nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 37
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 95
Daniel Schleiermacher Hayatı
Daniel Schleiermacher Felsefesi
Daniel Schleiermacher Kim
Daniel Schleiermacher(d 1768 – ö 1834)
Alman idealist düşünürüdür
Düşüncesinin merkezinde din yer alan Schleiermacher için en kayda değer problem, aklı olduğu dek gönlü, yüreği de tatmin edecek bir gerçeklik anlayışına varmak olmuştur O, bu konuda Kant, Fichte, Schelling ve Spinoza'nın görüşlerinden yararlanarak eklektik bir sistem oluşturmuştur Schleiermacher, tüm gerçekliği benden türettiği için Fichte'nin idealizmini reddeder ve gerçek dünyanın var oluşunu onaylar Ona kadar, biz akıl ve varlığın aşkın bir temeline varmak zorundayız; var olan her şeyin kaynağı, ona kadar, hepsinin mutlak birliği olan, kendisinde tüm çeşitlilik ve karşıtlıkların çözüldüğü bir ilkede bulunur Biz, ona göre, sadece fenomenleri yok ama şeylerin bizatihi kendilerini de bilebiliriz Schleiermacher'e kadar, ideal olanı dinsel duygu ya da sezgide yakalayabiliriz Düşünce ve varlığın mutlak birliği ya da özdeşliği, aracısız olarak ve aracısız bilinçte tecrübe edilir Din, sonlu olan her şeyin baki olduğunun ve var oluşunu sonsuz olana borçlu bulunduğunun, zamansal olan her şeyin ezelisonsuz olduğunun ve ezeliölümsüz olana dayandığının bilincine varılmasıdır Tanrı zaman ve mekanın açık havada olan bir varlıktır Tanrı'ya ona kadar, kişilik atfedemeyiz, zira bu O'nu sonlu bir varlık haline getirir O'na hafıza ve irade yükleyemeyiz, çünkü bunlar birbirleriyle çelişirler Zira her nesil düşünme ve irade gerekli olarak sonludur Tanrı ezeliölümsüz, evrensel marifetli güçtür, yaşamın kaynağıdır O'na kadar, din kuramsal birtakım dogmalardan oluşmadığı gibi, ibadetten de meydana gelmez, çünkü Tanrı bilinemez *
Daniel Schleiermacher Felsefesi
Daniel Schleiermacher Kim
Daniel Schleiermacher(d 1768 – ö 1834)
Alman idealist düşünürüdür
Düşüncesinin merkezinde din yer alan Schleiermacher için en kayda değer problem, aklı olduğu dek gönlü, yüreği de tatmin edecek bir gerçeklik anlayışına varmak olmuştur O, bu konuda Kant, Fichte, Schelling ve Spinoza'nın görüşlerinden yararlanarak eklektik bir sistem oluşturmuştur Schleiermacher, tüm gerçekliği benden türettiği için Fichte'nin idealizmini reddeder ve gerçek dünyanın var oluşunu onaylar Ona kadar, biz akıl ve varlığın aşkın bir temeline varmak zorundayız; var olan her şeyin kaynağı, ona kadar, hepsinin mutlak birliği olan, kendisinde tüm çeşitlilik ve karşıtlıkların çözüldüğü bir ilkede bulunur Biz, ona göre, sadece fenomenleri yok ama şeylerin bizatihi kendilerini de bilebiliriz Schleiermacher'e kadar, ideal olanı dinsel duygu ya da sezgide yakalayabiliriz Düşünce ve varlığın mutlak birliği ya da özdeşliği, aracısız olarak ve aracısız bilinçte tecrübe edilir Din, sonlu olan her şeyin baki olduğunun ve var oluşunu sonsuz olana borçlu bulunduğunun, zamansal olan her şeyin ezelisonsuz olduğunun ve ezeliölümsüz olana dayandığının bilincine varılmasıdır Tanrı zaman ve mekanın açık havada olan bir varlıktır Tanrı'ya ona kadar, kişilik atfedemeyiz, zira bu O'nu sonlu bir varlık haline getirir O'na hafıza ve irade yükleyemeyiz, çünkü bunlar birbirleriyle çelişirler Zira her nesil düşünme ve irade gerekli olarak sonludur Tanrı ezeliölümsüz, evrensel marifetli güçtür, yaşamın kaynağıdır O'na kadar, din kuramsal birtakım dogmalardan oluşmadığı gibi, ibadetten de meydana gelmez, çünkü Tanrı bilinemez *
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.