iltasyazilim
FD Üye
Ders Çalışma Stratejileri
Ders Alıştırma Yöntemleri
COĞRAFYA DERSİNİN İÇERİĞİ
Coğrafyanın araştırma ve çözümleme konusu yeryüzünde görülen olayların iki taraflı sebep sonuç ilişkileridir Örneğin dünyanın şekli ve hareketleri, harita bilgisi, iklim ve doğal bitkiler, yer şekillerinin oluşum ve etkileri, nüfus ve yerleşme, hesaplı coğrafya ve Türkiye coğrafyası, doğal ve beşeri olayların tanınması ve bunların millet üzerindeki etkilerini araştırır
COĞRAFYA DERSİNE ÇALIŞMA
A) Derste
Her derste olduğu gibi bu dersin daha iyi anlaşılması için farklı kaynaklardan o günkü konu ile ilgili ön hazırlık yapılarak derse gidilmelidir Coğrafya dersi teferruat içeren ve bölümleri aralarında konu bütünlüğü olan bir ders olduğu için dersin her boyutunda faal bir dinleyici edinmek gerekir Esas olan atlaslarda ve duvar haritalarında bulunabilen yer adlarını çeşitli istatistiki bilgileri ezberlemek yok, coğrafi olayların sebeplerini açıklamaya ve bu sebeplerden sonuçlar çıkarmaya yönelmektir
B) Bireysel Çalışmalarda
Bireysel çalışmalarda derste anlatılan konular belirlenmiş dönemlerde baştan edilmeli ve testler çözülmeli, yanlış cevaplandırılan ve boş bırakılan sorulara ait konulara geri dönülmelidir
Okuma, kavrama ve tanımlama hızını arttırmaya karşın çalışmalara yük verilmelidir
Kavram, adalet ve us düzeyinde bireysel gelişimi sağlayacak incelemeler yapılmalı, test kapsamları gözden geçirilmelidir Çözülen soru sayısından ziyade soru içeriklerine dikkat edilmeli, konunun bütün özelliklerini kavratıcı niteliklere sahip sorulara tartı verilmelidir
Coğrafya dersinde genel görünmeyen kavramlar eksik, somut kavramlar daha çoktur Ders çalışırken jurnal yaşamdan ve hayatın içinden örnekler seçmeliyiz Bu öğrenmemizi kolaylaştıracaktır Yalnızca konuyu dinleyip ya da okuyup anlaşıldığına karar vermemiz dürüst değildir Konuyu anlamış olmamız için konu ile ilgili soruların dürüst yapılıp yapılmadığına görmek zorundayız
Coğrafyada esas ilke doğal ve beşeri olayların dünya genelinde ve Türkiye'deki dağılışıdır Bunun için sınavdan önce dünya ve Türkiye haritaları iyi incelenmeli manâlı doğal ve beşeri olayların yeri bilinmelidir Mesela en verimsiz yerlerin dağılışı, çöllerin dağılışı, en çok yağış bölge yerler, ormanların dağılışı, sıcak iklimlerdeki ülkeler, kutuplara yakın ülkeler, doğu ve batı yönündeki geniş ülkeler, eğimli ve engebeli ülkeler, ovalar ve platoların bulunduğu ülkeler…
TÜRKÇE DERSİNİN İÇERİĞİ
Türkçe dersi dil ve amaç bilgisi edinmek üzere iki esas konudan oluşur Öğrencinin dinleme, okuma ve yazma faaliyetleri ile Türk dilinin bütün özelliklerini öğrenme, faydalanma ve bu yolla data edinme, seziş, tahlil ve sentez yapabilme alışkanlığı kazanması bu dersi okumadaki en manâlı gerekçelerden birkaç tanesidir Türkçe dersi kişinin kavrama ve açıklama gücünü geliştirdiği için bu derste başarmak, tüm derslerdeki, özellikle sözel derslerdeki başarıyı olumlu yönde etkilemektedir Doğru cevabı bulmak soruyu dürüst okumaya, doğru anlamaya ve içten yorumlamaya bağlıdır
