iltasyazilim
FD Üye
Frankfurt Motor Show'da ürün konseptlerini tanıtan firmalar sadece otomobil üreticilerinden oluşmuyor Bir lastik ve parça sağlayıcısı olan Continental de bu fuarda yer alıyordu*ve en son lastik konsepti, sürücünün fazladan bir çaba harcamasını gerektirmeden yol tutuş yeteneğini*arttırıyor
ContiAdapt olarak adlandırılan bu sistem, lastiklere küçük kompresörler yerleştirmekte Sistem, gereken duruma göre lastikleri şişirebiliyor veya indirebiliyor; bu da lastiğin yol ile temas eden kısmının büyümesine veya küçülmesine sebep olarak yol tutuşunu etkiliyor
Yüksek basınç, daha düşük temas alanı anlamına geliyor ve bu da dönme direncini azaltarak kuru yollarda verimliliği arttırıyor Düşük basınçlar ise daha büyük temas alanı anlamına geliyor ve bu da offroad sürüşler veya kaygan zeminlerde yol tutuşuna yardımcı oluyor
Bazı araçlar bu tür sistemlere sahip ancak bunlar pahalı ve nadir rastlanan seçenekler Örneğin orijinal Hummer, tekerleklerden ziyade araçta bulunan bir lastik şişirme sistemine sahipti ve bu sistem ile istenildiği zaman lastiklerin basıncı değiştirilebiliyordu MercedesBenz de offroad araçlarında benzer bir sistem kullanıyor
Continental'in Frankfurt'ta tanıttığı tek yeni konsept bu değildi Firma, kullandığı iletken lastikler ile aracın bilgisayarına elektrik sinyalleri ile lastikteki algılayıcılardan bilgi veren ContiSense'i de tanıttı Bu sistemin delinmelere ve basınç değişikliklerine şu andaki lastik basıncı takip sistemlerinden daha hızlı bir şekilde tepki verebileceği söylenmekte Ayrıca bu algılayıcılar yol durumundaki değişiklikleri de algılayarak sürücüleri bu konuda bilgilendirilecek
Teorik olarak Continental'in bu iki teknolojiyi birleştirerek yol ve hava durumuna göre lastikleri düzenleyen bir sistem oluşturması mümkün olabilir Bu şekilde dört mevsim lastikleri, gerçekten dört mevsim lastiği haline gelerek hava durumuna göre gerekli değişiklikleri otomatik olarak yapabilir
Önceki HaberTürkiye'nin En Kapsamlı Otomasyon Laboratuvarı İTÜ'de Sonraki HaberiPhone X Ne Kadar Büyük? Cevap Bu Çizimlerde!
ContiAdapt olarak adlandırılan bu sistem, lastiklere küçük kompresörler yerleştirmekte Sistem, gereken duruma göre lastikleri şişirebiliyor veya indirebiliyor; bu da lastiğin yol ile temas eden kısmının büyümesine veya küçülmesine sebep olarak yol tutuşunu etkiliyor
Yüksek basınç, daha düşük temas alanı anlamına geliyor ve bu da dönme direncini azaltarak kuru yollarda verimliliği arttırıyor Düşük basınçlar ise daha büyük temas alanı anlamına geliyor ve bu da offroad sürüşler veya kaygan zeminlerde yol tutuşuna yardımcı oluyor
Bazı araçlar bu tür sistemlere sahip ancak bunlar pahalı ve nadir rastlanan seçenekler Örneğin orijinal Hummer, tekerleklerden ziyade araçta bulunan bir lastik şişirme sistemine sahipti ve bu sistem ile istenildiği zaman lastiklerin basıncı değiştirilebiliyordu MercedesBenz de offroad araçlarında benzer bir sistem kullanıyor
Continental'in Frankfurt'ta tanıttığı tek yeni konsept bu değildi Firma, kullandığı iletken lastikler ile aracın bilgisayarına elektrik sinyalleri ile lastikteki algılayıcılardan bilgi veren ContiSense'i de tanıttı Bu sistemin delinmelere ve basınç değişikliklerine şu andaki lastik basıncı takip sistemlerinden daha hızlı bir şekilde tepki verebileceği söylenmekte Ayrıca bu algılayıcılar yol durumundaki değişiklikleri de algılayarak sürücüleri bu konuda bilgilendirilecek
Teorik olarak Continental'in bu iki teknolojiyi birleştirerek yol ve hava durumuna göre lastikleri düzenleyen bir sistem oluşturması mümkün olabilir Bu şekilde dört mevsim lastikleri, gerçekten dört mevsim lastiği haline gelerek hava durumuna göre gerekli değişiklikleri otomatik olarak yapabilir
Önceki HaberTürkiye'nin En Kapsamlı Otomasyon Laboratuvarı İTÜ'de Sonraki HaberiPhone X Ne Kadar Büyük? Cevap Bu Çizimlerde!