Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Cyberpunk 2077’de Bir Ahlak Sistemi Yer Almayacak

Cyberpunk 2077’de Bir Ahlak Sistemi Yer Almayacak
0
163

makaleci

FD Üye
Katılım
Ocak 14, 2020
Mesajlar
87,772
Etkileşim
8
Puan
38
Yaş
37
F-D Coin
73
content_58096.jpg

Cyberpunk 2077 önümüzdeki periyodun merakla beklenen aksiyon-rol yapma oyunları içinde tepeye aday olanlardan (her ne kadar yapımcılar oyunu tanımlamak için daha farklı bir tabire yönelmiş olsalar da). Haliyle oyundaki rol yapma kısmıyla ilgili hususlar merak ediliyor, yapımcılara bu bahisler hakkında sorular yöneltiliyor, değerlendirmeler yapılıyor.

Bu mevzulardan birisi de oyundaki ahlaki tercihler sıkıntısı. RYO’ların umumide ahlak konusunu NPC davranışlarını, karakter görünümünü ve oyun sonunu etkileyen bir sistem olarak ele aldıkları görülür. Bunu yaparken bir yandan yerkürenin külliyen siyah yahut beyaz olmadığını, grinin tonları bulunduğunu göstermek amaçlanırken, bir yandan da oynanışa ait bir had çekmek de hedefleniyor olabilir. Mesela aldıkları kararların yahut hareketlerinin bir sonuç doğurmadığını gördüğünde kimi oyuncuların deneyebilecekleri çok farklı tercihler (örneğin tüm NPCleri öldürmek, her noktaya zarar vermek, daima olumsuz tercihler üzerinden ilerlemek vs. gibi) bu sayede frenlenmiş olabilir.

CD Projekt, Cyberpunk 2077 için bu türlü bir ahlak sistemi kullanıp hakikat ile yanlışı bir oyun mekaniği ile ayırmaya gereksinim duymamış. Elbette tercihlerin sonuçları olacak, aksi halde bir rol yapma oyunu olarak kıymetlendirmek sıkıntı olur :) Ancak kelam gelimi para için bir karaktere zarar vermek üzere bahislerin sahih olup olmadığı külliyen oyuncunun değerlendirmesine bırakılmış bir şey, oyun bununla ilgili bir kıymetlendirme yapıp önümüze bir tablo çıkarmayacak. Binaenaleyh, oyuncular oyun tarafından akıllıca olarak değerlendirileceğini düşündükleri davranışları yapmak, tercihleri seçmek durumunda kalmayıp daha özgür kararlar verebilecekler.

Bu tercihin nasıl sonuçlar doğuracağını, oyunun bize nasıl bir deneyim yaşatacağını görmek için 16 Nisan 2020’ye kadar bekleyeceğiz. Takipteyiz.
 

Similar threads

Cyberpunk 2077'de bir morality yani ahlak sisteminin bulunmadığı açıklandı. Yani dilediğiniz kimseyi öldürebileceksiniz. Oyun bu davranışınız için sizi cezalandırmayacak.  Geliştirici ekipten Mateusz Tomaszkiewicz, The Witcher ve Fable oyunlarının tersine oyuncunun bir karakteri öldürdükten...
Cevaplar
0
Görüntüleme
148
Cyberpunk 2077 en çok beklenen oyun oldu. CD Projekt RED'in merakla beklenen yapımı Golden Joystick 2019 ödüllerinde de en çok beklenen oyun ödülünü aldı.  Cyberpunk 2077 Golden Joystick ödüllerinde yılın en çok beklenen oyunu oldu 2020 yılında oldukça önemli ve büyük yapımlar bizleri...
Cevaplar
0
Görüntüleme
114
Avusturalya'da düzenlenen PAX aktifliğine katılan Cyberpunk 2077 kanadından yeni bir haber daha geldi. 2020 yılının en çok beklenen oyunlarından bir tanesi olan prodüksiyonda karakterimizi her manada şahsileştirmek için onlarca yol bulunuyor. Görünüş ve davranışsal özelliklerin yanı sıra savaş...
Cevaplar
0
Görüntüleme
112
Oyuncular olarak son yıllarda çıkan birçok büyük oyunun ciddi performans sıkıntılarını da beraberinde getirdiğine şahit oluyoruz. Örneğin; bu yılın birinci aylarında piyasaya sürülmüş olan Elden Ring. Oyuncular tarafından çok sevilmiş ve büyük övgülerle karşılaşmış olsa da, bilhassa PC tarafında...
Cevaplar
0
Görüntüleme
134
Bu sıralar oyuncular arasında en çok konuşulan yapımlardan biri olan Cyberpunk 2077'den yeni bir oynanış videosu geldi. Oldukça kısa olan bu oynanış videosu, belli başlı sahneleri gösteriyor. E3 2019'da gösterilen ve yayınlanmaya demodan alınan bu sahnelerden oyun içerisinde nasıl mekanlarda...
Cevaplar
0
Görüntüleme
102
858,500Konular
982,396Mesajlar
32,981Kullanıcılar
ilkinsanSon üye
Üst Alt