Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Debriyaj balatası nedir? Baskı balata problemi nasıl anlaşılır?

Debriyaj balatası nedir? Baskı balata problemi nasıl anlaşılır?
0
381

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,760
Etkileşim
88
Puan
48
F-D Coin
0
Baskı balata nedir?
Motor ve vites kutusu arasında bulunan, motorun üretmiş olduğu mekanik gücü şanzımana (vitese) ileten genel olarak yuvarlak halka şeklinde olan araç bileşenine debriyaj balatası denir. Diğer bir ismiyle baskı balata. Debriyaj balatası sayesinde motorun üretmiş olduğu güç vites dişlilerine iletilir. Vites dişlilerinden çıkan güç, arkadan itişli araçlar da şafta ve e, ardından akslar yardımıyla tekerlere iletilir. Önden çekişli araçlarda şaft yoktur. Aktarma elemanları motor, volant, debriyaj balatası (baskı balata), diferansiyel ve akslar şeklindedir. Peki, bitik debriyaj balatası nasıl anlaşılır?



Baskı balata problemi nasıl anlaşılır?
Baskı balata problemi nasıl anlaşılır? | Parcacix
  • Bitik debriyaj balatası veya baskı balatanın en büyük habercisi aracın devirlenmesi fakat devirlendiği kadar hareket edemiyor olmasıdır.
  • Bitik baskı balataya sahip bir araç ara hızlanmalar da eskisinden çok daha kötüdür. Araç adeta yorgun bir insan gibi olacaktır.
  • Arabanın debriyaj balata veya baskı balatası bitikse, maksimum hızı çok düşecektir. Örnek vermek gerekirse, önceden 200 Km. hıza ulaşabilen debriyaj balatası sağlıklı bir araç, baskı balata problemi zuhur ettikten sonra maksimum hızı 120-140 Km. civarlarında kalacaktır.
  • Araçta abartılı bir yakıt tüketimi olacaktır. Baskı balata aşınmasıyla beraber gerekli kavrama işini yerine getirememeye, motorun haddinden fazla güç harcamasına ve bu problemin de yakıta etki etmesine neden olur.
  • Kalkışlarda zayıf, titremeli bir durumda ve özellikle yokuş çıkarken burnunuza pis bir koku geliyorsa, baskı balatanız kavramıyor demektir.



Baskı balata problemi nasıl anlaşılır? | Debriyaj balatası el freni testi | Parcacix



Bitik debriyaj balatası nasıl anlaşılır?
Ömrünü tamamlamış olan debriyaj balatasının ne gibi problemler çıkarabileceği konusunu maddeler halinde yanıtladık. Bu belirtiler dışında el freni testi ile de baskı balata ömrünü tamamlamış mı, sorusuna yanıt bulabiliriz. Bitik baskı balata el freni testini aşama aşama anlatalım;
  1. Kontak anahtarını takın ve aracı çalıştırın.
  2. Vites boşta iken, el frenini sonuna kadar çekin.
  3. Debriyaja sonuna kadar basın ve 1. vitese takın.
  4. Gaz pedalına hiç dokunmadan yavaş yavaş ayağınızı debriyajdan çekin.
Eğer debriyaj balatası sağlamsa, kavramaya çalışacaktır ve araç ileriye doğru “beni bırakın gideceğim” dercesine hareket etmek için çabalayacaktır. Bu durum baskı balatanız da herhangi bir problem olmadığına işarettir. Bu test kesin sonuçludur. İçinizi ferah tutun.



Aksi takdirde, eğer debriyaj baskı balata bitikse, kavrama konusunda sorunlar yaşayacak ve kaçıracaktır. Kaçırmasıyla beraber adeta “ben bittim benden sana hayır yok” dercesine kendini salıverecek ve araç aniden stop edecektir. Eğer çok az zorlanıp stop ederse, hala bi nebze olsun kaçırmıyor demektir. Yine de değiştirilmesi gerekir. Hiç kendini yormadan direk stop ediyorsa yakın zamanda yerinden hiç hareket etmeyecek duruma kadar gelecektir. Bir an evvel değiştirilmesi gerekir. Araba yerinden kalkmaz can sıkar. Aynı zamanda yakıt konusunda çok büyük zararları olur. Son raddede yakıt sarfiyatını iki katına kadar çıkarabilir.



