iltasyazilim
FD Üye
Başkalaşım Nedir? Hakkında Veri
Devimsel değişiklik
Aristoteles bu terimi, iki taraflı iki durumda birinden öbürüne geçme, anlamında kullanmıştır Aristoteles'e göre üç türlü başkalaşım vardır: Yokluktan varlığa geçerek (doğum), varlıktan yokluğa geçerek (ölüm), varlıktan varlığa geçerek (devim) Skolastikler bu devimi mekanik bir anlayışla yorumlamışlardır, onlara tarafından yeri değişenin kendisi değişmez (devim yalnızca yer değişikliğidir, nitelik değişikliği olmaz N), bir taş atılarak bir sırça kırılabilir fakat taş ve cam olarak kalırlar
Metamorfoz veya değişme terimi, büsbütün bir devim ve değişirlik öğretisi olan eytişimsel ve tarihsel özdekçiliğin başkavramıdır Herakleitos'tan beri bilinen ve Hegel idealizminden geçen 'eytişimsel değişiklik' olgusu bilimsel anlamına kavuşmuştur, bütün nesne ve olayların en genel varoluş biçimidir Doğasal, toplumsal ve bilinçsel nesne ve olgular müşterek etkileşimle durmadan değişirler Hareketsizlik gibi görünen oransal denge durumları da bu zaman dışarı giden değişmenin ürünüdür Değişmezlik ama düşünsel soyutlamalarda olanaklıdır Oransal ya da göreli denge durumları insansal ölçülere tarafından çok uzun vakit devam edebilirler, ne var ama özlerindeki kesintisiz değişiklik görmelikten gelinse bile biçim ve özellikleri de er geç değişecektir *
Devimsel değişiklik
Aristoteles bu terimi, iki taraflı iki durumda birinden öbürüne geçme, anlamında kullanmıştır Aristoteles'e göre üç türlü başkalaşım vardır: Yokluktan varlığa geçerek (doğum), varlıktan yokluğa geçerek (ölüm), varlıktan varlığa geçerek (devim) Skolastikler bu devimi mekanik bir anlayışla yorumlamışlardır, onlara tarafından yeri değişenin kendisi değişmez (devim yalnızca yer değişikliğidir, nitelik değişikliği olmaz N), bir taş atılarak bir sırça kırılabilir fakat taş ve cam olarak kalırlar
Metamorfoz veya değişme terimi, büsbütün bir devim ve değişirlik öğretisi olan eytişimsel ve tarihsel özdekçiliğin başkavramıdır Herakleitos'tan beri bilinen ve Hegel idealizminden geçen 'eytişimsel değişiklik' olgusu bilimsel anlamına kavuşmuştur, bütün nesne ve olayların en genel varoluş biçimidir Doğasal, toplumsal ve bilinçsel nesne ve olgular müşterek etkileşimle durmadan değişirler Hareketsizlik gibi görünen oransal denge durumları da bu zaman dışarı giden değişmenin ürünüdür Değişmezlik ama düşünsel soyutlamalarda olanaklıdır Oransal ya da göreli denge durumları insansal ölçülere tarafından çok uzun vakit devam edebilirler, ne var ama özlerindeki kesintisiz değişiklik görmelikten gelinse bile biçim ve özellikleri de er geç değişecektir *