iltasyazilim
FD Üye
Cumhuriyet yönetimi sanat dallarının gelişmesinde nasıl etkin olmuştur
Cumhuriyet Türkiye ’sinde çoğalan kültürel politikalar ve toplumların kültürel geçmişi ile var olma bilinci sanat tarihine ağırlık verilmesine neden olmuştur Bir ulusu var etme çabası içinde, sanat tarihi ve mimarlık tarihi disiplinleri araçsal olarak gündeme gelmiştir Modernleşme sürecinde olan bir ulusun; Ulusalcı ideolojiyi geliştirebilmesi için tarihini belgeleyen sanatsal ürünlerinin varlığını kanıtlaması gerekmektedir ve bunun için sanat tarihi ile ilgili çalışmalara başlanmıştır
Türkiye'de Sanat Tarihinin Gelişimi Türkiye ’de Sanat Tarihi ve Cumhuriyet ’ten Günümüze Sanat Tarihi Eğitimi Bu çalışmada, Cumhuriyet ’ten günümüze sanat tarihi eğitiminde yaşanan şartların değişmesi, üniversitelerde ve ortaöğretim kurumlarında almak üzere belirlenmeye çalışılmıştır Türkiye ’de sanat tarihi biliminin ve eğitiminin ortaya çıkışı tarihi süreç içinde incelenmiştir Başta sanat tarihi ile ilgili birincil çalışmaların neler olduğu emin ve yükseköğretim kurumlarında açılan sanat tarihi bölümleri belirtilmiştir daha sonra ortaöğretimde sanat tarihi derslerinin müfredat programlarına alınışı ve yapılan şartların değişmesi sunulmuştur
Türkiye ’de sanat tarihi eğitimi, 20yy başlarında önem kazanmıştır Kısa süre içinde üniversite ve ortaöğretim kurumlarında sanat tarihi eğitimine önem verilmiş ancak yeterli olmamıştır Türkiye gibi tarihi eserleri ve kültürel geçmişi varlıklı olan bir ülkede, ortaöğretim kurumlarında sanat tarihi derslerinin önceleri zorunlu, daha sonra seçmeli ders haline gelmesi 157 Türkiye ’de sanat tarihi ve Cumhuriyet ’cilt günümüze sanat tarihi eğitimi endişe vericidir Ama tarih boyunca insanın yaratıp geliştirdiği sanat eserleri, ait olduğu toplumun kültür hazinesini oluşturmaktadır Bunların öğrenilmesi ulusal şuuru uyandırır ve destekler bununla beraber bu bilinç, kültür varlıklarının korunması ve sonraki nesillere aktarılmasını sağlar *
Cumhuriyet Türkiye ’sinde çoğalan kültürel politikalar ve toplumların kültürel geçmişi ile var olma bilinci sanat tarihine ağırlık verilmesine neden olmuştur Bir ulusu var etme çabası içinde, sanat tarihi ve mimarlık tarihi disiplinleri araçsal olarak gündeme gelmiştir Modernleşme sürecinde olan bir ulusun; Ulusalcı ideolojiyi geliştirebilmesi için tarihini belgeleyen sanatsal ürünlerinin varlığını kanıtlaması gerekmektedir ve bunun için sanat tarihi ile ilgili çalışmalara başlanmıştır
Türkiye'de Sanat Tarihinin Gelişimi Türkiye ’de Sanat Tarihi ve Cumhuriyet ’ten Günümüze Sanat Tarihi Eğitimi Bu çalışmada, Cumhuriyet ’ten günümüze sanat tarihi eğitiminde yaşanan şartların değişmesi, üniversitelerde ve ortaöğretim kurumlarında almak üzere belirlenmeye çalışılmıştır Türkiye ’de sanat tarihi biliminin ve eğitiminin ortaya çıkışı tarihi süreç içinde incelenmiştir Başta sanat tarihi ile ilgili birincil çalışmaların neler olduğu emin ve yükseköğretim kurumlarında açılan sanat tarihi bölümleri belirtilmiştir daha sonra ortaöğretimde sanat tarihi derslerinin müfredat programlarına alınışı ve yapılan şartların değişmesi sunulmuştur
Türkiye ’de sanat tarihi eğitimi, 20yy başlarında önem kazanmıştır Kısa süre içinde üniversite ve ortaöğretim kurumlarında sanat tarihi eğitimine önem verilmiş ancak yeterli olmamıştır Türkiye gibi tarihi eserleri ve kültürel geçmişi varlıklı olan bir ülkede, ortaöğretim kurumlarında sanat tarihi derslerinin önceleri zorunlu, daha sonra seçmeli ders haline gelmesi 157 Türkiye ’de sanat tarihi ve Cumhuriyet ’cilt günümüze sanat tarihi eğitimi endişe vericidir Ama tarih boyunca insanın yaratıp geliştirdiği sanat eserleri, ait olduğu toplumun kültür hazinesini oluşturmaktadır Bunların öğrenilmesi ulusal şuuru uyandırır ve destekler bununla beraber bu bilinç, kültür varlıklarının korunması ve sonraki nesillere aktarılmasını sağlar *