Cost Per Click yani “Tıklama Başına Maliyet (TBM) teklifi, reklamlarınızın aldığı her bir tıklama için ödeme yapmanız gereken maliyet anlamına gelir Ayrıca TBM teklif kampanyaları için, maksimum tıklama başı maliyet teklifi vererek reklamınıza yapılan bir tıklama için ödemek istediğiniz en yüksek tutarı da belirlemiş olursunuz
Bu teklif türü Adwords reklamlarında en sık kullanılan teklif türüdür Örneğin Adwords reklamları vermeye başladınız ve kontrolün kendinizde olmasını istiyorsunuz tamda burada CPC teklif türüne göre kampanyanızı yönetmeniz sizin yararınıza olacaktır Sektörünüzle ilgili anahtar kelimelerinizi eklediğinizi ve gerekli kampanya kurgularını tamamladığınızı varsayarsak Bundan sonrası her anahtar kelimeye ödemek istediğiniz en yüksek TBM teklifi atamak olacaktır Sonrasında bütçeniz dahilinde olmak istediğiniz sıralamaya göre anahtar kelime TBM’ lerinizi yükselterek veya düşürerek düzenleyebilirsiniz
:wwwmediaclickcomtrmpincludeuploads201909cpcnedirpng
CPC (Tıklama Başı Maliyet) Avantajları :
*Bir anahtar kelimeye vermek istediğiniz en yüksek TBM teklifini belirleyerek anahtar kelime maliyetlerinizi siz belirlersiniz
*Gösterimlerde ücret ödemeyip sadece tıklama başı ücret ödeyeceğiniz için çoğu veren tarafından tercih edilmektedir
*Doğru strateji ile bütçesini daha etkin şekilde yönetmenize ve dönüşümleri arttırmanıza olanak sağlar
:wwwmediaclickcomtrmpincludeuploads201909cpcpng
CPC Teklifi ile Verim Alamadığımızda Neler Yapabiliriz :
CPC teklifi kullanıyorsak ve bu teklif türünde gerekli verimi alamadığımızda öncelikle doğru stratejiyi kullanıyor muyuz bunu sorgulamalıyız Eğer kampanya yapısı doğru ise öncelikle anahtar kelimelerimizi ve eşleme türlerimizin kontrollerini yapmalıyız Eğer performans göstermeyen doğru anahtar kelimeler seçilmediyse bu anahtar kelimelerde değişiklikler yapabiliriz İkinci olarak metinlerimizin kontrolünü sağlamalıyız Eğer TO’ su (Tıklama Oranı) düşük metinlerimiz varsa bu kampanya performansımızı etkileyeceği için metinlerimizde güncellemeler yaparak TO’ sunu daha yüksek bir seviyeye getirebiliriz ya da ikinci ve üçüncü metinleri de ekleyerek TO’ sunu arttırmayı deneyebiliriz Son olarak da kampanya da metinlerindeki hedef URL’ler doğru hedeflenmiş mi diye bakabiliriz Eğer URL’lerin hepsi ana sayfaya ya da anahtar kelime ile eşleşmeyen ürünün dışında başka bir sayfaya hedeflenmişse buda performans kaybına yol açmaktadır Bu nedenle CPC teklif türünü kullanıyorsak en iyi bütçe yönetimi için optimizasyonların sürekli yapılması ve de önem vermek gerekmektedir
:wwwmediaclickcomtrmpincludeuploads201909cpc2
CPC Örnek Hesaplama :
Aşağıdaki şekilde CPC maliyetlerinizi hesaplayabilirsiniz
Tıklama Başı Maliyet x Tıklama Sayısı CPC
CPC 2 TL x 1 (tıklama) 2 TL olacaktır
Bu teklif türü Adwords reklamlarında en sık kullanılan teklif türüdür Örneğin Adwords reklamları vermeye başladınız ve kontrolün kendinizde olmasını istiyorsunuz tamda burada CPC teklif türüne göre kampanyanızı yönetmeniz sizin yararınıza olacaktır Sektörünüzle ilgili anahtar kelimelerinizi eklediğinizi ve gerekli kampanya kurgularını tamamladığınızı varsayarsak Bundan sonrası her anahtar kelimeye ödemek istediğiniz en yüksek TBM teklifi atamak olacaktır Sonrasında bütçeniz dahilinde olmak istediğiniz sıralamaya göre anahtar kelime TBM’ lerinizi yükselterek veya düşürerek düzenleyebilirsiniz
:wwwmediaclickcomtrmpincludeuploads201909cpcnedirpng
CPC (Tıklama Başı Maliyet) Avantajları :
*Bir anahtar kelimeye vermek istediğiniz en yüksek TBM teklifini belirleyerek anahtar kelime maliyetlerinizi siz belirlersiniz
*Gösterimlerde ücret ödemeyip sadece tıklama başı ücret ödeyeceğiniz için çoğu veren tarafından tercih edilmektedir
*Doğru strateji ile bütçesini daha etkin şekilde yönetmenize ve dönüşümleri arttırmanıza olanak sağlar
:wwwmediaclickcomtrmpincludeuploads201909cpcpng
CPC Teklifi ile Verim Alamadığımızda Neler Yapabiliriz :
CPC teklifi kullanıyorsak ve bu teklif türünde gerekli verimi alamadığımızda öncelikle doğru stratejiyi kullanıyor muyuz bunu sorgulamalıyız Eğer kampanya yapısı doğru ise öncelikle anahtar kelimelerimizi ve eşleme türlerimizin kontrollerini yapmalıyız Eğer performans göstermeyen doğru anahtar kelimeler seçilmediyse bu anahtar kelimelerde değişiklikler yapabiliriz İkinci olarak metinlerimizin kontrolünü sağlamalıyız Eğer TO’ su (Tıklama Oranı) düşük metinlerimiz varsa bu kampanya performansımızı etkileyeceği için metinlerimizde güncellemeler yaparak TO’ sunu daha yüksek bir seviyeye getirebiliriz ya da ikinci ve üçüncü metinleri de ekleyerek TO’ sunu arttırmayı deneyebiliriz Son olarak da kampanya da metinlerindeki hedef URL’ler doğru hedeflenmiş mi diye bakabiliriz Eğer URL’lerin hepsi ana sayfaya ya da anahtar kelime ile eşleşmeyen ürünün dışında başka bir sayfaya hedeflenmişse buda performans kaybına yol açmaktadır Bu nedenle CPC teklif türünü kullanıyorsak en iyi bütçe yönetimi için optimizasyonların sürekli yapılması ve de önem vermek gerekmektedir
:wwwmediaclickcomtrmpincludeuploads201909cpc2
CPC Örnek Hesaplama :
Aşağıdaki şekilde CPC maliyetlerinizi hesaplayabilirsiniz
Tıklama Başı Maliyet x Tıklama Sayısı CPC
CPC 2 TL x 1 (tıklama) 2 TL olacaktır