nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
*
Yeditepe Üniversitesi Sağlık Durumu**Bilimleri Fakültesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Birim Başkanı Prof Dr Serap**İnal, yapılan çalışmaların, ahenkli somut aktivitenin, kişilerin depresyon ve**vesvese düzeylerini azalttığını ortaya çıkardığını belirterek, Çocuklara egzersiz**ve spor yapmak sevdirilmelidir Çocuklar bedensel aktivitelere katılırken benzer**zamanda eğlenmelidir ki bitmiş ertesi gün ya da hafta, aynı aktiviteye katılma**isteği sürdürülebilsin ve bu bir alışkanlık haline dönüştürülebilsin dedi
*
İnal, çalışma ve sporun, sadece fiziki bir**çaba olmadığını belirterek, bilhassa çocukların sosyalleşme ve topluma uyarlama**süreçlerinde etkili bir rol oynadığını söyledi
*
Bu maddesel aktivitelerin kendi içinde prensipli, bunlara uygunluk**zorunluluğu bulunan, fakat kıstasların kabul edildiği ve benimsendiği olgular**olduğunu ifade eden İnal, şöyle devam etti:
*
Dolayısıyla çocuk, egzersiz veya spor yaparken yeni özellikler**kazanmakta, bedensel olduğu dek ruhsal olarak da eksikliklerini geliştirmeyi,**tamamlamayı öğrenmektedir Çocukluk yaşlarından başlayarak düzenli egzersiz ve**spor alışkanlığını kazanmak, ilerleyen yaşlarda yaşamı korkutma eden koroner kalp**hastalıkları, yüksek kan basıncı, inme, şeker hastalığı, sütun ve meme kanseri, obezite ve**depresyonun görülme olasılığını azaltmaktadır Bu Dünya Sıhhat Teşkilatı**göre da kabul edilmektedir aynı zamanda adaleiskelet sistemi**hastalıklarının oluşmasını da engellemektedir
*
Hem düzenli maddesel aktivite yapan çocuklar enerjilerini içten yönde**harcamayı öğrenmektedir ve toplumca fazla olarak kabul edilen duygu ve**davranışlarının olumluya yönlendirilmesi mümkün olmaktadır Yapılan çalışmaların**uyumlu fiziki aktivitenin kişilerin bunalım ve vesvese düzeylerini azalttığı**bildirilmektedir böylece ahenkli çalışma ve spor yapan çocukların,**sosyalleşmeleri, kendine güven duygularının artması ve dostluk kurmaları**kolaylaşmaktadır
* * * * *
Türkiye ’de bedensel aktivite düzeyi eksik
İnal, Türkiye ’de çocukların somut aktivite oranlarını yeterli**bulmadığını açıklama ederek, Esasında Türkiye ’de gençler ve yetişkinlerin de**bedensel aktivite düzeyleri beceriksiz Okul çağı çocukları üzerinde yapılan bir**çalışmada çocukların 522 ’sinin uyumlu somut aktivite yapmadığı, lakin yüzde**43 ’ünün sokakta oynayarak maddesel aktivite yaptığı bildirilmektedir dedi
*
Dünyada ve Türkiye ’de okul çağı çocuklarının fiziki aktivite yapma**olanaklarının okullarda aldıkları karoser eğitimi ve spor dersleriyle sınırlı**kaldığının öyle çok çalışmada bildirildiğini göze çarpan eden İnal, şunları kaydetti:
*
O nedenle gövde eğitimi ve spor derslerine bilhassa önem belirlemek**gerekmektedir Ülkemizde somut aktivite düzeyi en fazla 1824 yaş arasındaki**gençlerde yüksektir Bu durumda üniversitelerde spor yapma olanaklarının daha**artı olması niçin olarak gösterilebilir Eğer aileler spor yapıyorsa ya da**ahenkli fiziki aktivite yapma alışkanlıkları varsa bunu çocuklarına da**aktarıyorlar Lakin ülkemizde aileler çoğunlukla bu konuda duyarsızlar Spor**yapma bilinci ’Ağaç yaşken eğilir ’ atasözümüzden hareketle, erken yaşlarda**kazandırılmalıdır Bunun için okullardaki somut aktivite eğitimine ağırlık**verilmelidir bu nedenle de hem beden eğitimi derslerine ayrıca de mektep sporlarına**yoğunlaşmalı, çocukların akademik eğitimleri yanı sıra ceset eğitimlerine ve**bunun için ayrılan ders saatlerinin bereketli kullanılmasına özen**gösterilmelidir
