Beslenme şemsiye bir tabirdir ve sıradan büyüme ve gelişmenin sağlanması, sıhhatin korunması, geliştirilmesi ve ömür kalitesinin arttırılması için muhtaçlık duyulan besin öğelerini ehil ve istikrarlı ölçülerde ve münâsib devirlerde alınmasını içeren bir aksiyon olarak önümüze çıkmaktadır. Yutma fonksiyonu ise beslenme için gerekli besinlerin ağız yolu ile alınıp, mideye iletilmesine kadar geçen müddette gerçekleşen hikayeleri tabir etmektedir. Bu nedenle çocuklarda beslenme ve yutma bozukluğu farklı kavramları söz etmektedir.
Beslenme bozukluğu, besinin tüketilmesi ve tasarrufu ile ilgili meseleler, beslenme ile ilgili gerilim ve endişe, çevre izolasyon, besin reddi, seçici beslenme, ebeveyn-çocuk ve/veya bakım veren-çocuk arası bağlantıda oluşan meseleleri içeren bir durumdur. Yutma bozukluğu ise beslenme için gerekli besinlerin ağız yolu ile alınıp, mideye iletilmesine kadar geçen vadede oluşan meseleleri tabir etmektedir. Örneğin; ağız içi farkındalıkta azalma, çiğneme güçlüğü, lisan hareket ve uyumunda azalma, havayoluna besin kaçışı vb üzere meseleleri içermektedir. Beslenme ve yutma bozuklukları farklı durumları söz etse de yarattığı sonuçlar bakımından ortak sıkıntılar oluştururlar. Beslenme ve yutma bozuklukları; beslenmenin içerik yahut ölçü açısından ehliyetsiz olması (malnütrisyon), vücudun likit kaybetmesi (dehidrasyon), tekrarlayan akciğer enfeksiyonları, sık hastalanma, toplumsal izolasyon, uzun müddetli hastane yatışları ve sıhhat sarfiyatlarında artış üzere birçok olumsuz sonuca yol açmaktadır.
Beslenme ve yutma bozuklukları bebeklik devrinden başlayarak erişkin periyoda kadar her yaştaki evlatta görülebilmektedir. Çocuklarda yapısal, gelişimsel, davranışsal yahut nörolojik durumlar nedeniyle beslenme ve yutma meseleleri görülebildiği üzere sağlıklı büyüyen dediğimiz evlat öbeğinde da önümüze çıkmaktadır. Bu nedenle çocuklarda beslenme ve yutma güçlüğü bulguları aile, bakım veren, eğitim veren ve/veya sıhhat profesyonelleri tarafından ayırt edilebilmelidir.
Beslenme bozukluğu, besinin tüketilmesi ve tasarrufu ile ilgili meseleler, beslenme ile ilgili gerilim ve endişe, çevre izolasyon, besin reddi, seçici beslenme, ebeveyn-çocuk ve/veya bakım veren-çocuk arası bağlantıda oluşan meseleleri içeren bir durumdur. Yutma bozukluğu ise beslenme için gerekli besinlerin ağız yolu ile alınıp, mideye iletilmesine kadar geçen vadede oluşan meseleleri tabir etmektedir. Örneğin; ağız içi farkındalıkta azalma, çiğneme güçlüğü, lisan hareket ve uyumunda azalma, havayoluna besin kaçışı vb üzere meseleleri içermektedir. Beslenme ve yutma bozuklukları farklı durumları söz etse de yarattığı sonuçlar bakımından ortak sıkıntılar oluştururlar. Beslenme ve yutma bozuklukları; beslenmenin içerik yahut ölçü açısından ehliyetsiz olması (malnütrisyon), vücudun likit kaybetmesi (dehidrasyon), tekrarlayan akciğer enfeksiyonları, sık hastalanma, toplumsal izolasyon, uzun müddetli hastane yatışları ve sıhhat sarfiyatlarında artış üzere birçok olumsuz sonuca yol açmaktadır.
Beslenme ve yutma bozuklukları bebeklik devrinden başlayarak erişkin periyoda kadar her yaştaki evlatta görülebilmektedir. Çocuklarda yapısal, gelişimsel, davranışsal yahut nörolojik durumlar nedeniyle beslenme ve yutma meseleleri görülebildiği üzere sağlıklı büyüyen dediğimiz evlat öbeğinde da önümüze çıkmaktadır. Bu nedenle çocuklarda beslenme ve yutma güçlüğü bulguları aile, bakım veren, eğitim veren ve/veya sıhhat profesyonelleri tarafından ayırt edilebilmelidir.