Memleketler arası dijital pazarlama ve SEO ajansı Zeo Agency'nin hazırladığı Online Market Dalı 2021 Birinci Yarıyıl Raporu hem markalar hem kullanıcılar için değişen dinamikleri gözler önüne seriyor.
Zeo Agency'nin 2020 ve 2021 yıllarının birinci 6 aylık periyotlarını kıyaslayan dijital pazarlama raporu, pandemiden müspet manada en çok etkilenen kesimlerden biri olan Online Market kategorisinde 47 web sitesini mercek altına alıyor. Rapora nazaran, 2020'nin birinci yarıyılında 172,3 milyon olan toplam ziyaretçi ortalamasının 2021 yılında %16,5 oranında artarak 200,8 milyona ulaştığı görülüyor. Web sitelerinde kullanıcıların geçirdiği ortalama mühletler de artış yaşamış durumda.
Online pazara yatırımlar artıyor
Kesimdeki rekabetin kızışmasıyla markaların yatırımlarını artırması ve kullanıcıları çekmek üzere daha fazla kampanya yapması da durumu etkileyen nedenler ortasında yer alıyor. Kesimdeki web sitelerine gelen organik trafikte yaşanan %4 civarındaki düşüş; marka algısının güçlendiğine işaret eden direkt trafiğe %2,9; reklamlardan gelen trafiğe ise %2,4'lik bir artış olarak yansıdı.
Acil gereksinimler temel gereksinimlere dönüştü
Kesimi oluşturan web sitelerinin ortak trafik aldığı anahtar sözler incelendiği 2020-2021 birinci yarıyılları ortasında kullanıcıların değişen ve artık kalıcı hale gelen muhtaçlıkları da dikkat çekiyor. Geçtiğimiz yıla nazaran aranma hacmi en çok artan anahtar söz %82,4'lük bir artışla kamp sandalyesi oldu.
Raporda; ''maske'' ile ilgili aramanın bu sene fiyat odağından marka ismine kaydığı görülürken, çocuk maskesi, 3 katlı maske, eldiven ile birlikte kolonya içeren kullanıcı aramaları da 2021'de aranma hacmi en çok düşen anahtar sözler ortasında yer alıyor. Bu durum geçtiğimiz sene pandeminin hayatımıza birinci kere girmesiyle ortaya çıkan acil gereksinimlerin, artık günlük hayatın bir modülü olduğuna ve daha erişilebilir eserlere dönüştüğüne işaret ediyor.
Online Market Dalı 2021 1. Yarıyıl Raporu'na buradan ulaşabilirsiniz
BASIN BÜLTENİNDEN DERLENMİŞTİR