iltasyazilim
FD Üye
gelişim dönemleri
Çocuk psikolojisini anlayabilmek için öncelikle çocukta gelişim dönemlerini çakmak gerekir
MOTORGELİŞİM
İlk üç ay içinde
Gözleri ile hareket eden şekilleri takip edebilir ,kucağa alındığında kafasınıdik tutabilir , yüz üstü yatarken kafasını bir tedarik yukarı kaldırabilir veyanlara çevirmeye çalışır, kollarını hareket ettirebilir,ellerini yumruk halinegetirebilir
Üç altı ay aralarında
Nesne ve oyuncakları yakalamaya çalışır onlara uzanmaya çalışır , elinealdığı nesneleri ağzına götürmeye çalışır, hoşuna giden nesnelere uzanmayaçalışır Kafasını yüz üstü yatarken tam düşey kaldırabilir Kafasını tutabilir
Altı oniki ay arası
Oturabilir , emekleyabilir , tutunarak ayağa kalkabilir , 12 ayın sonuna doğruayakta fazla kısa süreli durabilir ,ayakta tutulduğunda ayaklarını hareketettirir, ufak eşyaları ve oyuncakları iterek yuvarlayabilir , elleri arasındaoyuncak geçişi yapabilir, sırt üstü yatarken düz dönebilir, dikkat çekici parmağı ilenesneleri gösterebilir
Oniki onsekiz ay arası
Yürür , elinden tutulduğunda meren tırmanır ,ayakta iken çömelebilir,ayağıile topa vurabilir,yere içten eğilir , destekle zıplayabilir, kaşığı rahatlıklatutabilir
Onsekiz yimidört ay arası
Kapıyı açabilir , kendi başına merenden inip çıkabilir , bir elini daha çokkullanmaya başlar , oyuncakları ile oynarken el becerilerini rahatlıklakullanabilir (23 küpten kule yapabilir )
İki üç yaş arası
Düşmeden koşabilir , bazı çizgileri taklit eder , merenden rahatlıkla kendibaşına inip çıkabilir , oyuncakları ile oynarken el becerilerini rahatlıklakullanabilir ,düğmesini açabilir,üç tekerlekli bisikleti sürebilir ,tek ayaküstünde kısa bir süre durabilir , bir kadeh suyu taşıyabilir ,yürürkenengelleri adım atarak rahatlıkla geçer , rahatlıkla çömelip kalkabilir , gerigeri yürüyebilir
Üç dört yaş arası
Tek ayağı üstünde uzun süre durabilir , ayakkabısını giyer , kendinidoyurabilir , düz çizgi çizebilir , kimsesiz dolaşmaya çalışır , çift ayakla 40 cm sıçrayabilir , öne takla atabilir, yardımsız kaydıraktan kayabilir , çömelip kalkma hareketini rahatlıklayapabilir , oyuncakları ile oynarken el becerilerini rahatlıkla kullanabilir ,4050 cm den altında atlayabilir , tek ayakla sıçrayabilir ,dans etme müzik ile beraber tempo alıkoyma , zıplayan topu eli ile alıkoyma ,kağıttaki şekilleri boyar , 34 renk eşleştirebilir , aynı kartlarıeşleştirebilir , bazı harfleri eşleştirebilir , artı eksi yapabilir
Dört altı yaş arası
Makasla kağıtları kesebilir , bakarak 1 den 89 a dek sayı yazabilir ,öğretilirse adını yazabilir ,sek sek oynayabilir , üçgen ve kare yi kopyalar ,kendi giyinir kendi soyunur , ayakkabısını bağlar , yüzünü yıkar , dişinifırçalar , altı yaşında iki tekerlekli bisiklete binebilir , el becerilerigözle görülür bir şekilde gelişir *
Çocuk psikolojisini anlayabilmek için öncelikle çocukta gelişim dönemlerini çakmak gerekir
MOTORGELİŞİM
İlk üç ay içinde
Gözleri ile hareket eden şekilleri takip edebilir ,kucağa alındığında kafasınıdik tutabilir , yüz üstü yatarken kafasını bir tedarik yukarı kaldırabilir veyanlara çevirmeye çalışır, kollarını hareket ettirebilir,ellerini yumruk halinegetirebilir
Üç altı ay aralarında
Nesne ve oyuncakları yakalamaya çalışır onlara uzanmaya çalışır , elinealdığı nesneleri ağzına götürmeye çalışır, hoşuna giden nesnelere uzanmayaçalışır Kafasını yüz üstü yatarken tam düşey kaldırabilir Kafasını tutabilir
Altı oniki ay arası
Oturabilir , emekleyabilir , tutunarak ayağa kalkabilir , 12 ayın sonuna doğruayakta fazla kısa süreli durabilir ,ayakta tutulduğunda ayaklarını hareketettirir, ufak eşyaları ve oyuncakları iterek yuvarlayabilir , elleri arasındaoyuncak geçişi yapabilir, sırt üstü yatarken düz dönebilir, dikkat çekici parmağı ilenesneleri gösterebilir
Oniki onsekiz ay arası
Yürür , elinden tutulduğunda meren tırmanır ,ayakta iken çömelebilir,ayağıile topa vurabilir,yere içten eğilir , destekle zıplayabilir, kaşığı rahatlıklatutabilir
Onsekiz yimidört ay arası
Kapıyı açabilir , kendi başına merenden inip çıkabilir , bir elini daha çokkullanmaya başlar , oyuncakları ile oynarken el becerilerini rahatlıklakullanabilir (23 küpten kule yapabilir )
İki üç yaş arası
Düşmeden koşabilir , bazı çizgileri taklit eder , merenden rahatlıkla kendibaşına inip çıkabilir , oyuncakları ile oynarken el becerilerini rahatlıklakullanabilir ,düğmesini açabilir,üç tekerlekli bisikleti sürebilir ,tek ayaküstünde kısa bir süre durabilir , bir kadeh suyu taşıyabilir ,yürürkenengelleri adım atarak rahatlıkla geçer , rahatlıkla çömelip kalkabilir , gerigeri yürüyebilir
Üç dört yaş arası
Tek ayağı üstünde uzun süre durabilir , ayakkabısını giyer , kendinidoyurabilir , düz çizgi çizebilir , kimsesiz dolaşmaya çalışır , çift ayakla 40 cm sıçrayabilir , öne takla atabilir, yardımsız kaydıraktan kayabilir , çömelip kalkma hareketini rahatlıklayapabilir , oyuncakları ile oynarken el becerilerini rahatlıkla kullanabilir ,4050 cm den altında atlayabilir , tek ayakla sıçrayabilir ,dans etme müzik ile beraber tempo alıkoyma , zıplayan topu eli ile alıkoyma ,kağıttaki şekilleri boyar , 34 renk eşleştirebilir , aynı kartlarıeşleştirebilir , bazı harfleri eşleştirebilir , artı eksi yapabilir
Dört altı yaş arası
Makasla kağıtları kesebilir , bakarak 1 den 89 a dek sayı yazabilir ,öğretilirse adını yazabilir ,sek sek oynayabilir , üçgen ve kare yi kopyalar ,kendi giyinir kendi soyunur , ayakkabısını bağlar , yüzünü yıkar , dişinifırçalar , altı yaşında iki tekerlekli bisiklete binebilir , el becerilerigözle görülür bir şekilde gelişir *