nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Derler ancak namaz dört çeşittir;
1 si; Abdesti öylesine, çabucak ve tam usulune riayet etmeden alıp, namazı çarçabuk kılanlar; Bunlar ne abdestin ne namazın şartlarına uymazlarYani namazın dış şartlarını bile muhafaza edemeyenler
2 si; Abdesti tam alırlar, namazı da şartlarına yerinde tam kılarlarLakin beden orada ruh yokturNamaz şekille namazdır
Namazda gözlerini odada dolaştıranlar, daha önce farketmedikleri en ince ayrıntılarına kadarMesela; A bak burda örümcek ağı varmış, temizleyeyim anındagibi
veya maç sırasında tv önünde namaza duranlarKi gol falan olursa kaçırmasınlar
veya haberler esnasında tv ile benzer odada, dahası haberlerin sesini azıcık yükseltip bir taşla iki kuş vurduklarını zannedenler de bu grupta
3 sü; Abdest ve namaz tamdır, namaz içinde de kesintisiz Allah ile beraberdirlerLakin arada iblis musallat olur, aklakalbe endişe atar, fakat çabuk sıyrılırlar ve yine O'na dönerler
Böyle namaz kılanlara iki sevap vardır; Biri namazın, diğeri de şeytanla olan mücahedenin sevabı
4 sü; namaza başlayınca Allahuekberdeyip hemen transa geçenler; Hani bacağının kesilmesi gereken sahabelerden birinin, ben namazdayken belirlenmişdemesi üzerine, tıpkı öyle yapmaları ve hiç ağrı duymaması örneğinde olduğu gibi
Hepsinin ecri O'nun katında
Birey abdest alırken düşünse fakat; her azasını yıkadığında o azasıyla işlediği günahlar dökülüyor, abdest sonunda tertemizVe namaz onu, günahlarından temizliyor
Ve kimin huzuruna çıkacak
İnsan madde ve ruhtan müteşekkil
Yani yer ve gök insanda imtizac etmiş
Maddesi malum, Hz Adem'in yaradılışı
Ruhu ise O'ndan verilmiş
Maddesi daima dünya ile alakalı, ruhu ise semayla
İşte bundan dolayı insan maddesini, yerden çıkanlarla, dünyadaki herşeyle besler, doyurur
Ruhu ise gök yemişlerine muhtaçtır
Ruh, cisimde hapistir hemen hemen
Gök Sofralarında ruhu doyurmazsa insan, ruh kesintisiz feryat eder vücud zindanlarından haykırır!
Ruh, madde ile asla memnuniyet edilemeyeceği için, maddeninmakamın vs vs en zirvesine çıksa da insan mutlu olamaz, ruhu açtır ve feryattadır çünkü
İşte namaz, ruhu beslemek, yatıştırmak, çığlıklarını susturmaktır
Bu bilinçle namaza durmalı insan
Abdest alırken kimin huzuruna çıkacağının şuuruyla gitmeli suya
Ve abdestin, maddetenmanen arındırıcı olduğu bilinciyle
Abdest alırken ağzına aldığın suyun son damlası süzülürken bedeninden; Ağzınla işlediğin tüm günahlar dökülür
Gözlerinle, hayalinle işlediklerin, yüzünü yıkadığında gözlerdenkirpik uçlarından, kulakla işlenen günahlar kulaklardan, el ve ayakla işlediğin günahlarsa, el ve üçgenin taban olmayan kenarı tırnaklarının uçlarından süüzlen son damlalarla akar gider
Sahih hadis var bu konuda
Ve sen, abdest sonunda her iki anlamda; maddeten ve manen TERTEMİZSİNDİR!
Bundan büyük lutuf olur mu?
Abdest işte bu bilinçle alınırsa, huzura varmaya ön hazırlık için çok iyi bir iç donanımdır bu
Biliyor musunuz ancak, ihlasve huşuda, duayla istenir O'ndan?
Aralıksız dualarda Ya Rabbi ihlasımı arttır, huşu verdemeli
Nasıl ama dünyada yüksek bir makam sahbinin huzuruna çıkarken, olabildiğince akıcı giyinir ve terbiyeli olursun
İşte namazla Alemlerin Rabbi önüne çıkacaksın! Başını eğ, ellerini önüne bağla ve gözlerini sabitle!
Namaza başlarken alınan tekbir; Allahuekber!
Yani: Allahım Sen en büyüksün!
Benim için sadece Sen varsın!
Kalbimde ve aklımda Sen'den daha büyük, Sen'den daha manâlı hiçbirşey değil!
