Artık klişe haline gelmiş bir cümlemiz var; “Corona virüs hayatımızı değiştirdi.” Bu değişimi hayatımızın her alanında hissetmeye başladık. Ortaya çıkan istatistiklere göre, müzik alışkanlıklarımız da değişenler arasında. Deezer müzik dinleme eğilimleri ile ilgili bir rapor yayınladı ve değişimi somut bir şekilde karşımıza çıkarmış oldu.
Deezer müzik dinleme eğilimleri ile ilgili sonuçları açıkladı
Corona virüs salgını sırasında müzik dinleme eğilimleri de yükselişe geçti. Hatta Deezer müzik dinleme eğilimleri ile ilgili çalışmasında, Türkiye’de sokağa çıkma kısıtlamaları ile birlikte müzik dinleme oranının yüzde 18’e yükseldiğini açıkladı.
Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Türkiye’nin içinde bulunduğu bölgede Şubat- Mayıs aylarındaki müzik dinleme eğilimleri şöyle:
Türkiye’de müziğin en çok dinlendiği saatler sabah 08:00 – 09:00 arasındaydı. Ancak, salgın ile birlikte bu 12:00 13:00’a kaydı. Hafta sonları ise kullanıcılar müziği öğleden sonra dinliyor – bu Deezer’da daha önce görülmeyen bir eğilim. Normalde “Cuma günleri” müzik dinleme sürelerinde görülen zirve, sosyal aktivitelerin durması ile yok oldu. En çok müzik dinlenilen saatler ve müzik dinleme yoğunluğu açısından bakıldığında ilk defa her günün birbiriyle aynı görünüme sahip olduğu dikkat çekti.
Konuyla ilgili açıklama yapan Deezer Ortadoğu, Kuzey Avrupa ve Türkiye CEO’su Tarek Mounir, “Bu süreçte çocuklarımızı oyalamamız gerekti, hareketsiz kalmamaya çalıştık, evden çalışırken iş ve özel hayat arasında denge kurmak için çabaladık. Verilerimize bakarak kullanıcılarımızın nasıl adapte olduğunu gözlemledik. İçeriklerimizin en çok tüketildiği saatler sabah saatlerinden öğlene kaydı, hafta içi ve hafta sonu arasındaki fark kapandı. Her gün cumartesi gibi görünüyordu” dedi.
Globalde, karantina ile birlikte kullanıcıların ilk eğilimi daha az müzik dinlemek olsa da bu eğilim ilerleyen zamanda tekrar arttı. Ülkemizde ise kısıtlamalarla birlikte müzik dinleme oranı yüzde 18 arttı.
Bu yeni yaşam tarzına uyum sağlamak ruh halini yükseltecek içerikler için de daha fazla talep anlamına geliyordu. Deezer’ın ‘Stay at Home’ ( Evde kal) kanalı açıldığı hafta, “Chill At Home” ( Evde rahatla) gibi müzik listelerinin dinlenmesi yüzde 40, “Happy Hits” (Mutlu hitler) listesinin dinlenme oranı ise tüm bölgede yüzde 200 yükseldi.
Aynı zamanda Deezer’ın Work From Home’(Evden Çalış) listesinin dinlenmesi yüzde 400 oranında arttı.
Mobil cihazda müzik dinlemek hala popüler
Dışarı çıkamamak aslında ev cihazlarının kullanımını artırdı ama mobil cihazlardan mğzik dinleme eğilimi değişmedi.
Müziğin mobilden dinlenme oranı neredeyse yüzde 83. Akıllı TV’ler akıllı hoparlörlerle birlikte en hızlı çıkış yapan cihaz olurken, tablet ve PC’lerde de kayda değer bir artış gözlendi. Akıllı TV’den müzik dinleme oranı yüzde 190 arttı, tablette ise bu artış yüzde 63 seviyesinde. Ayrıca akıllı hoparlörde bu oran yüzde 512.