TÜRKÇE DERSİNE ÇALIŞMA
A) Derste
Türkçe dersi dinlenirken; öğretmenin uyarıları dikkate alınmalı, manâlı yerler işaretlemeli, anlatılanların benzerlik ve zıtlıkları karşılaştırılarak karşılaştırma edebilme bilinci geliştirilmelidir Türkçe dersinde konular işlenirken yakından uzağa, basitten karmaşığa ve bilinenden bilinmeyene dışarı giden bir yöntem izlenir Hem Türkçe konuları birbirinden egemen değildir bu nedenle bütün konular derste ilgi ile takip edilmelidir Derste öğretmenin verdiği örnekler, öğrenilen konuların ince ayrıntılarını kavratmaya yönelik olduğu için bu örneklere ait özellikler üzerinde durulmalıdır Soru sayısı en fazla olan ders olduğu için bu derse karşı önyargılı davranılmayıp anlaşılmayan bölümler öğretmene sorulmalıdır
B) Kişisel Çalışmalarda
Kişisel çalışmalarda derste anlatılan konular kesin dönemlerde yeniden edilmeli ve testler çözülmeli, yanlış cevaplandırılan ve manâsız bırakılan sorulara ait konulara geri dönülmelidir
Okuma, anlama ve tanımlama hızını arttırmaya yönelik çalışmalara yük verilmelidir
Kavram, adalet ve hafıza düzeyinde bireysel gelişimi sağlayacak incelemeler yapılmalı, test kapsamları gözden geçirilmelidir Çözülen soru sayısından ziyade soru içeriklerine dikkat edilmeli, konunun bütün özelliklerini kavratıcı niteliklere sahip sorulara siklet verilmelidir
MATEMATİK DERSİNİN İÇERİĞİ
Matematik şekil, rakam ve çoklukların yapılarını, özelliklerini ve aralarındaki bağıntıları, hafıza yoluyla inceleyen bir bilimdir Matematik öğreniminde temel kasıt insanlarda doğuştan var olan düşünebilme kabiliyetini geliştirmektir Matematik, karşılaşacağımız olayları ve problemleri inceleyen, araştırma ve kıyas yaparak her konuda akılcı düşünmeyi ve doğruyu bulmamızı karşılayan bir bilim dalıdır
MATEMATİK DERSİNE ÇALIŞMA
A) Derste
Derslere mutlaka ön hazırlık yapmış olarak ulaşmak gerekir Derslerde öğretmenin konu anlatımı ve verdiği örnekler dikkatle izlenmeli, anlaşılmayan ve beceriksiz kalan noktalar hemen sorulmalıdır Öğretmenin soru çözmede kullandığı kısa yollar birimler, formüller ezberlenmek yerine sebepnetice ilişkisi kurarak öğrenilmelidir
B) Kişisel Çalışmalarda
Matematik dersindeki konular derste iyi öğrenilmiş olsa bile, ahenkli test çözülmezse fazla ivedi unutulur Bu derste başarılı edebilmek için ön yargısız, sabırlı ve programlı olmak şarttır Konu konu ve günü gününe hedeflemek zorunludur Bu çalışmalarda çözülemeyen soruların zaman kaybetmeden içten çözümleri öğrenilmelidir Mümkün olduğunca araştırmalar fazla sayıda ve bambaşka tarzda sorular ile zenginleştirilmelidir
Matematik dersindeki başarısızlığın temeli, kişinin yapması gereken çalışmaları zamanın da ve yeteri dek yapmamasıdır Uyumlu çalışılıp, gerekli altyapılar oluşturulduğunda matematiğin eğlenceli yönü ayrım edilecektir
Geometri Sorularını Kolayca Çözün !