Ve bu tekbir, her rüknün edasından sonra kesintisiz tekrarlanır
Neden biliyor musun?
Namazda bir lahza bile olsa, O'ndan uzaklaşan fikir ve yüreği tekrar O'na sabitlemek için bir ihtar, bir uyarıdır
Allahuekber! Sadece yalnızca Sen! Huzurdayım
Sonra Fatiha
Fatiha dahil, mutlaka namazda okuduğumuz surelerin manalarına vakıf olmalı, bilinçleduyarak okumalıyız
Namazda Fatihayı okurken biz, Allah her ayet bitiminde kuluna cevap verirsöyleşir onunlaBu bilinçle okunmalı Fatiha
Hatta Hz Ömer radıyallahu anh, Fatiha'yı namazda uzun aralıklarla dura dura okurmuş ta, sormuşlar Neden?diyeO da ; Rabbimin verdiği cevapları dinliyor, lezzetleniyorumdemiş
Daha Sonra ruku;
Şu bilinçle eğilmeli insan;
Ya Rabbi! Sadece Senin önünde eğiliyorum, boyun büküyorum
Çünkü Sen en büyüksün! Bense en aciz, en zelil
Sana muhtacım, Seni tesbih ediyorum, iki büklümüm huzurunda bütün hiçliğimle
Her rukuda bunu mutlaka düşünmeli
Doğrulduğunda ise Rabbinin onu duyduğunun bilinci ve sevinciyle şükürlerle kalkmalı
Daha Sonra secde
Kulun Rabbine en yakın olduğu andır secde
O Kudretin, o azametin aleyhinde hiçliğini hissetmekbenliğini SIFIRLAMAKtır!
KUL ol fakat SULTAN olasın!
Duayı arttırmak gerek o yakınlıkta
O'nu tesbihten sonradan birey, O'nunla söyleşmeli daim
Daha Sonra tahiyyat;
O'nu, Resul'u ve bütün müslümanları selam, dua ve şehadetle dirilmedir
Mutlaka manasına ererek bilinçle okunmalı!
Sonradan selam;
Sağ tarafa selamlama verirken; Oradaki meleği düşün ve de oysa lisanı halinle;
Şahid ol, bak O'nunlayım, O'na mutiyim
Sola selam verirken de; Şahid ol ve sil öncemi, bak O'nunlayım *
1 si; Abdesti öylesine, çabucak ve tam usulune riayet etmeden alıp, namazı çarçabuk kılanlar; Bunlar ne abdestin ne namazın şartlarına uymazlarYani namazın dış şartlarını bile muhafaza edemeyenler
2 si; Abdesti tam alırlar, namazı da şartlarına yerinde tam kılarlarLakin beden orada ruh yokturNamaz şekille namazdır
Namazda gözlerini odada dolaştıranlar, daha önce farketmedikleri en ince ayrıntılarına kadarMesela; A bak burda örümcek ağı varmış, temizleyeyim anındagibi
veya maç sırasında tv önünde namaza duranlarKi gol falan olursa kaçırmasınlar
veya haberler esnasında tv ile benzer odada, dahası haberlerin sesini azıcık yükseltip bir taşla iki kuş vurduklarını zannedenler de bu grupta
3 sü; Abdest ve namaz tamdır, namaz içinde de kesintisiz Allah ile beraberdirlerLakin arada iblis musallat olur, aklakalbe endişe atar, fakat çabuk sıyrılırlar ve yine O'na dönerler
Böyle namaz kılanlara iki sevap vardır; Biri namazın, diğeri de şeytanla olan mücahedenin sevabı
4 sü; namaza başlayınca Allahuekberdeyip hemen transa geçenler; Hani bacağının kesilmesi gereken sahabelerden birinin, ben namazdayken belirlenmişdemesi üzerine, tıpkı öyle yapmaları ve hiç ağrı duymaması örneğinde olduğu gibi
Hepsinin ecri O'nun katında
Birey abdest alırken düşünse fakat; her azasını yıkadığında o azasıyla işlediği günahlar dökülüyor, abdest sonunda tertemizVe namaz onu, günahlarından temizliyor
Ve kimin huzuruna çıkacak
İnsan madde ve ruhtan müteşekkil
Yani yer ve gök insanda imtizac etmiş
Maddesi malum, Hz Adem'in yaradılışı
Ruhu ise O'ndan verilmiş
Maddesi daima dünya ile alakalı, ruhu ise semayla
İşte bundan dolayı insan maddesini, yerden çıkanlarla, dünyadaki herşeyle besler, doyurur
Ruhu ise gök yemişlerine muhtaçtır
Ruh, cisimde hapistir hemen hemen
Gök Sofralarında ruhu doyurmazsa insan, ruh kesintisiz feryat eder vücud zindanlarından haykırır!
