Çocuklar Niçin Korkar? Kücük meleklerimiz biz büyüklere nazaran daha korkak olurlar meleklerim bunun arkasinda neler yatiyor yada neler buna sebep burdan ögrenebilirsinizcocuklarnedenkorkar5c502d0f2e666alt Çocukların duygusal gereksinimlerinin karşılanıyor olması onları mutlu eder Güven duygusunun oluşması için olumlu deneyimlere, başarılı eğitim yöntemlerine gereksinim vardır Bebeğin yaşamla kurduğu bağla gereklilik duyduğu güven duygusunun oluşturmak için anne – babaya düşen görevler vardır Gelişim dönemleri içerisinde olumlu ve beklenen adımlar ile birlikte zaman zaman yaşanan kriz dönemleride bulunmaktadır Kazandırmaya çalıştığımız her türlü becerinin eğitiminde unutulmaması gereken en kayda değer kısım “Çocukların yetişkinlerin ufak formu olmadıklarıdır Konuşmanın akıcı ve anlaşılır kazanılmış olması onların bizim açıklama yapmak istediklerimizin tamamını anlayacakları anlamına gelmez Zihinsel ve hissi olarak hazırlanmış olmadıkları bir seviyeden öğrenmelerini ummak uzun ve akılcı talimat yapmak anlamalarını sağlamayacaktır her zaman sormaktan ya da davranışlarını her tarafta etmekten vazgeçemeyeceklerdir Kazanılmasını beklediğimiz hüner için çocuğun hazır olduğu basamaktan başlayarak ve peyderpey ilerlemek kaygılarını azaltacaktır Kaygısının görülmüyor olması kendisini başarısız hissettirecektir Zorlayan ebeveyne duyulan hiddet ifade edilemediğinde suçluluk duygusu yoğunlaşır Hiddet ve tutturma krizleri, nedensiz ağlamalar, sınır zorlamalarla karşılaşılır Çocukları ile iyi ilişki kurmayı anne – babalık rolleri haricen arkadaş olmak gibi yorumlayan ailelerde sorunların bir çok alanda yaşandığı görülür Çocukların güvenebilecekleri onları eğiten ve öğreten, sınırları çizen yetişkinlere ihtiyacı vardır Çocuğun temel ihtiyaçlarının karşılanmasında yaşanan sorunlar gelişim dönemlerine tarafından farklılık taşıyabilir Örneğin; 25 yaş dönemi çocukların yoğun negatif duygu ve davranışlarının olduğu bir dönemdir Odasında yapılan değişiklikler annenin uykuya geçerken yanına olmaması, alışılmışın dışındaki sesler, görüntü ve davranışlar korkulara neden olabilir Psikolojik gelişim basamakları içerisinde çoğunlukla rastlanılan uykuya geçişte anneye gereksinim duyma birçok ailenin yaşadığı bir sıkıntıdır Çocuklar yürüme ile birlikte dış dünyayı keşfederler İlgilerini çeken objelere dokunurken onlarla ilgili deneyimler elde ederler Bu deneyimlerin bir kısmı onu kaygılandırır Annenin ve kendisinin farklı bireyler olduğunu anlar Engellenince hiddet duyar Çocuğun eğitiminde faal olarak yer alan kişilerin kaygılı yapılarının olması çocuğun kaygılarını da arttırır Olumsuz öğrenme deneyimleri, tez canlı ebeveyn tutumları, hissi ihtiyaçlarının anlaşılamaması çocuğun zorlandığı durumlarda rahatlama yöntemleri aramasına neden olacaktır Uykuya geçişte yanına olmanızı isteyen çocuğunuz daha uzun sürede başarabileceği bu beceriyi sizin odada olmanızla yalnızca daha kısa sürede gerçekleştirecektir Kaygısını gideriyor olmanızın rahatlığını keşfeden çocuk bu deneyimi tekrar tekrar yaşamak isteyecektir Çocuğu kaygıdan uzaklaştıran tutumları günlük yaşantımızda birçok kez tekrarlarız Koruyucu anne – bağımlı çocuk ilişkisini yaratmak çocuk için basit ve güvenli bir yöntemdir Uykuya geçişte zorlanıyor olmak bir bezginlik iken bu sıkıntıyı çözmek için kullanılan yanlış yöntemler bu sürecin uzamasına niçin olacaktır Anne – çocuk ilişkisi ve tutumların değerlendirildiği görüşmelerle gelişme sağlanabilir