerinde yoğunlaşmışlardır Televizyondaki zor içerikli yayınlar ile çocukların saldırgan davranışları aralarında bir ilişkinin olduğu görülmektedir Televizyonun 8 – 9 yaşlarındaki çocukların davranışlarını etkilediği 10 – 11 yaşına kadar televizyonda izlenilen şiddet içerikli yayınlar ile çocukların saldırgan davranışları arasında önemli bir temas olduğu saptanmıştır
HÜR ZAMANLAR VE OYUN ÜZERINE TELEVİZYONUN ETKİLERİ
Çocuklar görüldüğü gibi okuldan ve oyundan arta kalan zamanlarının büyük bir bölümünü televizyon karşı geçirmektedir Şöyle oysa; evlerinde televizyon bulunan çocuklar daha az sinemaya gitmekte, daha eksik radyo dinlemekte ve kitap okumaya daha az vakit ayırmaktadırlar
Televizyondaki hayali kahramanları reel dünyadaki arkadaşlıklarına da olumsuz yansımaktadır Oyunlarında da televizyonda izledikleri kahramanlarla ilgili canlandırma yapmaktadırlar
Televizyonu çok uzun vakit izleyen çocukların daha az konuştukları, daha az hareket ettikleri, objelere aleyhinde daha fazla kavgacı oldukları, odadan daha az ayrıldıkları ( aynı zamanda otizme de yol açmaktadır ) bilinirken daha az televizyon izleyen çocukların, ayrı aktivitilere karşı kendilerini uyardıkları bilinmektedir
Televizyonu izleme süreleri çocuk programları dahil edinmek üzere günde belirtilmiş aralıklarla 2 saati geçmemelidir Hafta içi belli saatlerde televizyon kapatılmalı, aile bireyleri ile aktivite yapılmalıdır Beraber puzzle oynamak, resim yapmak, legolarla inşaat yapmak, kitap okumak ve hikayeyi yeniden can vermek gibi
Çocuğun dil, akıl ve fiziki gelişimi siz anne – babaların çalışmaları ile daha sağlıklı ve etkin ilerleyecektir *