Ruh, madde ile asla memnuniyet edilemeyeceği için, maddeninmakamın vs vs en zirvesine çıksa da insan mutlu olamaz, ruhu açtır ve feryattadır çünkü
İşte namaz, ruhu beslemek, yatıştırmak, çığlıklarını susturmaktır
Bu bilinçle namaza durmalı insan
Abdest alırken kimin huzuruna çıkacağının şuuruyla gitmeli suya
Ve abdestin, maddetenmanen arındırıcı olduğu bilinciyle
Abdest alırken ağzına aldığın suyun son damlası süzülürken bedeninden; Ağzınla işlediğin tüm günahlar dökülür
Gözlerinle, hayalinle işlediklerin, yüzünü yıkadığında gözlerdenkirpik uçlarından, kulakla işlenen günahlar kulaklardan, el ve ayakla işlediğin günahlarsa, el ve üçgenin taban olmayan kenarı tırnaklarının uçlarından süüzlen son damlalarla akar gider
Sahih hadis var bu konuda
Ve sen, abdest sonunda her iki anlamda; maddeten ve manen TERTEMİZSİNDİR!
Bundan büyük lutuf olur mu?
Abdest işte bu bilinçle alınırsa, huzura varmaya ön hazırlık için çok iyi bir iç donanımdır bu
Biliyor musunuz ancak, ihlasve huşuda, duayla istenir O'ndan?
Aralıksız dualarda Ya Rabbi ihlasımı arttır, huşu verdemeli
Nasıl ama dünyada yüksek bir makam sahbinin huzuruna çıkarken, olabildiğince akıcı giyinir ve terbiyeli olursun
İşte namazla Alemlerin Rabbi önüne çıkacaksın! Başını eğ, ellerini önüne bağla ve gözlerini sabitle!
Namaza başlarken alınan tekbir; Allahuekber!
Yani: Allahım Sen en büyüksün!
Benim için sadece Sen varsın!
Kalbimde ve aklımda Sen'den daha büyük, Sen'den daha manâlı hiçbirşey değil!
Ve bu tekbir, her rüknün edasından sonra kesintisiz tekrarlanır
Neden biliyor musun?
Namazda bir lahza bile olsa, O'ndan uzaklaşan fikir ve yüreği tekrar O'na sabitlemek için bir ihtar, bir uyarıdır
Allahuekber! Sadece yalnızca Sen! Huzurdayım
Sonra Fatiha
Fatiha dahil, mutlaka namazda okuduğumuz surelerin manalarına vakıf olmalı, bilinçleduyarak okumalıyız
Namazda Fatihayı okurken biz, Allah her ayet bitiminde kuluna cevap verirsöyleşir onunlaBu bilinçle okunmalı Fatiha
Hatta Hz Ömer radıyallahu anh, Fatiha'yı namazda uzun aralıklarla dura dura okurmuş ta, sormuşlar Neden?diyeO da ; Rabbimin verdiği cevapları dinliyor, lezzetleniyorumdemiş
Daha Sonra ruku;
Şu bilinçle eğilmeli insan;
Ya Rabbi! Sadece Senin önünde eğiliyorum, boyun büküyorum
Çünkü Sen en büyüksün! Bense en aciz, en zelil
Sana muhtacım, Seni tesbih ediyorum, iki büklümüm huzurunda bütün hiçliğimle
Her rukuda bunu mutlaka düşünmeli
Doğrulduğunda ise Rabbinin onu duyduğunun bilinci ve sevinciyle şükürlerle kalkmalı
Daha Sonra secde
Kulun Rabbine en yakın olduğu andır secde
O Kudretin, o azametin aleyhinde hiçliğini hissetmekbenliğini SIFIRLAMAKtır!
KUL ol fakat SULTAN olasın!
Duayı arttırmak gerek o yakınlıkta
O'nu tesbihten sonradan birey, O'nunla söyleşmeli daim
Daha Sonra tahiyyat;
O'nu, Resul'u ve bütün müslümanları selam, dua ve şehadetle dirilmedir
Mutlaka manasına ererek bilinçle okunmalı!
Sonradan selam;
Sağ tarafa selamlama verirken; Oradaki meleği düşün ve de oysa lisanı halinle;
Şahid ol, bak O'nunlayım, O'na mutiyim
Sola selam verirken de; Şahid ol ve sil öncemi, bak O'nunlayım *