Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Deloitte salgının sektörel analizini çıkardı

Deloitte salgının sektörel analizini çıkardı

elektronikci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,347
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
69
2252705_720x360.jpg

Koronavirüs salgını nedeniyle Türkiye'de uzaktan eğitim ve çalışma, ulusal market zincirleri, sağlıklı ürünler ve hobi sitelerinin etkileşimleri artarken, salgın en fazla, özel sağlık kurumları, hava yolu şirketleri ve konaklama şirketlerini vurdu.

Deloitte Danışmanlık ekibi tarafından hazırlanan "Küresel Covid-19 salgınının Türkiye’de Farklı Kategorilere Etkileri Raporu"na göre, tüm dünyayı etkisi altında
alan, sosyal ve ekonomik hayatı durma noktasına getiren Kovid-19 salgını, dünyada ve Türkiye'de yaşam tarzı, iş yapış şekilleri ve alışkanlıklarını ciddi oranda değiştirdi.

- Uzaktan eğitim ve çalışma 15 kat etkileşim gösterdi

Rapora göre, virüsün yayılımını durdurmak için alınan önlemler sonrasında eğitim ve çalışma hayatının eve kaymasıyla beraber Skype, Zoom ve EBA gibi video konferans ve uzaktan eğitim sistemleri 15 katlık bir büyüme ile diğer kategorilerden ayrıldı. Bu kategorideki en hızlı gelişimi ise Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) uzaktan eğitim sistemi olan EBA gösterdi.

Evde yaşamanın bir diğer gereksinimi olan online alışveriş sonrasında, uzaktan gıda alışverişleri hızlı bir şekilde artış gösterdi. Bu kategoride ulusal marketler, indirim marketlerine oranla dijitalleşme yatırımları, kuvvetli lojistik ve eve dağıtım altyapıları ve e-ticaret deneyimleri ile 2 kata yakın etkileşim artışı gösterdi.

Sağlıklı beslenme ve bağışıklığı güçlü tutmanın daha da önemli olduğu bu dönemde, tüketiciler, vitamin, bal ve aktar ürünlerine yönelmesi sonucunda sağlıklı ürünler kategorisi de yükselişte olan kategoriler arasında yer aldı.

Örgü ve el işi gibi hobi siteleri evde daha fazla vakit geçiren tüketicilerden yüksek ilgi gördü.

- İnternet TV hızlı yükseldi

Salgın sonrasında en hızlı yükselen kategorileri, internet-TV, medya, evcil hayvan, oyun ile kıyafet ve ayakkabı kategorileri takip ediyor.

Salgının gündem olmaya başladığı ikinci hafta düşüş yaşayan kıyafet-ayakkabı kategorisi, agresif indirim kampanyaları ile son iki haftada yükselen bir trend göstermesine karşın, sosyal etkileşimin sınırlandığı bu dönemde bu artışın geçici olma riski de bulunuyor. e-ticarete erken uyum sağlamış firmalarsa, yaşanan süreçten daha az etkileniyor.

Çocuk ve bebek ürünleri kategorisiyse, bez, mama, ıslak mendil gibi hızlı tüketim ürünleri özellikle büyük boy paketlerle ilgi görürken; bebek arabası gibi dayanıklı ürünlerin tercihinde düşüş yaşanıyor.

- İndirim marketleri hazırlıksız yakalandı

Pozitif büyüme gösteren son bölümdeyse kişisel bakım, iç giyim, kozmetik, kitap, akaryakıt ve indirim marketleri yer aldı. Son yıllarda ulusal zincirlere karşı agresif mağazalaşma atağıyla hızlı büyüme sürecine giren indirim marketleri, salgın döneminde talebin hızlıca dijital kanala kaymasına hazırlıksız yakalandı.

Mart ayının ilk haftalarında petrol fiyatlarındaki küresel düşüşün de etkisiyle akaryakıt firmalarının etkileşimleri hızlı bir şekilde artarken, ayın ikinci yarısında girdiği düşüş trendinin ticari ve sosyal hayatın durgunlaşmasıyla devam etmesi bekleniyor.

- Sosyal medyanın penetrasyonu sınırlı kaldı

Geleneksel medya kanallarından 3 kattan daha fazla etkileşime sahip sosyal medyanın, salgın dönemindeki performans artışı sınırlı oldu.

Genç nüfusu ile sosyal medya penetrasyonu zaten yüksek olan Türkiye’de, salgın döneminde etkileşiminde büyük bir artış olmazken, Twitter en pozitif ayrışan platform olarak öne çıktı.

Ev gereçleri, yapı malzemeleri ve elektronik eşya kategorilerinde sınırlı bir pozitif yansıma gözlendi.

AA
 

Similar threads

Deloitte tarafından hazırlanan “Küresel Covid-19 Salgını’nın Türkiye’de Farklı Kategorilere Tesirleri Raporu”na nazaran, uzaktan eğitim ve çalışma, ulusal market zincirleri, sağlıklı eserler ve hobi siteleri etkileşimlerini artırırken; özel sıhhat kurumları, havayolu şirketleri, emlak ve araba...
Cevaplar
0
Görüntüleme
64
Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınının Türkiye'deki seyri ile ilgili olarak açıklamalarda bulundu. Salgının Türkiye'de ortaya çıkışının üzerinden sekiz hafta geçtiğini vurgulayan Koca, "294 bin insanın ölümüne neden olan, ekonomisi çok güçlü ülkelerde...
Cevaplar
0
Görüntüleme
60
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın (TCMB) 22 Nisan'da gerçekleştirdiği toplantının özeti yayınlandı. Çekirdek enflasyon göstergelerinin eğilimlerinin ılımlı seyrettiğini belirtildi. Politika adımlarının hedefli ve geçici olmasının politika etkinliğini destekleyeceği ifade edilen özette...
Cevaplar
0
Görüntüleme
72
Para Politikasu raporunda, salgının küresel ölçekte hızla yayılmasıyla birlikte belirsizliklerin arttığı ve küresel büyüme görünümünün zayıfladığına vurgu yapıldı. Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın (TCMB) 17 Mart tarihli PPK toplantı özetinde şu ifadeler yer aldı:  1. Şubat ayında...
Cevaplar
0
Görüntüleme
75
TCMB, 17 Mart tarihli PPK toplantısı özetini yayımladı. Toplantı özeti şöyle; 1.    Şubat ayında tüketici fiyatları yüzde 0,35 oranında artmış, yıllık enflasyon 0,22 puan yükselişle yüzde 12,37 olmuştur. Gerek işlenmemiş gerekse işlenmiş gıda gruplarında gözlenen yıllık enflasyon artışı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
103
858,510Konular
982,880Mesajlar
30,662Kullanıcılar
Üst Alt