dansta süsleme sanatı Dekor (embellishments), dans sırasında kadının erkeğin kendisine attırdığı adımları daha estetik kullanmak nedeniyle yaptığı küçük hareketlerdir Tango yaparken kadınlar ağırlıklarını sürekli olarak bir bacaklarınınayaklarının üzerine verirler, diğer bacaklarıayakları ise bir yük taşımaz, her zaman adım atmak ya da bir dekor hareketi olabilmek için serbesttir Kadının üstünde durduğu etap, dans baştan başa erkeğin kontrolündedir, yani bayan ağırlığını içeren bacağını erkek kendisini başka bir figüre yönlendirene kadar değiştirmez bununla beraber, kadının özgür olan ağırlığını taşıtmadığı bacağıayağı ise kadına aittir ve erkek her tarafta yürümek istediğinde adım atmaya hazır elde etmek koşuluyla bayan bu bacağı ile adımlarını, dolayısıyla dansını daha estetik göstermek için çeşitli hareketler yapabilir fakat, bunlara süsleme denir Süslemeler belli başlı hatlarıyla iki kategoriye ayrılabilir: Hareketsiz süslemeler; Dans sırasındaki duraklamalar sırasında yapılan süslemeler Hareketli süslemeler; Bir adımı atarken yarım vuruşu vurgulamak üzere yapılan süslemeler hareketli süslemeler olarak adlandırılır ve bunları da iki daha alçak kategoriye karışıklığa itmek mümkündür Ritmik süslemeler (kısa ve bariz, daha süratli ritmik müziklere uygun süslemeler) Lirik süslemeler (daha yavaş ve daha akan, yavaş dramatik müziklere uygun süslemeler) elde etmek üzere iki daha aşağı kategoriye daha dağıtmak mümkündür Süslemeler için ilk sırada sayılabilecek en açık gerekçeler, süslemelerin şen olması ve dansı güzel göstermeleridir Bir bayan yalnızca müzikten ve eşinin yönlendirdiği danstan ilham aldığında süsleme yapar ve süslemeler müziğe uygun şekilde yapıldığında dansa güzellik anlamında fazla bedel katar Hem süslemeleri yapmayı öğrenmek, eşlerin müziği duymayı öğrenmelerine tezgâhtar olur ve bilhassa kadınların seri ve kuvvetli adımlara sahip olmalarını da kolaylaştırır