Geometri konularını; doğrular, üçgenler, dörtgenler, çemberler uzay geometri ve çözümsel edinmek üzere altı ana başlık olarak düşünebiliriz Geometri sorularını açı, uzunluk, alan ve çoğunlukla hacim bulma konuları içerir
Bir üçgen sorusu; üçgenin bütün konularını içerebilir Üçgen konusuyla ilgili bütün soruları çözebilmek için, konun tamamı ve formülleri bilinmelidir Üçgen konusu okullarda bir sene boyunca okutulmaktadır Üçgen sorularını çözebilen bir kişi, eksik bir çalışmayla öteki konuların sorularını da çözebilir
Geometri sorularını çözmeye yeni başlayacak kişiler Ilk Önce çözümlü soruları inceleyip çözmelidir Bu şekilde bir konudan yeterince örnek soru çözüldükten daha sonra, çözümsüz sorularda çözülenebilir
Geometri soruları çoğunlukla şekilli sorular olduğundan, soruların çözümü de şekil üzerindedir Şekil üzerinde geometri sorusunu çözebilmek için, soruda verilen bütün bilgiler şekle tescil edilmelidir Zorunlu bilgiler şekilden alınarak sorular çözülebilinir Geometri soru çözümlerinde ayrı yollardan sorular çözülebilir Bu yolları kolay görmenin en önemli şartı konuyla ilgili yeterince örnek soru çözmektir
Geometri Sorularını Kolay Çözmek İçin
Kısaca şunlar yapılmalıdır
1) Soruyu içeren konu ve formüller bilinmelidir
2) Evvelden yeterince örnek soru çözülmelidir
3) Sorunun çözümü için verilen bütün bilgiler şekle yerleştirilmelidir
4) Açı sorularında ikizkenar üçgen varsa, yokuş açısı tespit edilip, taban açılarının benzer olduğu şekle yazılmalıdır
5) Bir şekilde 30o, 45o, 60o, 150o, 145o, 120o varsa yerinde bir köşeden tepede olan indirilerek sorular çözülebilir
6) İkizkenar üçgen, eşkenar üçgen, ikizkenar yamuk sorularında yığın açılarından dikey indirilerek sorular kolay çözülebilir
7) İki kenarı paralel olan bir dörtgen sorusunda bir köşeden paralel olamayan kenara paralel çizilerek soru kolayca çözülebilir
Yeni öğrenilen her konu mutlaka akşam yeniden edilmeli, hafta içi ve hafta sonunda birer bitmiş yapılırsa konu uzun vakit hafızamızda saklı kalır
9) Varisi Olmak istediğiniz bir konuda cana yakın iseniz, onu mutlaka başarırısınız *
Ders Alıştırma Yöntemleri
COĞRAFYA DERSİNİN İÇERİĞİ
Coğrafyanın araştırma ve çözümleme konusu yeryüzünde görülen olayların iki taraflı sebep sonuç ilişkileridir Örneğin dünyanın şekli ve hareketleri, harita bilgisi, iklim ve doğal bitkiler, yer şekillerinin oluşum ve etkileri, nüfus ve yerleşme, hesaplı coğrafya ve Türkiye coğrafyası, doğal ve beşeri olayların tanınması ve bunların millet üzerindeki etkilerini araştırır
COĞRAFYA DERSİNE ÇALIŞMA
A) Derste
Her derste olduğu gibi bu dersin daha iyi anlaşılması için farklı kaynaklardan o günkü konu ile ilgili ön hazırlık yapılarak derse gidilmelidir Coğrafya dersi teferruat içeren ve bölümleri aralarında konu bütünlüğü olan bir ders olduğu için dersin her boyutunda faal bir dinleyici edinmek gerekir Esas olan atlaslarda ve duvar haritalarında bulunabilen yer adlarını çeşitli istatistiki bilgileri ezberlemek yok, coğrafi olayların sebeplerini açıklamaya ve bu sebeplerden sonuçlar çıkarmaya yönelmektir
B) Bireysel Çalışmalarda
Bireysel çalışmalarda derste anlatılan konular belirlenmiş dönemlerde baştan edilmeli ve testler çözülmeli, yanlış cevaplandırılan ve boş bırakılan sorulara ait konulara geri dönülmelidir
Okuma, kavrama ve tanımlama hızını arttırmaya karşın çalışmalara yük verilmelidir
