
Cyberpunk 2077 önümüzdeki periyodun merakla beklenen aksiyon-rol yapma oyunları içinde tepeye aday olanlardan (her ne kadar yapımcılar oyunu tanımlamak için daha farklı bir tabire yönelmiş olsalar da). Haliyle oyundaki rol yapma kısmıyla ilgili hususlar merak ediliyor, yapımcılara bu bahisler hakkında sorular yöneltiliyor, değerlendirmeler yapılıyor.
Bu mevzulardan birisi de oyundaki ahlaki tercihler sıkıntısı. RYO’ların umumide ahlak konusunu NPC davranışlarını, karakter görünümünü ve oyun sonunu etkileyen bir sistem olarak ele aldıkları görülür. Bunu yaparken bir yandan yerkürenin külliyen siyah yahut beyaz olmadığını, grinin tonları bulunduğunu göstermek amaçlanırken, bir yandan da oynanışa ait bir had çekmek de hedefleniyor olabilir. Mesela aldıkları kararların yahut hareketlerinin bir sonuç doğurmadığını gördüğünde kimi oyuncuların deneyebilecekleri çok farklı tercihler (örneğin tüm NPCleri öldürmek, her noktaya zarar vermek, daima olumsuz tercihler üzerinden ilerlemek vs. gibi) bu sayede frenlenmiş olabilir.
CD Projekt, Cyberpunk 2077 için bu türlü bir ahlak sistemi kullanıp hakikat ile yanlışı bir oyun mekaniği ile ayırmaya gereksinim duymamış. Elbette tercihlerin sonuçları olacak, aksi halde bir rol yapma oyunu olarak kıymetlendirmek sıkıntı olur
Bu tercihin nasıl sonuçlar doğuracağını, oyunun bize nasıl bir deneyim yaşatacağını görmek için 16 Nisan 2020’ye kadar bekleyeceğiz. Takipteyiz.