http:bilgilihocamcominternaldatasdahaguzelgorunmekicinmakyajtuyolari5c35ec5775b80alt 5633viralmarketing 300 194Reklam sektöründe son yıllarda adını sık sık duyduğumuz “viral reklam, internetin yaygınlaşması ile birlikte video oluşturmanın ve paylaşımların daha çok gerçekleştirilmesi baştan sona popüler olmuştur sürekli olarak gönderi paylaşımı, epostalar aracılığıyla yayılan paylaşım materyalleri ve kulaktan kulağa tekniği ile tüm internet kullanıcılarına bir şekilde gelmek, viral reklamın virüs tarzındaki tatbik şeklindeki tekniklerdir İnsanların psikolojileri ile ilgili olan ve algılara ulaşmayı hedefleyen viral reklamlar, duygusal yönden izleyiciyi etkileyen bir duruma sahiptirler Bu tipindeki asıl unsur, reklamın niyet kitlesinin videoyu bayağı bir video gibi izlemesi, videonun profesyonel anlamda filmi olduğunu anlamaması üzerine kurulu oluşudur http:bilgilihocamcominternaldatasdahaguzelgorunmekicinmakyajtuyolari5c35ec57b3da2alt 5633viralmktg 300 204Viral reklamlar teknik olarak iki şekilde incelenmektedir: Son Kullanıcıların Çektiği Viral Reklamları Sosyal medyanın yaygınlaşması ile değişik platformlarda yayılan videolardır Bir tüketici, herhangi bir ürünü sevdiğine ya da yerdiğine dair bir video çeker ve paylaşırsa, diğer ahali da videoyu cazibeli bulursa bu paylaşım binlerce insana kadar yayılır Böylece, son tüketicinin çektiği video, yaklaşık olarak bir filmi haline kazanç Doğal ve amatör olduğu için de, insanlara daha dostça gelir Arkasında, birçok firma bu videoların telif haklarını edinmek için girişimde bile bulunabilmektedir Firmalar Tarafından Çekilen Viral Reklamları Tüketicilerin çektiği videolara benzetilmek istenen, ama profesyonel ajanslarca çekilmesi için sipariş edilen filmleri, bu kategoriye aittir Reklamını daha arkadaş canlısı ve daha yaygın şekilde yerine getirmek isteyen firmalar, bu iş ile ilgili kuruluşlara isteklerini ileterek, güya acemi biri kadar çekimi yapılan bir filmine sahip edinmek isterler Viral reklam, tüketiciler bazında fazla da masraflı projeler değildir Manâlı olan, göz önüne çıkarılacak olan bir ürünün bulunması, istenilen oyuncu ya da oyuncuların olması, ufak çaplı lakin sürükleyici bir senaryonun oluşturulması, bir blog veya sosyal platform üzerinden yayınlayacak bir hesabın olması ve izleyiciye katiyen olduğunu belirli etmeyecek derecede doğal bir oyunculuğun kullanılmasıdır http:bilgilihocamcominternaldatasdahaguzelgorunmekicinmakyajtuyolari5c35ec5803890alt 5633whisper1 300 168Viral Reklamların Avantajları * Viral reklamlar, olağan televizyon reklamları gibi büyük ölçekli bütçeler gerektirmediği için, idareli anlamda oldukça avantajlıdır Çoğu süre tek oyuncu ve tek kamerayla çekilebilmektedir * Viral reklamlarda marka öne çıkarılmaz; oysa süreklilik içine gömülür ve arka planda olması sağlanır Böylece izleyici, reklamı dostça ve güvenilir bularak paylaşır Çünkü kimse, bir markanın reklamını durduk yere paylaşmak istemez Ancak olduğu anlaşılmadan, fazla beğenilen bir video, hemencecik paylaşma ricası uyandırır Bu şekilde de hızlıca yayılır Buna emrindeki olarak, dağıtım ve yayın bedelleri de ortadan kalkar * Viral reklamın bir başka avantajı, içinde geçen herhangi bir olay veya sloganın, gençler arasında hızlı bir şekilde yayılması ve dillere pelesenk olması durumudur Gençler gerek sosyal hayatlarında, gerekse internet ortamlarında bu reklamlardaki gördükleri ya da duyduklarını anlatırlar Bu sayede, kulaktan kulağa metodu da işlemeye başlarhttp:bilgilihocamcominternaldatasdahaguzelgorunmekicinmakyajtuyolari5c35ec583d127alt 5633viral1 300 150* Reklama gömülen marka, eksik da olsa ortaya çıkarıldığı için, izleyicinin beynine bir şekilde kazınır Videoyu beğenen izleyici, bir anlamda ürüne ya da web sitesine de yönelir Bu Nedenle reklam, alışılmış anlamda da belli başlı amacına ulaşmış olur * Viral reklamları olağan reklamlardan ayıran bir diğer üstünlük ise, bu tip reklamların varsayım edilemeyecek dek geniş bir kitleye ulaşabilmesi durumudur Pek ama, bugün Kanadada çekilen İngilizce bir viral videosu, ertesi gün farkında olan olmadan Türkiyede bir web sitesi üzerinden binlerce kere paylaşılabilmektedir * Viral reklamların bir başka fazla yönü de, gerektiğinde amaç kitleye yönelik videoların çekilebilir olmasıdır Mesela, kadınlar ile ilgili bir mahsul için, kadınların çok seveceği ve mutlaka sosyal hesaplarında paylaşabileceği bir videosu hazırlanabilir Tekrar lise çağındaki gençleri etkileyen ve aniden fenomen olan videolar hazırlanabilmektedir * Viral reklamlar, bütçe ve etki performansına göre, epeyce verimli ve enerjik reklamlardır * Viral reklamların verdiği mesajlar, dosdoğru bilinçaltına iletildiği için, laf konusu marka ya da mahsul hakkında güvenilirlik fikri beyne yerleşmektedir * Türkiyede yayınlanan bir viral çalışması, pazarlaması yapılan web sitesine, yalnızca 3 saat içinde milyonlarca tıklanma kazandırmıştır Bu da, viral reklamın ürüne karşın anında reaksiyon alabilmesini sağladığının bir kanıtıdır * neredeyse her projede uyarı edilen masraf kalemleri, viral reklamlarda değiştirme göstermektedir Bu alanda başarı için, büyük meblağlarda masraf yapmak koşul değildir Ara Sıra öylesine masrafsız ve basit videolar, çok büyük tesir yaratan viral filmlerine dönüşebilmektedir Böylece, çok para harcamadan, hızlı ve etkili reklamizasyon çalışmaları yapmak muhtemel olmaktadır Kaynakça: http:trwikipediaorgwikiViralreklam http:wwwreklaminternetcomtrviralreklamhtml sizlere bilgilihocamcom farkıyla sunulmuştur