Kavram, adalet ve us düzeyinde bireysel gelişimi sağlayacak incelemeler yapılmalı, test kapsamları gözden geçirilmelidir Çözülen soru sayısından ziyade soru içeriklerine dikkat edilmeli, konunun bütün özelliklerini kavratıcı niteliklere sahip sorulara tartı verilmelidir
Coğrafya dersinde genel görünmeyen kavramlar eksik, somut kavramlar daha çoktur Ders çalışırken jurnal yaşamdan ve hayatın içinden örnekler seçmeliyiz Bu öğrenmemizi kolaylaştıracaktır Yalnızca konuyu dinleyip ya da okuyup anlaşıldığına karar vermemiz dürüst değildir Konuyu anlamış olmamız için konu ile ilgili soruların dürüst yapılıp yapılmadığına görmek zorundayız
Coğrafyada esas ilke doğal ve beşeri olayların dünya genelinde ve Türkiye'deki dağılışıdır Bunun için sınavdan önce dünya ve Türkiye haritaları iyi incelenmeli manâlı doğal ve beşeri olayların yeri bilinmelidir Mesela en verimsiz yerlerin dağılışı, çöllerin dağılışı, en çok yağış bölge yerler, ormanların dağılışı, sıcak iklimlerdeki ülkeler, kutuplara yakın ülkeler, doğu ve batı yönündeki geniş ülkeler, eğimli ve engebeli ülkeler, ovalar ve platoların bulunduğu ülkeler…
TÜRKÇE DERSİNİN İÇERİĞİ
Türkçe dersi dil ve amaç bilgisi edinmek üzere iki esas konudan oluşur Öğrencinin dinleme, okuma ve yazma faaliyetleri ile Türk dilinin bütün özelliklerini öğrenme, faydalanma ve bu yolla data edinme, seziş, tahlil ve sentez yapabilme alışkanlığı kazanması bu dersi okumadaki en manâlı gerekçelerden birkaç tanesidir Türkçe dersi kişinin kavrama ve açıklama gücünü geliştirdiği için bu derste başarmak, tüm derslerdeki, özellikle sözel derslerdeki başarıyı olumlu yönde etkilemektedir Doğru cevabı bulmak soruyu dürüst okumaya, doğru anlamaya ve içten yorumlamaya bağlıdır
TÜRKÇE DERSİNE ÇALIŞMA
A) Derste
Türkçe dersi dinlenirken; öğretmenin uyarıları dikkate alınmalı, manâlı yerler işaretlemeli, anlatılanların benzerlik ve zıtlıkları karşılaştırılarak karşılaştırma edebilme bilinci geliştirilmelidir Türkçe dersinde konular işlenirken yakından uzağa, basitten karmaşığa ve bilinenden bilinmeyene dışarı giden bir yöntem izlenir Hem Türkçe konuları birbirinden egemen değildir bu nedenle bütün konular derste ilgi ile takip edilmelidir Derste öğretmenin verdiği örnekler, öğrenilen konuların ince ayrıntılarını kavratmaya yönelik olduğu için bu örneklere ait özellikler üzerinde durulmalıdır Soru sayısı en fazla olan ders olduğu için bu derse karşı önyargılı davranılmayıp anlaşılmayan bölümler öğretmene sorulmalıdır
B) Kişisel Çalışmalarda
Kişisel çalışmalarda derste anlatılan konular kesin dönemlerde yeniden edilmeli ve testler çözülmeli, yanlış cevaplandırılan ve manâsız bırakılan sorulara ait konulara geri dönülmelidir
Okuma, anlama ve tanımlama hızını arttırmaya yönelik çalışmalara yük verilmelidir
Kavram, adalet ve hafıza düzeyinde bireysel gelişimi sağlayacak incelemeler yapılmalı, test kapsamları gözden geçirilmelidir Çözülen soru sayısından ziyade soru içeriklerine dikkat edilmeli, konunun bütün özelliklerini kavratıcı niteliklere sahip sorulara siklet verilmelidir
MATEMATİK DERSİNİN İÇERİĞİ
Matematik şekil, rakam ve çoklukların yapılarını, özelliklerini ve aralarındaki bağıntıları, hafıza yoluyla inceleyen bir bilimdir Matematik öğreniminde temel kasıt insanlarda doğuştan var olan düşünebilme kabiliyetini geliştirmektir Matematik, karşılaşacağımız olayları ve problemleri inceleyen, araştırma ve kıyas yaparak her konuda akılcı düşünmeyi ve doğruyu bulmamızı karşılayan bir bilim dalıdır