Debriyaj balatası ve ustalık ücreti ne kadar tutar?
Araç modeline, model yılına, serisine, segmentine göre değişkenlik gösteren bir faktör olsa da, 2006-2007 yılına kadar olan tüm araçlar da ortalama olarak 250-400 ₺ arası bir fiyatı vardır. 10 yaşından küçük orta segment araçlar da ortalama olarak 300-400 ₺ gibi bir fiyat aralığı vardır. 5 yaşından küçük orta segment araçlar da 350-500 ₺ benzeri bir rakam debriyaj balatası için ödenecek fiyattır. 5 yaşından küçük üst sınıf araçlar da bu rakam 400 ₺‘den, 2.000 ₺‘ye kadar çıkabiliyor.
Debriyaj balatası değişimi teferruatlı ve uğraştıracak bir iştir. Lastiklerden başlayıp, motor takozuna varana kadar aracın sökülmesi gerekiyor. Araç amortisör, disk, aks, şanzımana varana dek sökülmeli. Bu sebepten ötürü bir debriyaj balatası değişimi ustaya göre değişkenlik gösterse de, 3-4 saati buluyor. Ustalık ücreti 250 ₺ ile 350 ₺ arasında değişiyor. Usta sizden baskı balata değişimi için 500 ₺ gibi abartılı bir rakam isteyecek olursa kesinlikle itimat etmeyiniz.
 

Similar threads

Debriyaj, kullandığımız araçlarımızın en önemli parçasıdır ve arabanın hareket etmesinde büyük görev yapmaktadır. Motordan gelen dönme hareketinin viteslere aktarılmasını ve hareketin kesilmesini sağlayan parçadır. Oto tamir sanayisinde, baskı balata ya da kavrama terimleri ile de...
Cevaplar
0
Görüntüleme
240
Debriyaj, kullandığımız araçlarımızın en önemli parçasıdır ve arabanın hareket etmesinde büyük görev yapmaktadır. Motordan gelen dönme hareketinin viteslere aktarılmasını ve hareketin kesilmesini sağlayan parçadır. Oto tamir sanayisinde, baskı balata ya da kavrama terimleri ile de...
Cevaplar
0
Görüntüleme
227
Baskı balatanın vitesi 1 e yada 2 ye takarak hareket etmeye çalışarak durumunun anlaşıldığı bir efsane gibi tüm forumlarda yazılmakta. Fakat bu durumu bu şekilde anlayabilmek oldukça güç. Baskı balata kaçırıyor ise araçta ne gibi belirtiler ortaya çıkıyor. Baskının durumunu anlamak için neler...
Cevaplar
0
Görüntüleme
317
Araç çalışıyor Vitese Geçiyor ama Gitmiyor ise olası 2 arıza neden olabilir. Motor Çalışıyor araba gitmiyor sorunlarının başlıca sebeplerinden olan bu arızalar motor deviniminin şanzıman yada şanzıman deviniminin tekerlere aktarılmasını engelleyen arızalardır. Bu yazımızda Araba Vitese Geçiyor...
Cevaplar
0
Görüntüleme
258
Baskı balata nedir? Baskı balatanın bittiği nasıl anlaşılır? Otomobil yedek parçaları arasında baskı balatanın fazlasıyla önemli bir göreve sahip olduğunu söyleyebiliriz. Bu parça bittiğinde yani kullanılamaz hale geldiğinde otomobili hareket ettirmek pek mümkün değil. Bu yüzden yolda kalmamak...
Cevaplar
0
Görüntüleme
224
858,526Konular
981,383Mesajlar
31,271Kullanıcılar
MustuqSon üye
Üst Alt