nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Aile şöyle diyor: “Daha karnımdayken bile kıpır kıpırdı, “Televizyon izlerken bile amuda kalkar, taklalar atar, “Bu çocuğun freni yok!, “Kaç yaşına geldi hâlâ söz kesmemeyi öğrenemedi, “Düşünmeden hareket ediyor, “Çok sabırsız, istekleri anında olsun istiyor, “Onun yüzünden komşulara rezil olduk
Öğretmeni şöyle diyor: “Dersi dinleyemiyor, etrafıyla fazla ilgileniyor, “Derste dalıp gidiyor, “Başladığı işi bitiremiyor, “Tahtada yazılanları iyice defterine geçiremiyor, “Öğrendiklerini ivedi unutuyor, “Soruları sonuna kadar okumadan yanıtlıyor
O ise şöyle diyor: “İçimde bir motor var ve durmuyor, “Kafamdaki düşünceler öyle süratli ancak durduramıyorum ve fazla yoruluyorum, “Pişmanım lakin elimde değil, “Kendimi kendimden koruyamıyorum, “Kimse beni sevmiyor, “Hiç arkadaşım yok, “Beni kimse oyuna almıyor, “Elimde yok, “Fazla çalıştım fakat sınavda yapamadım, “Ben aptal mıyım?
Uyarı eksikliği hiperaktivite bozukluğu (DEHB) fazla hareketlilik, dikkat eksikliği ve dürtüsellik olarak isimlendirilen üç esas belirti kümesinden oluşan nörogelişimsel bir bozukluktur Çocukluk çağının iyi tanımlanmış ve en önemli psikiyatrik sorunlarının başında gelir
DEHB, yaşam boyu aralıksız bir bozukluktur Aile, ilk kez çocuğunda DEHB ’nin varlığını kabul etmeli ve çocuğun davranışlarını yönlendirirken bu durumu mutlaka göz önünde bulundurmalıdır DEHB, çocukluk döneminde başlar, buluğ çağı ve erişkinlik dönemlerinde ise belirtiler azalsa da devam eder
DEHB, çocuğun hayat kalitesini belirleyen, birçok alanda işlev kaybı ile seyreden bir bozukluktur DEHB ’li çocuklar davranışsal, bilişsel, sosyal ve şehvetli alanda çoğu sorun yaşarlar
Oyunların kurallarına uymada zorlanmaları, sıralarını bekleyememeleri, defalarca kendi dedikleri olsun diye tutturmaları nedeniyle dost ilişkileri bozulur Sorumluluklarını yerine getirememeleri, jurnal rutinleri peşine düşüp takip etmedeki güçlükleri ve organize olamamaları sebebiyle konut içinde sürekli çatışma alanları oluşur
Dersleri yeterince peşine düşüp takip edememeleri, ödevlerindeki eksiklikler, uyumlu ders alıştırma alışkanlığı edinememeleri sebebiyle okulda öğretmenleri ile sorunlar yaşarlar Sonuçta yaşantılarının birçok alanını etkileyen bu soruna anne babalar, öğretmenler, arkadaşlar ve çevrelerindeki birçok birey dâhil olur Tıbbi bir bozukluğun sosyal bir soruna yol açması durumu söz konusudur Bu nedenlerle DEHB ’nin çocuğun biyolojisi ve kimyası ile ilgili bir bozukluk olduğunun çevresi tarafından anlaşılması ve kabul edilmesi zordur
Öğretmeni şöyle diyor: “Dersi dinleyemiyor, etrafıyla fazla ilgileniyor, “Derste dalıp gidiyor, “Başladığı işi bitiremiyor, “Tahtada yazılanları iyice defterine geçiremiyor, “Öğrendiklerini ivedi unutuyor, “Soruları sonuna kadar okumadan yanıtlıyor
O ise şöyle diyor: “İçimde bir motor var ve durmuyor, “Kafamdaki düşünceler öyle süratli ancak durduramıyorum ve fazla yoruluyorum, “Pişmanım lakin elimde değil, “Kendimi kendimden koruyamıyorum, “Kimse beni sevmiyor, “Hiç arkadaşım yok, “Beni kimse oyuna almıyor, “Elimde yok, “Fazla çalıştım fakat sınavda yapamadım, “Ben aptal mıyım?
Uyarı eksikliği hiperaktivite bozukluğu (DEHB) fazla hareketlilik, dikkat eksikliği ve dürtüsellik olarak isimlendirilen üç esas belirti kümesinden oluşan nörogelişimsel bir bozukluktur Çocukluk çağının iyi tanımlanmış ve en önemli psikiyatrik sorunlarının başında gelir
DEHB, yaşam boyu aralıksız bir bozukluktur Aile, ilk kez çocuğunda DEHB ’nin varlığını kabul etmeli ve çocuğun davranışlarını yönlendirirken bu durumu mutlaka göz önünde bulundurmalıdır DEHB, çocukluk döneminde başlar, buluğ çağı ve erişkinlik dönemlerinde ise belirtiler azalsa da devam eder
DEHB, çocuğun hayat kalitesini belirleyen, birçok alanda işlev kaybı ile seyreden bir bozukluktur DEHB ’li çocuklar davranışsal, bilişsel, sosyal ve şehvetli alanda çoğu sorun yaşarlar
Oyunların kurallarına uymada zorlanmaları, sıralarını bekleyememeleri, defalarca kendi dedikleri olsun diye tutturmaları nedeniyle dost ilişkileri bozulur Sorumluluklarını yerine getirememeleri, jurnal rutinleri peşine düşüp takip etmedeki güçlükleri ve organize olamamaları sebebiyle konut içinde sürekli çatışma alanları oluşur
Dersleri yeterince peşine düşüp takip edememeleri, ödevlerindeki eksiklikler, uyumlu ders alıştırma alışkanlığı edinememeleri sebebiyle okulda öğretmenleri ile sorunlar yaşarlar Sonuçta yaşantılarının birçok alanını etkileyen bu soruna anne babalar, öğretmenler, arkadaşlar ve çevrelerindeki birçok birey dâhil olur Tıbbi bir bozukluğun sosyal bir soruna yol açması durumu söz konusudur Bu nedenlerle DEHB ’nin çocuğun biyolojisi ve kimyası ile ilgili bir bozukluk olduğunun çevresi tarafından anlaşılması ve kabul edilmesi zordur