MATEMATİK DERSİNE ÇALIŞMA
A) Derste
Derslere mutlaka ön hazırlık yapmış olarak ulaşmak gerekir Derslerde öğretmenin konu anlatımı ve verdiği örnekler dikkatle izlenmeli, anlaşılmayan ve beceriksiz kalan noktalar hemen sorulmalıdır Öğretmenin soru çözmede kullandığı kısa yollar birimler, formüller ezberlenmek yerine sebepnetice ilişkisi kurarak öğrenilmelidir
B) Kişisel Çalışmalarda
Matematik dersindeki konular derste iyi öğrenilmiş olsa bile, ahenkli test çözülmezse fazla ivedi unutulur Bu derste başarılı edebilmek için ön yargısız, sabırlı ve programlı olmak şarttır Konu konu ve günü gününe hedeflemek zorunludur Bu çalışmalarda çözülemeyen soruların zaman kaybetmeden içten çözümleri öğrenilmelidir Mümkün olduğunca araştırmalar fazla sayıda ve bambaşka tarzda sorular ile zenginleştirilmelidir
Matematik dersindeki başarısızlığın temeli, kişinin yapması gereken çalışmaları zamanın da ve yeteri dek yapmamasıdır Uyumlu çalışılıp, gerekli altyapılar oluşturulduğunda matematiğin eğlenceli yönü ayrım edilecektir
Geometri Sorularını Kolayca Çözün !
Geometri konularını; doğrular, üçgenler, dörtgenler, çemberler uzay geometri ve çözümsel edinmek üzere altı ana başlık olarak düşünebiliriz Geometri sorularını açı, uzunluk, alan ve çoğunlukla hacim bulma konuları içerir
Bir üçgen sorusu; üçgenin bütün konularını içerebilir Üçgen konusuyla ilgili bütün soruları çözebilmek için, konun tamamı ve formülleri bilinmelidir Üçgen konusu okullarda bir sene boyunca okutulmaktadır Üçgen sorularını çözebilen bir kişi, eksik bir çalışmayla öteki konuların sorularını da çözebilir
Geometri sorularını çözmeye yeni başlayacak kişiler Ilk Önce çözümlü soruları inceleyip çözmelidir Bu şekilde bir konudan yeterince örnek soru çözüldükten daha sonra, çözümsüz sorularda çözülenebilir
Geometri soruları çoğunlukla şekilli sorular olduğundan, soruların çözümü de şekil üzerindedir Şekil üzerinde geometri sorusunu çözebilmek için, soruda verilen bütün bilgiler şekle tescil edilmelidir Zorunlu bilgiler şekilden alınarak sorular çözülebilinir Geometri soru çözümlerinde ayrı yollardan sorular çözülebilir Bu yolları kolay görmenin en önemli şartı konuyla ilgili yeterince örnek soru çözmektir
Geometri Sorularını Kolay Çözmek İçin
Kısaca şunlar yapılmalıdır
1) Soruyu içeren konu ve formüller bilinmelidir
2) Evvelden yeterince örnek soru çözülmelidir
3) Sorunun çözümü için verilen bütün bilgiler şekle yerleştirilmelidir
4) Açı sorularında ikizkenar üçgen varsa, yokuş açısı tespit edilip, taban açılarının benzer olduğu şekle yazılmalıdır
5) Bir şekilde 30o, 45o, 60o, 150o, 145o, 120o varsa yerinde bir köşeden tepede olan indirilerek sorular çözülebilir
6) İkizkenar üçgen, eşkenar üçgen, ikizkenar yamuk sorularında yığın açılarından dikey indirilerek sorular kolay çözülebilir
7) İki kenarı paralel olan bir dörtgen sorusunda bir köşeden paralel olamayan kenara paralel çizilerek soru kolayca çözülebilir
Yeni öğrenilen her konu mutlaka akşam yeniden edilmeli, hafta içi ve hafta sonunda birer bitmiş yapılırsa konu uzun vakit hafızamızda saklı kalır
9) Varisi Olmak istediğiniz bir konuda cana yakın iseniz, onu mutlaka başarırısınız *