Cyberpunk, bir sistem ve yerküre tasarımı olarak acımasız ve harikadır. Yerkürenin bir gerçek bir de sanal tarafı bulunur. Her iki yerkürede da beşerler sık sık ölür, kimsenin gözünün yaşına bakılmaz.
Bu yılki E3 etkinliğinde, Keanu Reeves ile tanıtılan Cyberpunk 2077’de oyununda ise farklı olarak kimseyi öldürmeden tamamlamak mümkün olacak. CD Projekt Red, bu kararı geçen yıl dağıtılan anketlerden ve hengam içerisinde hayranlardan gelen geri bildirimlerden ötürü aldığını açıkladı.
Oyunun baş hizmet dizayncısı olan Pawel Sasko, “Şu anda, her silahın ve her siper donanımın ölümcül olmayan seçeneği bulunuyor. Her şey diyebileceğimi düşünüyorum.” diyor. Sasko’ya nazaran bu durumun tek istisnası, tarifi itibariyle ölümcül olan silahlar oldu. Örneğin birinin başına roket atarsanız, başı havaya uçuyor.
Sasko, “Ama geri kalan her şey hakikaten ölümcül olmayan seçeneğe sahip. Neredeyse her silahı, neredeyse her siber donanımı ölümcül olmayan halde kullanmak mümkün.” diyor. Oyunda düşmanlarımızı bayıltmamız, boğazlarını sıkmamız, uykuya yatırmamız üzere seçeneklerimiz olacak. Böylelikle kimseyi öldürmeden ilerlememiz mümkün olacak. Oyunun kısım sonu canavarı olan Sasquatch’i de öldürmeden geçmemiz mümkün.
Bugün yapılan E3 demosunda da oyunda kimseyi öldürmeden ilerlemeyi sağlayacak alternatifler gösterildi. Oyuncular, sinsice ve gizlenerek hareket edebilecek, rakiplerini etkisiz hale getirebilecek. Başkaca etraflarındaki objeleri de kullanabilecekler. Hack üzerinden ilerleyen karakterler daha da sessiz ve bilinmeyen hareket edebilecek, daha az şiddet içeren opsiyonlara yönelebilecek.