iltasyazilim
FD Üye
denizaltı nedir,denizaltı nasıl su altına dalar,denizaltı resimleri,denizaltı hakkında veri
Virginia sınıfı ABD nükleer atak denizaltısı
Denizaltı, sualtında ve üzerinde hareket kabiliyetine sahip olan bir deniz aracıdır
Denizaltı Tarihsel gelişimi
I Dünya Savaşı'nda kullanılan Alman UC1 sınıfı denizaltı
Aristo, İskender ’in Tyre şehrinin alınmasında kendisine 7 ay mukavemet eden bu denizci ve muharip insanları yenebilmek için fıçı şeklindeki su altı silahlarından istifade ettiğini yazmaktadır1465'te Kyeser'in Almanya'da,1531'de De Lorena'nın İtalya'da Nemi Gölü'nde birer saat ve Osmanlı'da da saray eğlenceleri kapsamında timsah biçimli bir tekne ile bir vakit su aşağıda kaldıkları olmuşturAyrıca insan aklının denizler için ülkeler arası sınırlar koyamaması denizin yalnızca üstünden değil altından da korunması düşüncesi denizaltılar için asıl düşüncelerden olmuştur 2dünya savaşının belirleyici kuvvet unsurlarından en büyük faktör kullanılan denizaltıların manevra yetenek ve tatminkarlık konularında gelişmiş olmalarıdır
Teknolojinin gelişimiyle birlikte derinlik ve basınç konularının basite indirgenmesiyle yapılan denemelerde ve güdümlü füzelerin eklenmesiyle denizaltılarında bir kruvazor görevi yapması savaşlarda caydırıcı bir unsur olmustur
Denizaltı nasıl dalar?
Durağan dalış
Denizaltının dalışını yaratıcı esaslardan biridirDenizaltı hareketsiz durumundayken; dizayna göre değişen, altı denize açık veya bir valfla kapatılabilen Dalma Sarnıçlarına , tepesindeki valf açılıp içindeki hava kaçırılarak su alınması ve yüzme kuvvetinin azaltılması sağlanır Fakat sarnıçların dolması, botun bünyesini etkilemesi fazla uzun bir aşamadır Sadece aşağıdayukarı hareket vardır
Dinamik dalış
Denizaltının dalışını etkileyen bir diğer unsurdur; denizaltının başkıç ve bayrakiskele bordalarındaki Kanat güya dümenlere ve denizaltının kendisine açıeğilim verdirilerek , bunlarla denizaltının ileri hareketiyle oluşan su akışının etkilerinin kullanılması ile yapılan dalıştır Denizaltı gemilerinde dalış ve su içindeki duruş açısını oluşturmak için kullanılan dümenlere; baştakilere Baş ufki dümenler, kıçtakilere Kıç ufki dümenlerdenir
İtici zor
Alışılmış(Dizelli) denizaltının gücü,1890larda geliştirilmiş WardLeonard sistemine dayanır AC MotorJeneratörDC Motor,bu sistemin orijinal halidirSistem; motor verimindeki minimum kayıp üzerine kurulmuştur Denizaltıda uygulanışı; Dizeljeneratörbataryadc elektrik motoru şeklindedir Denizaltılarda şiddet için dizel motorundan elde edilen elektrik enerjisi kullanılır Elektrik enerjisi bataryalarda toplanır ve elektrik motorlarına iletilir Su aşağıda dizel motor çalışamayacağı için (dizel motorun çalışması için gereksinim duyulan hava yüzünden) elektrik motorları ile hareket sağlanırBataryalar;tasarıma tarafından değişen çok sayıdaki pilden oluşurÖyle ki bazı dizaynların;dalmış tonajının üçte birini bataryalar oluşturmaktadır
Yüzeye çıkıldığı vakit dizel motorlar çalıştırılır Böylelikle bataryalar yüklenir bununla birlikte dizel motor gücüyle denizaltı hareket ettirilir Bu seyir kademesine de yastıklama seyri denir Keza bataryalar sıkıntı olur, ayrıca de elektrik motorları çevrilir
Daha öbür olan nükleer denizaltılarda, reaktörde açığa çıkan ısı ile yüksek basınçlı buhar üretilir Bu basınçlı buhar, türbinleri ve bunlara emrindeki olan jeneratörleri çevirerek itici gücü oluşturur