*
aynı zamanda okul dışındaki saatlerde de çocukların zamanlarını bereketli**ve faydalı kullanabilmeleri açısından fiziki aktivite yapma olanaklarının**geliştirilmesi gerektiğini açıklayan İnal, Çocuklara egzersiz ve spor yerine getirmek**sevdirilmelidir Çocuklar fiziki aktivitelere katılırken aynı zamanda**eğlenmelidir ama baştan ertesi gün ya da hafta, buna katılma isteği sürdürülebilsin**ve bu bir alışkanlık haline dönüştürülebilsin biçiminde konuştu
* * * * *
Devletin sorumluluğu
Prof Dr Serap İnal, çocuklara düzenli somut aktivite**kazandırılmasının devletin birincil sorumluluğu olduğunu dile getirerek,**Devlet, çocukların ve gençlerin eğitimi ve akademik gelişimlerinden ne denli**sorumlu ise somut aktivite düzeylerini geliştirmekten de o kadar sorumludur**Tabii ancak bunun için önce ailelerin bilinçlendirilmesi, çocukların okula ve okul**sporlarına katılım oranının arttırılması gerekmektedir ddedi
*
Çocuklarının dinç bireyler olarak yetişmeleri, zararlı alışkanlıklar**edinmelerinin önüne geçilebilmesi için uyumlu egzersiz ve bedensel aktivite**yapma olanaklarının yaratılması gerektiğini göze çarpan eden İnal, ailelerin**çocuklarının yaptığı aktivitelere katılması gerektiğini vurguladı
*
İnal, Hem, ailelerin, çocukların beslenmeleri ne kadar önemli ise**maddi aktivite yapmalarının da öyle kayda değer olduğunu benimsemeleri**gerekmektedir Lakin bunu için de kendilerinin iyi misal olmaları ve somut**aktivite yapma alışkanlığını kendilerinin de kazanması ya da kazanmış olmaları**gerekmektedir diye konuştu
Yeditepe Üniversitesi Sağlık Durumu**Bilimleri Fakültesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Birim Başkanı Prof Dr Serap**İnal, yapılan çalışmaların, ahenkli somut aktivitenin, kişilerin depresyon ve**vesvese düzeylerini azalttığını ortaya çıkardığını belirterek, Çocuklara egzersiz**ve spor yapmak sevdirilmelidir Çocuklar bedensel aktivitelere katılırken benzer**zamanda eğlenmelidir ki bitmiş ertesi gün ya da hafta, aynı aktiviteye katılma**isteği sürdürülebilsin ve bu bir alışkanlık haline dönüştürülebilsin dedi
*
İnal, çalışma ve sporun, sadece fiziki bir**çaba olmadığını belirterek, bilhassa çocukların sosyalleşme ve topluma uyarlama**süreçlerinde etkili bir rol oynadığını söyledi
*
Bu maddesel aktivitelerin kendi içinde prensipli, bunlara uygunluk**zorunluluğu bulunan, fakat kıstasların kabul edildiği ve benimsendiği olgular**olduğunu ifade eden İnal, şöyle devam etti:
*
Dolayısıyla çocuk, egzersiz veya spor yaparken yeni özellikler**kazanmakta, bedensel olduğu dek ruhsal olarak da eksikliklerini geliştirmeyi,**tamamlamayı öğrenmektedir Çocukluk yaşlarından başlayarak düzenli egzersiz ve**spor alışkanlığını kazanmak, ilerleyen yaşlarda yaşamı korkutma eden koroner kalp**hastalıkları, yüksek kan basıncı, inme, şeker hastalığı, sütun ve meme kanseri, obezite ve**depresyonun görülme olasılığını azaltmaktadır Bu Dünya Sıhhat Teşkilatı**göre da kabul edilmektedir aynı zamanda adaleiskelet sistemi**hastalıklarının oluşmasını da engellemektedir
*
