Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Çocuklara Konferans Vermeyin

Çocuklara Konferans Vermeyin
0
71

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
86
Puan
48
F-D Coin
0
Çocuklara Konferans Vermeyin ÇOCUKLARA KONFERANS VERMEYİN, OYUNLARLA ÖĞRETİN Yazan: Esra Tüzün Kuma bir yazı yazdıysanız, bir süre sonradan yazı uçup gider Ama bir taşa kazıyarak yazdıysanız daimi olur Çocuğunuzun da daimi öğrenmesini sağlamak istiyorsanız, dersini konferans verir gibi açıklamak yerine, oyunlarla renklendirerek öğretin Çünkü çocuk için en manâlı ve en önemli işi oyundur, konferans değil! Çocukların ödevlerine nasıl asistan olunabilir? Aile çocuğa tayin yapmayı sevdirmek için ilk önce çocuğun nasıl bir öğrenme modelinin olduğunu bilmelidir Bir insanın beş çocuğu varsa, beşinin de öğrenme modeli birbirinden ayrı olabilir Çocuklarımızın öğrenme modelinin ne olduğunu bilirsek, ona tarafından okuldaki başarılarını arttırmalarına yardımcı olabiliriz Çocuğu karşımıza alıp konferans verir gibi dersini anlatmak yerine onun öğrenmeyle ilgili alanlarını nasıl harekete geçirebileceğimiz üstünde düşünmek gerekir Daimi öğrenme nasıl sağlanır? Öğrenme bir beyin faaliyetidir ve insanın beyninde asap bağlantısı oluşturmak demektir Bir kişi konuşurken rakip onu dinler, söylediklerine inanır ve kabul ederse o anda beyninde bir network, sinir hücreleri aralarında bir bağlantı oluşur ve öğrenme gerçekleşir Fakat bunu anlık belleğe yazmak yeterli değildir Manâlı olan kalıcı öğrenmeyi gerçekleştirebilmektir Kuma bir yazı yazarsanız, bir zaman sonradan yazı uçup gider Fakat bir taşa kazıyarak yazdıysanız kalıcı olur Anne babaların öğretecekleri şeyi, işte böyle taşa yazan gibi, çocuğun beynine yazmaları gerekir ÇOCUK MERAK ETMELİ Anne ve babalar nasıl yöntemler geliştirebilir? Son yıllarda kalıcı öğrenmeyi sağlamak için, sadece konuyu açıklamak yerine, işin içine çocuğun duygularını da katmak gerektiği ortaya çıktı Çünkü öğrenmenin yüzde 20 oranında zihinsel, yüzde 80 oranında ise şehvetli olduğu bulgulandı Dolayısıyla şehvetli zeka kavramı önem kazandı bu nedenle çocuklarında öğrenme bozukluğu olduğunu saptadığımız ailelere ders çalışma ortamını yalnızca disiplinli değil, keza eğlenceli keza de disiplinli ülkü getirmelerini öneriyoruz İlkokul çağındaki çocuk için oyun çok önemlidir Oyun haline getirilmiş data, çocukta daimi ayla gelir Dehşet duygusunu harekete geçirmek yerine merak ve şaşırma duygusunu harekete dinmek çocukların öğrenmesini de, öğrendiklerini kalıcı ışık halkası getirmelerini de kolaylaştırır Kendimizi düşünürsek, yaşadığımız bir olaya çok şaşırdığımız, onu fazla önemsediğimiz zaman o şeyi daima hatırladığımızı görürüz Çocuklar da benzer şekilde konuya alaka, sempati ve sevgi duyarlarsa öğrendikleri kalıcı olur Öğrenme sırasında beyindeki asap hücreleri arasında bir temas oluştuğunu ifade etmiştik Bu bağlantıyı karşılayan nörokimyasallar alaka duyulmayan bir konu öğrenilirken damla damla; sevilen, ilgi duyulan bir konu işlenirken su baskını gibi akar Bu kimyasalları harekete aşmak için çocukta merak ve alaka duygusunu kaldırmak, bunun için de çocuğun beyninin duyguyla ilgili alanlarını işin içine katmak gerekir Çocuğa bir şey öğretmenin püf noktası budur Freud çocuğun ruh sağlığını hoşuna gitmek ve oynamakolarak tanımlar Oyun çocuğun en manâlı ve en önemli işidir Her şeyi oyun içerisinde öğrenir, oyun içinde öğrendiklerini kendi kendine her yerde eder Çocuklarımıza ders çalıştırırken, oyundan en etkili biçimde faydalanmanın yolunu bulmalıyız FARKLI ZEKA ALANLARI Öbür öğrenme modellerinden Önceden tekil bir kavram olarak düşünülen zekanın, fiilen fazla boyutlu olduğunun ortaya çıkması ile bambaşka akıl alanları saptandı Bunlardan bir her birine, mesela müzik zekasıdır Müzik zekası gelişkin çocukların illa ancak müzikle ilgilenmeleri gerekmez ama çocuk bir şey öğrenirken müzikten faydalanılabilir Müzik zekası gelişmiş çocuklar sürekli mırıldanır, şarkı söyler, ritim tutarlar Böyle bir çocuğa ders çalıştırılırken ritmik unsurlar kullanılırsa, çocuk daha basit öğrenir ve öğrenme kalıcı olur Sözel zekası üstün olan bir çocuğun duygularını ve düşüncelerini ifade etme yeteneği vardır Sözel zekası olan çocuklar anlatmaya yatkındırlar Onları bol bol konuşturmak gerekir Monologla yok diyalogla öğrenirler Görsel zekası gelişkin olan çocuklar görsel unsurları kullanarak, şekillerle vs öğrenirler Bedensel zekası yüksek gelişkin olan çocuklar kıpır kıpırdırlar Hareketsiz kalmak zorunda bırakılırlarsa öğrenemezler İçsel zekası yüksek olan çocuklarsa düşünmeye, felsefeye meyillidirler; kendi kendilerine okuyarak daha sıcacık öğrenebilirler Aileler çocuklarının hangi zeka alanında gelişkin olduğunu bilirlerse o alana uygun, daha bilinçli alıştırma planları yapıp çocuğun okuldaki başarısının artmasına yardımcı olabilir AİLE KURAL KOYMALI Ödül ve cinayet nasıl verilmeli? Çocuk eğitiminde ödül ve cinayet sık sık kullanılan bir yöntemdir Ama aslolan olumlu pekiştirme yani ödüldür Ödül varken suç oluşturan uygulamak tez canlı etmek, sabırsız davranmaktır Bu ayrıca fena bir model oluşmasına niçin olur Sürekli sert cezalar alan çocuğun kendisi de ileride aynı yöntemi benimseyebilir Eğitimde cinayet son çaredir ve en hoş canice çocuğu sevdiği bir şeyden mahrum bırakmaktır Her evde emin kuralların olması çocuğun içsel disiplin mekanizmasını oluşturması açısından önemlidir Ama bu tatlı bir disiplin olmalıdır Mesela çocuk ödevini yapmıyorsa aileler çocuğu peşine düşüp takip etmeli ve günlük olarak ödevini yapıp yapmadığına bakmalıdır Çocuk ödevini ahenkli olarak yapıyorsa ödül, yapmıyorsa televizyon izlememek gibi kişiliğini örselemeyecek cezalar verilmelidir Aile kural koymalı ve kuralların uygulanmasını sağlamalıdır Fakat bu kurallar uygulanamayacak kurallar olursa, çocuk kurallara uymamayı öğrenir  
 
858,497Konular
981,926Mesajlar
29,941Kullanıcılar
ahmetrıdvanSon üye
Üst Alt