iltasyazilim
FD Üye
Değerli kardeşimiz;
Zinanın hükmü İslam'da açıktır Suçunu hakimin huzurunda dört defa ayrı ayrı itiraf ederek cezanın verilmesini isteyen veya dört şahidi bulunan birisi hakkında karar verilir Şayet bu insan evli ise recm cezası, bekar bir insan için ise verilecek karar recm değildir, yüz değnek sopa vurulur
Fakat suçunu itiraf etmeyen veya yaptığı bu fiili kimse görüp şikayet etmemiş ise, bu insanın yapacağı tek şey günahından dolayı pişmanlık gösterip bir daha yapmamak üzere tövbe etmektir
Ayrıca böyle bir suç işleyen kimse suçunu itiraf etse bile şu anda bunun cezasını uygulayacak bir merci yoktur Geriye iki şey kalıyor Biri kul hakkıdır; varsa helalleşmek gerekir Diğeri de Allah hakkı için tövbe, istiğfar etmek ve bir daha o günaha girmemektir
İnsan hem iyilik hem de kötülük yapmaya uygun yaratılmıştır Onun için zaman zaman isteyerek veya istemeyerek günahlara girebiliyor Bu konuda Kur’anı Kerim'de, “Allah, kendisine şirk koşulmasının dışındaki istediği kimselerin bütün günahlarını bağışlar(Nisa, 448,116)
buyurarak, hangi günah olursa olsun affedebileceğini bildirmektedir
Kitaplarımız da canı gönülden yapılan tövbenin Allah tarafından kabul edileceği ifade edilir Nitekim Allah Teala, “Ey iman edenler, nasuh tövbe ile tövbe edin ki Allah da sizin kabahatlerinizi affetsin ve altlarından ırmaklar akan cennetlerine koysun (Tahrim, 668)
buyurarak, yapılan tövbelerin kabul edileceğini beyan eder Ayette geçen nasuh tövbe ise şöyledir:
1 Allah’a karşı günah işlediğini bilerek, bu günahtan dolayı Allah’a sığınmak ve pişman olmak
2 Bu suçu işlediği için üzülmek, Yaratıcıya karşı böyle bir günah işlediğinden dolayı vicdanen rahatsız olmak
3 Bir daha böyle bir suça dönmeyeceğine dair bir karar içerisinde olmak
4 Kul hakkını ilgilendiriyorsa onunla helalleşmek
Bir rivayette de Nasuh Tövbe şöyle tarif edilmiştir: Günahlara pişmanlık
Farz ibadetleri yapmak
Zulüm ve düşmanlık yapmamak
Kırgın ve küskünlerle barışmak
Bir daha o günaha dönmemek üzere karar vermek (bk Kenzü'lummal, 23808)
İnşallah bu şartları yerine getirirsek Allah’ın tövbelerimizi kabul edeceğinden ümitli oluruz
Ancak insan her zaman korku ve ümit içerisinde olmalı Ne ibadetlerimize güvenip övünebiliriz, ne de günahlarımızdan ümitsizliğe düşebiliriz Ben çok iyiyim, bu işi hallettimdemek ne kadar yanlışsa; Ben bittim, beni Allah kabul etmezdemek de o kadar yanlıştır Ayrıca, suçunu anlayıp tövbe edip, Allah’a sığınmak da büyük bir ibadettir
Selam ve dua ile
Sorularla İslamiyet
Zinanın hükmü İslam'da açıktır Suçunu hakimin huzurunda dört defa ayrı ayrı itiraf ederek cezanın verilmesini isteyen veya dört şahidi bulunan birisi hakkında karar verilir Şayet bu insan evli ise recm cezası, bekar bir insan için ise verilecek karar recm değildir, yüz değnek sopa vurulur
Fakat suçunu itiraf etmeyen veya yaptığı bu fiili kimse görüp şikayet etmemiş ise, bu insanın yapacağı tek şey günahından dolayı pişmanlık gösterip bir daha yapmamak üzere tövbe etmektir
Ayrıca böyle bir suç işleyen kimse suçunu itiraf etse bile şu anda bunun cezasını uygulayacak bir merci yoktur Geriye iki şey kalıyor Biri kul hakkıdır; varsa helalleşmek gerekir Diğeri de Allah hakkı için tövbe, istiğfar etmek ve bir daha o günaha girmemektir
İnsan hem iyilik hem de kötülük yapmaya uygun yaratılmıştır Onun için zaman zaman isteyerek veya istemeyerek günahlara girebiliyor Bu konuda Kur’anı Kerim'de, “Allah, kendisine şirk koşulmasının dışındaki istediği kimselerin bütün günahlarını bağışlar(Nisa, 448,116)
buyurarak, hangi günah olursa olsun affedebileceğini bildirmektedir
Kitaplarımız da canı gönülden yapılan tövbenin Allah tarafından kabul edileceği ifade edilir Nitekim Allah Teala, “Ey iman edenler, nasuh tövbe ile tövbe edin ki Allah da sizin kabahatlerinizi affetsin ve altlarından ırmaklar akan cennetlerine koysun (Tahrim, 668)
buyurarak, yapılan tövbelerin kabul edileceğini beyan eder Ayette geçen nasuh tövbe ise şöyledir:
1 Allah’a karşı günah işlediğini bilerek, bu günahtan dolayı Allah’a sığınmak ve pişman olmak
2 Bu suçu işlediği için üzülmek, Yaratıcıya karşı böyle bir günah işlediğinden dolayı vicdanen rahatsız olmak
3 Bir daha böyle bir suça dönmeyeceğine dair bir karar içerisinde olmak
4 Kul hakkını ilgilendiriyorsa onunla helalleşmek
Bir rivayette de Nasuh Tövbe şöyle tarif edilmiştir: Günahlara pişmanlık
Farz ibadetleri yapmak
Zulüm ve düşmanlık yapmamak
Kırgın ve küskünlerle barışmak
Bir daha o günaha dönmemek üzere karar vermek (bk Kenzü'lummal, 23808)
İnşallah bu şartları yerine getirirsek Allah’ın tövbelerimizi kabul edeceğinden ümitli oluruz
Ancak insan her zaman korku ve ümit içerisinde olmalı Ne ibadetlerimize güvenip övünebiliriz, ne de günahlarımızdan ümitsizliğe düşebiliriz Ben çok iyiyim, bu işi hallettimdemek ne kadar yanlışsa; Ben bittim, beni Allah kabul etmezdemek de o kadar yanlıştır Ayrıca, suçunu anlayıp tövbe edip, Allah’a sığınmak da büyük bir ibadettir
Selam ve dua ile
Sorularla İslamiyet
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.