Hem düzenli maddesel aktivite yapan çocuklar enerjilerini içten yönde**harcamayı öğrenmektedir ve toplumca fazla olarak kabul edilen duygu ve**davranışlarının olumluya yönlendirilmesi mümkün olmaktadır Yapılan çalışmaların**uyumlu fiziki aktivitenin kişilerin bunalım ve vesvese düzeylerini azalttığı**bildirilmektedir böylece ahenkli çalışma ve spor yapan çocukların,**sosyalleşmeleri, kendine güven duygularının artması ve dostluk kurmaları**kolaylaşmaktadır
* * * * *
Türkiye ’de bedensel aktivite düzeyi eksik
İnal, Türkiye ’de çocukların somut aktivite oranlarını yeterli**bulmadığını açıklama ederek, Esasında Türkiye ’de gençler ve yetişkinlerin de**bedensel aktivite düzeyleri beceriksiz Okul çağı çocukları üzerinde yapılan bir**çalışmada çocukların 522 ’sinin uyumlu somut aktivite yapmadığı, lakin yüzde**43 ’ünün sokakta oynayarak maddesel aktivite yaptığı bildirilmektedir dedi
*
Dünyada ve Türkiye ’de okul çağı çocuklarının fiziki aktivite yapma**olanaklarının okullarda aldıkları karoser eğitimi ve spor dersleriyle sınırlı**kaldığının öyle çok çalışmada bildirildiğini göze çarpan eden İnal, şunları kaydetti:
*
O nedenle gövde eğitimi ve spor derslerine bilhassa önem belirlemek**gerekmektedir Ülkemizde somut aktivite düzeyi en fazla 1824 yaş arasındaki**gençlerde yüksektir Bu durumda üniversitelerde spor yapma olanaklarının daha**artı olması niçin olarak gösterilebilir Eğer aileler spor yapıyorsa ya da**ahenkli fiziki aktivite yapma alışkanlıkları varsa bunu çocuklarına da**aktarıyorlar Lakin ülkemizde aileler çoğunlukla bu konuda duyarsızlar Spor**yapma bilinci ’Ağaç yaşken eğilir ’ atasözümüzden hareketle, erken yaşlarda**kazandırılmalıdır Bunun için okullardaki somut aktivite eğitimine ağırlık**verilmelidir bu nedenle de hem beden eğitimi derslerine ayrıca de mektep sporlarına**yoğunlaşmalı, çocukların akademik eğitimleri yanı sıra ceset eğitimlerine ve**bunun için ayrılan ders saatlerinin bereketli kullanılmasına özen**gösterilmelidir
*
aynı zamanda okul dışındaki saatlerde de çocukların zamanlarını bereketli**ve faydalı kullanabilmeleri açısından fiziki aktivite yapma olanaklarının**geliştirilmesi gerektiğini açıklayan İnal, Çocuklara egzersiz ve spor yerine getirmek**sevdirilmelidir Çocuklar fiziki aktivitelere katılırken aynı zamanda**eğlenmelidir ama baştan ertesi gün ya da hafta, buna katılma isteği sürdürülebilsin**ve bu bir alışkanlık haline dönüştürülebilsin biçiminde konuştu
* * * * *
Devletin sorumluluğu
Prof Dr Serap İnal, çocuklara düzenli somut aktivite**kazandırılmasının devletin birincil sorumluluğu olduğunu dile getirerek,**Devlet, çocukların ve gençlerin eğitimi ve akademik gelişimlerinden ne denli**sorumlu ise somut aktivite düzeylerini geliştirmekten de o kadar sorumludur**Tabii ancak bunun için önce ailelerin bilinçlendirilmesi, çocukların okula ve okul**sporlarına katılım oranının arttırılması gerekmektedir ddedi
*
Çocuklarının dinç bireyler olarak yetişmeleri, zararlı alışkanlıklar**edinmelerinin önüne geçilebilmesi için uyumlu egzersiz ve bedensel aktivite**yapma olanaklarının yaratılması gerektiğini göze çarpan eden İnal, ailelerin**çocuklarının yaptığı aktivitelere katılması gerektiğini vurguladı
*
İnal, Hem, ailelerin, çocukların beslenmeleri ne kadar önemli ise**maddi aktivite yapmalarının da öyle kayda değer olduğunu benimsemeleri**gerekmektedir Lakin bunu için de kendilerinin iyi misal olmaları ve somut**aktivite yapma alışkanlığını kendilerinin de kazanması ya da kazanmış olmaları**gerekmektedir diye konuştu