iltasyazilim
FD Üye
Cuma Namazı Öğle Namazı'nın Yerine Geçer Mi
Cuma Namazı Farzı Öğle Namazı Farzının Yerine Geçermi
Cuma namazından sonradan öğle namazı kılmak caiz değildir Zira malum olduğu üzere Allahü teala kullarına bir süre içerisinde iki farz namazını aynı anda farz kılmamıştır O halde her kim içinde Cuma namazı kılınan bir cami ve mescitte bulunuyorsa Cuma namazını mutlaka orada cemaatle kılmalıdır
aynı zamanda bir takım şartlar yerine gelmediği için Cuma namazının geçersiz olduğunu düşünüyorsa bu durumda Cuma namazını kılması caiz değildir Çünkü bu yanlış ta olsa söz konusu kişinin düşüncesine göre meşru olmayan batıl bir ibadete açtırmak demektir Buda Allahu Tealaya bir isyandır
Bu birey Cuma namazının geçersiz olduğunu kasten bu namazı kılacak olursa, öğle namazını kılmak onun boynunun borcu olur ve kılması gerekir Bu kişinin Cuma namazı kılmak için diğer insanlarla cemaat oluşturması caiz değildir Çünkü yaptığı bu iş kendilerinden önce Cuma namazı kılan Müslüman kardeşleri ile bu kimseler arasını karışıklığa itmek anlamına kazanç
Eğer kişi kıldığı Cuma namazının sıhhatinden eminse, bu namazdan daha sonra ne münferiden ne de cemaatle ayrıca bir öğle namazı kılması caiz olmaz Çünkü bu uygulama ile o, dinen gerekli (bazı fakihlere göre ise kesin) olduğu tanıdık bir bilgiye muhalif hareket etmiş olur
Ne sahabilerden ne de müctehit selef imamlardan birinin Cuma namazından sonra öğle namazı kıldıklarına dair her hangi bir rivayet bize ulaşmış değildir
Alıntıdır *
Cuma Namazı Farzı Öğle Namazı Farzının Yerine Geçermi
Cuma namazından sonradan öğle namazı kılmak caiz değildir Zira malum olduğu üzere Allahü teala kullarına bir süre içerisinde iki farz namazını aynı anda farz kılmamıştır O halde her kim içinde Cuma namazı kılınan bir cami ve mescitte bulunuyorsa Cuma namazını mutlaka orada cemaatle kılmalıdır
aynı zamanda bir takım şartlar yerine gelmediği için Cuma namazının geçersiz olduğunu düşünüyorsa bu durumda Cuma namazını kılması caiz değildir Çünkü bu yanlış ta olsa söz konusu kişinin düşüncesine göre meşru olmayan batıl bir ibadete açtırmak demektir Buda Allahu Tealaya bir isyandır
Bu birey Cuma namazının geçersiz olduğunu kasten bu namazı kılacak olursa, öğle namazını kılmak onun boynunun borcu olur ve kılması gerekir Bu kişinin Cuma namazı kılmak için diğer insanlarla cemaat oluşturması caiz değildir Çünkü yaptığı bu iş kendilerinden önce Cuma namazı kılan Müslüman kardeşleri ile bu kimseler arasını karışıklığa itmek anlamına kazanç
Eğer kişi kıldığı Cuma namazının sıhhatinden eminse, bu namazdan daha sonra ne münferiden ne de cemaatle ayrıca bir öğle namazı kılması caiz olmaz Çünkü bu uygulama ile o, dinen gerekli (bazı fakihlere göre ise kesin) olduğu tanıdık bir bilgiye muhalif hareket etmiş olur
Ne sahabilerden ne de müctehit selef imamlardan birinin Cuma namazından sonra öğle namazı kıldıklarına dair her hangi bir rivayet bize ulaşmış değildir
Alıntıdır *