Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

DEHB Olan Çocukların Öğretmenlerine ve Velilerine Öneriler

DEHB Olan Çocukların Öğretmenlerine ve Velilerine Öneriler
0
105

yasuo

FD Üye
Katılım
Şub 14, 2021
Mesajlar
21,219
Etkileşim
1
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
75


Günümüzde Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu çok sık rastlanan bir bozukluktur. DEHB 7 yaş öncesinde başlar ve iki ya da daha fazla ortamda bozulma olmalıdır (ev ve okul). Sadece bir yerde bozulma görülüyorsa DEHB var diyemeyiz. Bu bozukluğun başlıca belirtileri; aşırı hareketlilik, dürtüsellik, dikkat sorunlarıdır. Bunları ayrı ele almalıyız çünkü her dikkat sorunu olan çocuk hiperaktif değildir ancak hiperaktif olan çocuklarda dikkat sorunları görülmektedir.

Peki DEHB olan çocuklara öğretmenler ve aileler nasıl yaklaşmalıdırlar?
Okulda öğrenci ön sıralarda oturtulmalı (1. ya da 2. Sırada)
Gürültü dikkat dağıtan bir unsur olduğundan gürültünün önlenmesi gerekmektedir.
Verilen komutu daha sonra çocuğa tekrarlatmak (Senden kalemlerini toplayıp, Türkçe defterini çıkarmanı istiyorum dedikten sonra hadi ne istediğimi bir de sen tekrar et denilebilir)
Çocuktan beklenen davranışları açıklarken onun göz hizasına inip konuşmalıyız.
bu rahatsızlığı olan çocuklara bilgi aşama aşama verilmelidir.
Ders sırasında sık sık konu hakkında toparlama yapma DEHB olan çocuklar açısından oldukça yararlı olacaktır.
Öğrencinin dikkatinin dağıldığını anladığı anda öğretmen çocuğu utandırmadan dikkatini yeniden toplamasını sağlayan uyarılarda bulunmalıdır.
Öğrencinin hareket etmesini sağlamak için görevler verilmelidir. Hadi idareye bunu götürüp gel, hadi tahtayı sen sil gibi.
DEHB olan çocuklara kolaydan başlayan görevler verilmeli.
Olumlu davranışları ödüllendirilmelidir.
DEHB olan çocuklara akran ilişkileri hakkında geri bildirim verilmelidir. (Sen arkadaşının kalemini kırdın ya arkadaşın üzülmüştür gibi)
Bir etkinlikten önce beklentiler netleştirilmelidir.
Anne-babanın çocuğun içinde bulunduğu durumu anlaması gerekmektedir.
Düzenli rutinleri olan bir ev hayatı (Akşam 8 de yemek zamanı 9.30 da uyuma zamanı gibi)
Çocuk çalışırken uyaranları azaltmak gerekir.
Ev kazalarını azaltıcı önlem almak gerekir.
Davranış planları yapılmalı ve ödüllendirme sistemi kullanılmalıdır.


 

Similar threads

Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu (DEHB) yaramaz çocukları tanımlamak için kullanılan bir etiket değil, tanı kriterleri açıkça belirtilmiş klinik bir durumdur. DEHB tanısı aşağıdaki durumlar normalin çok üzerinde görüldüğünde konur. DEHB Tanısı Nasıl Konulur ? Dikkat eksikliği ( kısa...
Cevaplar
0
Görüntüleme
118
Dikkatin basitçe dağılması, çok dürtüsellik (hareketlerini denetim edememekten ötürü aklına geleni sonucunu düşünmeden yapma hali ) ve çok hareketli olma halidir. DEHB’nin nedenlerine ait yapılan birçok çalışma sonucunda, psikososyal, biyolojik, genetik ve ailesel etmenlerin kıymetli rol...
Cevaplar
0
Görüntüleme
92
Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu, iki ana özelliği “Dikkatsizlik ve Hiperaktivite” ve dürtüsellik” olan nörolojik bir bozukluktur. DEHB’nin temel özelliği, benzer gelişim düzeyindeki çocuklara oranla dikkati verme ve sürdürme güçlüğü, aşırı hareketlilik ve dürtüsellik olarak...
Cevaplar
0
Görüntüleme
45
DEHB, günlük hayatın birden çok görevi üstünde, özellikle organizasyon, planlama ve sürekli odaklanma gerektiren karmaşık görevlerin yapılmasını zorlaştıran bir rahatsızlıktır. DEHB belirtileri ve belirtileri tipik olarak yedi yaşından önce ortaya çıkar. Bununla birlikte, dikkat eksikliği ve...
Cevaplar
0
Görüntüleme
33
Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) Polikliniğimde, bazen ilgili!! bir öğretmen ( hiperaktiviteyi görmezden gelen, biz idare ediyoruz diyen) bazen de çok bilmiş bir akraba, komşu veya eczacı nedeniyle tedavisi geciktirilmiş hiperaktif çocuklarımızın, ergenlikte ortaya çıkan...
Cevaplar
0
Görüntüleme
123
858,465Konular
981,157Mesajlar
29,534Kullanıcılar
Üst Alt