nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Cuma Namazının Sağlık Şartları nelerdir
Cuma Namazı Afiyet Şartları
Afiyet geçerlilik anlamına gelmektedir
Cuma namazının geçerlilik şatları 6 tane olmakla birlikte şöyledir:
1 Cuma namazının tamamı ve hutbesi, öğle namazı zamanında eda edilmiş olması
2 Cuma namazının, köy olsun şehir olsun, mağaralıklar ya da yer altı bodrumları olsun, binaları bir arada yer alan yerlerde kılınması
3 Cuma namazının cemaatle kılınması
4 Cuma namazını kılan cemaatin, en azından kırk kişi olması Fıkıh kitaplarında bu şarttan bahsedilirken; Hz Peygamber (asv)'in vaktinde kılınan cuma namazlarında cemaat sayısının kırk kişinin altına düşmemiş olması kanıt olarak ileri sürülmektedir Ancak Resûli Ekrem'in hicret etmesinden önce Medine'de kılınan cuma namazında kırk şahsiyet bir cemaatin hazır bulunması, bundan eksik sayıdaki bir cemaatle cuma namazının kılınamayacağı anlamına gelmez Nitekim Hz Peygamberin emriyle Mus'ab b Umeyr'in Medine'de on iki kişiye cuma namazı kıldırdığı rivayet edilmektedir (Beyhakî, esSünenü'lKübrâ, 3179
Ayrıca Resûlullah (tez) cuma namazını kıldırırken, ticaret kervanının geldiğini duyan cemaatin mescidi terkedip alışverişe gittiği ve sadece on iki kişinin hutbeyi dinlemeye devam ettiği sahih hadis kaynaklarında bildirilmektedir( Buhârî, Cum'a, 38) Buna ilave olarak sevgili Peygamberimiz (sav), bir beldede yalnızca dört kişi bulunsa bile cuma namazı kılmalarının farz olduğunu açıklama buyurmuştur( Beyhakî, esSünenü'lKübrâ, 3179; Dârekutnî, Sünen, 289) Şu halde bir mesken biriminde imamla birlikte dört kişinin bulunması durumunda cuma namazı kılınmalıdır Hanefî mezhebi de bu görüşü benimsemiştir
5 Cuma namazının, beldede kılınan diğer cuma namazlarından önce kılınmış olması
6 Namazdan önce iki hutbenin okunması
Büyük Şafii İlmihali (Seçme Parça) *
Cuma Namazı Afiyet Şartları
Afiyet geçerlilik anlamına gelmektedir
Cuma namazının geçerlilik şatları 6 tane olmakla birlikte şöyledir:
1 Cuma namazının tamamı ve hutbesi, öğle namazı zamanında eda edilmiş olması
2 Cuma namazının, köy olsun şehir olsun, mağaralıklar ya da yer altı bodrumları olsun, binaları bir arada yer alan yerlerde kılınması
3 Cuma namazının cemaatle kılınması
4 Cuma namazını kılan cemaatin, en azından kırk kişi olması Fıkıh kitaplarında bu şarttan bahsedilirken; Hz Peygamber (asv)'in vaktinde kılınan cuma namazlarında cemaat sayısının kırk kişinin altına düşmemiş olması kanıt olarak ileri sürülmektedir Ancak Resûli Ekrem'in hicret etmesinden önce Medine'de kılınan cuma namazında kırk şahsiyet bir cemaatin hazır bulunması, bundan eksik sayıdaki bir cemaatle cuma namazının kılınamayacağı anlamına gelmez Nitekim Hz Peygamberin emriyle Mus'ab b Umeyr'in Medine'de on iki kişiye cuma namazı kıldırdığı rivayet edilmektedir (Beyhakî, esSünenü'lKübrâ, 3179
Ayrıca Resûlullah (tez) cuma namazını kıldırırken, ticaret kervanının geldiğini duyan cemaatin mescidi terkedip alışverişe gittiği ve sadece on iki kişinin hutbeyi dinlemeye devam ettiği sahih hadis kaynaklarında bildirilmektedir( Buhârî, Cum'a, 38) Buna ilave olarak sevgili Peygamberimiz (sav), bir beldede yalnızca dört kişi bulunsa bile cuma namazı kılmalarının farz olduğunu açıklama buyurmuştur( Beyhakî, esSünenü'lKübrâ, 3179; Dârekutnî, Sünen, 289) Şu halde bir mesken biriminde imamla birlikte dört kişinin bulunması durumunda cuma namazı kılınmalıdır Hanefî mezhebi de bu görüşü benimsemiştir
5 Cuma namazının, beldede kılınan diğer cuma namazlarından önce kılınmış olması
6 Namazdan önce iki hutbenin okunması
Büyük Şafii İlmihali (Seçme Parça) *