Her çocuğun öğrenme hüneri farklıdır. Burada kıymetli olan çocuğun nasıl öğrendiğini belirlemek ve yeni olan bilgiyi onun öğrenme tekniğine nazaran düzenlemektir. Öğrenme yalnızca okulda gerçekleşmez. Okul öncesine kadar geçen birinci 7 yıl çocuğun gelişimindeki en verimli ve öğrenmenin en fazla olduğu yıldır. Yani çocuğun geleceği için yapılacak yatırımın değerli olduğu yıllar anne ve baba ile birlikte en ağır vakit geçirdiği yıllardır.
Çocukların kalıcı bir biçimde bilgiyi öğrenirken beş duyularını kullanmaları gerekiyor. Beşerler yaşadıkları olaylardan ne kadar etkilenirlerlse o kadar çok zihinlerinde fiyatlar. Bu durum çocuk için de geçerlidir. Öğreneceği hususa ne kadar merak ve sempati duyarsa o mevzu o kadar kolay ve kalıcı olur. Çocukların birinci öğretmenleri her vakit anne ve babalarıdır. Çocuk vakit zaman yanılgılar yapacak, yeri gelecek yanlış kararlar verecek. Ona dayanak olarak yanılgılarından ders çıkarmasını sağlamalıyız ki öğrenmeye istekli bir formda devam edebilsinler. Anne ve babalar çocuklarına bir şey öğretirken onların anlık değil kalıcı bilgiler edinmesine yardımcı olmalıdırlar. Aktif bir kalıcı öğrenme için mevzuyu düz bir formda anlatmak yerine, çocuğun öğrenmesine hislerini da katmak gerekiyor. Zira öğrenme aksiyonu %20 zihinsel, %80 ise duygusal zekayla gerçekleşiyor.
Aktif bir öğrenmeyi sağlamak için kitap okuma alışkanlığının kazandırılması gerekiyor. 3-5 yaşlarında kitap okuduktan sonra mevzu ile ilgili konuşmak çocuğu kitap okumaya özendirebilir ve bu durumun sonucunda çocuk okula başlayınca kendi kendine okuyabilmesi ona zevk verecektir. Birtakım çocukların işitsel öğrenme yolu daha güçlüdür. Yani işitsel hünerleri güçlü olan çocuk dinlemeyi okumaya tercih edebilmektedir.
Öğrendiği bilgileri işitsel olarak sunulduğunda daha kolay takip ederler. Bu çocuklar imtihana hazırlanırken kendi başlarına okumak yerine biri onlara okuduğunda yahut anlattığında ya da kendileri yüksek sesle tekrarladıklarında bilgiyi daha kolay öğrenmektedirler.
Çocuğunuzun karar vermesine müsaade verin. Mesela çocuklarınızla kitap okuyacağınız vakit kıssa kitabını ve konusunu kendisinin seçmesini sağlayın böylelikle daha istekli ve daha verimli öğrenebilirler. Ders çalışma mühleti her çocukta farklıdır. Çocuğun okuyarak, yazarak çalışması üzere farklı çalışma teknikleri bulunuyor. Ne kadar müddet ders başında oturacağı çocuktan çocuğa değişkenlik gösterebilir. Kimi çocuklar bir hususun bitmesini beklerken, kimileri ise mühlet sonu koyarak kendilerini ayarlarlar. Bırakın tekniği çocuk kendi seçsin.
Bunların yanı sıra Görsel zekası gelişmiş olan çocuklar, fotoğraf, görüntüler yolu ile öğrenme sağlar ve öğrendiklerini kavrayarak onları ilişkilendirebilirler. Sonrasında öğrendiklerini görsel olarak yansıtırlar. Örneğin fotoğraf yapmak, sinema çekmek üzere merakı olabilir. Ayrıyeten ödevlerini nizamlı yapmak öğrenmeyi pekiştirir. Çocuğun öğrendiği bilginin uzun müddetli hafızada kalması için tekrar etmesi gerekir.
Gördüğümüz üzere çocukların sahip olduğu birçok öğrenme yolu var. Her çocuk bunlardan birine ya da birkaç adedine daha yatkın olabilir. Çocuğunuzun kişisel özelliklerinin, güçlü yanlarının farkında olun, hangi ortam ve durumlarda daha yeterli ve tesirli öğrendiğini gözlemleyin. Değerli olan onun hangi prosedüre yatkın olduğunu keşfedip ona nazaran yönlendirmektir.