Denizaltı Resimleri
*
Virginia sınıfı ABD nükleer atak denizaltısı
Denizaltı, sualtında ve üzerinde hareket kabiliyetine sahip olan bir deniz aracıdır
Denizaltı Tarihsel gelişimi
I Dünya Savaşı'nda kullanılan Alman UC1 sınıfı denizaltı
Aristo, İskender ’in Tyre şehrinin alınmasında kendisine 7 ay mukavemet eden bu denizci ve muharip insanları yenebilmek için fıçı şeklindeki su altı silahlarından istifade ettiğini yazmaktadır1465'te Kyeser'in Almanya'da,1531'de De Lorena'nın İtalya'da Nemi Gölü'nde birer saat ve Osmanlı'da da saray eğlenceleri kapsamında timsah biçimli bir tekne ile bir vakit su aşağıda kaldıkları olmuşturAyrıca insan aklının denizler için ülkeler arası sınırlar koyamaması denizin yalnızca üstünden değil altından da korunması düşüncesi denizaltılar için asıl düşüncelerden olmuştur 2dünya savaşının belirleyici kuvvet unsurlarından en büyük faktör kullanılan denizaltıların manevra yetenek ve tatminkarlık konularında gelişmiş olmalarıdır
Teknolojinin gelişimiyle birlikte derinlik ve basınç konularının basite indirgenmesiyle yapılan denemelerde ve güdümlü füzelerin eklenmesiyle denizaltılarında bir kruvazor görevi yapması savaşlarda caydırıcı bir unsur olmustur
Denizaltı nasıl dalar?
Durağan dalış
Denizaltının dalışını yaratıcı esaslardan biridirDenizaltı hareketsiz durumundayken; dizayna göre değişen, altı denize açık veya bir valfla kapatılabilen Dalma Sarnıçlarına , tepesindeki valf açılıp içindeki hava kaçırılarak su alınması ve yüzme kuvvetinin azaltılması sağlanır Fakat sarnıçların dolması, botun bünyesini etkilemesi fazla uzun bir aşamadır Sadece aşağıdayukarı hareket vardır
Dinamik dalış
Denizaltının dalışını etkileyen bir diğer unsurdur; denizaltının başkıç ve bayrakiskele bordalarındaki Kanat güya dümenlere ve denizaltının kendisine açıeğilim verdirilerek , bunlarla denizaltının ileri hareketiyle oluşan su akışının etkilerinin kullanılması ile yapılan dalıştır Denizaltı gemilerinde dalış ve su içindeki duruş açısını oluşturmak için kullanılan dümenlere; baştakilere Baş ufki dümenler, kıçtakilere Kıç ufki dümenlerdenir
İtici zor
Alışılmış(Dizelli) denizaltının gücü,1890larda geliştirilmiş WardLeonard sistemine dayanır AC MotorJeneratörDC Motor,bu sistemin orijinal halidirSistem; motor verimindeki minimum kayıp üzerine kurulmuştur Denizaltıda uygulanışı; Dizeljeneratörbataryadc elektrik motoru şeklindedir Denizaltılarda şiddet için dizel motorundan elde edilen elektrik enerjisi kullanılır Elektrik enerjisi bataryalarda toplanır ve elektrik motorlarına iletilir Su aşağıda dizel motor çalışamayacağı için (dizel motorun çalışması için gereksinim duyulan hava yüzünden) elektrik motorları ile hareket sağlanırBataryalar;tasarıma tarafından değişen çok sayıdaki pilden oluşurÖyle ki bazı dizaynların;dalmış tonajının üçte birini bataryalar oluşturmaktadır
Yüzeye çıkıldığı vakit dizel motorlar çalıştırılır Böylelikle bataryalar yüklenir bununla birlikte dizel motor gücüyle denizaltı hareket ettirilir Bu seyir kademesine de yastıklama seyri denir Keza bataryalar sıkıntı olur, ayrıca de elektrik motorları çevrilir
Daha öbür olan nükleer denizaltılarda, reaktörde açığa çıkan ısı ile yüksek basınçlı buhar üretilir Bu basınçlı buhar, türbinleri ve bunlara emrindeki olan jeneratörleri çevirerek itici gücü oluşturur
Denizaltı Resimleri
*