Ders Çalışmanın Püf Noktaları Başta kendi kendinize şu soruları sorun: “Neden çalışma programı hazırlamam gerekiyor yada niçin ders çalışmam gerekiyor? Niçin üniversiteyi kazanmalıyım ve niçin üniversiteyi için çalışmalıyım? Bu soruların yanıtı üzerinde düşünmeli ve yanıtlarınızı bir dosya kağıdı üstüne yazmalısınız Nedenleriniz böylece realist ve çok olmalıdır fakat, ders egzersiz isteğinizi kaybettiğiniz anlarda bu yazdığınız nedenleri okuyup harekete geçebilesiniz, bu motivasyona ihtiyacınız olabilir Nedenleriniz keza mantığınıza ayrıca de duygularınıza hitap etmelidir ama, sizi gevşediğiniz anlarda motive etsin Niçinlerinizi belirledikten sonra elinize bambaşka bir kağıt alarak kendinize en yerinde programı yapmaya başlayabilirsiniz Kasıt odaklı egzersiz programı motive edicidir bu nedenle ilk önce kendinize günlük hedefler veriniz Günlük hedefleri; günlük soru çözümü, jurnal ders iş saati, günlük kitap okuma, jurnal konu anlatımı, ve günlük konu tekrarı elde etmek üzere 5 kategoride yapabilirsiniz Günlük Soru Çözümü Soru çözme pratiği, ÖSS hazırlıkta soruların seri çözümüne ve test tekniğine alışmada önemli unsurlardandır Lakin sorular kaliteli ve ÖSS’ye uygun kaynaklardan belirlenmelidir Bir test bittikten sonradan mutlaka yanıtları değerlendirilmeli, yanlışlar gözden geçirilmeli ve çözülemeyen ve anlaşılamayan sorular şüphesiz bir bilene sorulmalıdır Soruların cevaplanamama nedenleri üzerinde durmalısınızEğer neden konu eksiği ise daha çok konu anlatımına, konu eksiği eksik olduğu halde soru çözme pratiği gerekliliği var ise daha fazla test çözümüne vakit ayırmalısınız Açılış için performansa kadar 80125 soru sayısı tatmin edici olabilir Çalışırken bu niyet aşılmaya çalışılmalı ve haftalık ya da aylık sıradan alınarak devam edilen günlerde bulunan ortalama yeni hedef olmalıdır Mesela; hedefim günde 100 soru idi, 4 gün 120, 3 gün de 110 soru çözdüm Haftalık ortalamam; 4x120+3x110 7 115,7 edecektir Buna kadar bir sonraki hafta için soru çözümü hedefimi 115 olarak belirleyebilirim (Bu hesaplama aylık olarak da yapılabilir) Soru çözümünü de kendi aralarında, örneğin eşit ağırlık öğrencisi için günde; 30 Matematik, 30 Türkçe 15 Sosyal Bilgiler ve 10 da Fen Bilgisi olarak bölünebilir Dikkatinizi çekmişse bu bölüştürme bir eşdeğer tartma öğrencisi için ÖSS’deki gerekliliğine tarafından bölünmüştür Hangi alanda ÖSS ye hazırlanıyor iseniz derslerin ağırlıklarını dikkate alarak soru sayılarını belirlemelisiniz Başlangıç için olan bu değerler zaten işlem içerisinde yükselme gösterecektir ÖSS ye son birkaç ay kala 400 günlük hedefine çıkmış elde etmek soru çözüm pratiğinde iyi bir gelişmedir Jurnal Ders Iş Saati Ders mesai saati, gün içerisinde kaç saatimizi deneme çözümü de dahil olmak üzere ders çalışarak geçireceğimizi belirleyecektir Yukarıda da ifade ettiğimiz gibi konu eksiği artı ise bu vaktin çoğunu konu anlatımına, konu eksiği az ise bu vaktin çoğunu test çözümüne karışıklığa itmek gerekebilir Başlangıç için günlük ders mesai saati, dershane ya da okula devam edenler için 24, dershane yada okula devam etmeyenler ve devam edenlerinse devam etmediği günler için 58 saat idealdir Bir iki ay içinde bu rakamlar, dershane ya da okula devam edenler için 35, dershane yada okula devam etmeyenler ve devam edenlerinse devam etmediği günler için 78 saate ulaşmalıdır Ders alıştırma süreleri 4550 dakikayı geçmemeli ve 4550 dakika sonradan mutlaka 1015 dakika ara verilmelidir Aralarsa 15 dakikayı muhakkak geçmemelidir Konsantrasyonunuz fazla erken dağılıyorsa 30 dk ders 10 dk dinlenme şeklinde kısa aralarla devam edebilirsiniz Jurnal ders çalışma vaktinin tümü ardarda olmamalı ve 23 ya da 4 oturumdan daha sonra mutlaka 12 saatlik ara verilmelidir Bu aralar somut hareket ,seyahat, sosyal ve basit sportif etkinliklerle değerlendirilebilir Günlük Kitap Okuma ÖSS’de sayısal sorular dahil bir fazla soru verilen bilgilerden faydalanarak istenene varmak, verilen bilgileri iyi okuma ve faydalanma ve yorumlamaya dayalı sorulardan oluşmaktadır böylece bu süreç içerisinde kitap okumanın önemi göz ardı edilmemelidir ÖSS hazırlık öğrencisinin programında en az 20 dakika kitap okuma vakti olmalı ve bunun için de kendine günlük sayfa hedefi koymalıdır ÖSS’de yalnızca soruların yanıtlanması yok, soruların bahşedilen sürede yanıtlanması istenmektedir Dolayısıyla okuma hızı ÖSS başarısında manâlı bir faktördür ve artırılmalıdır Günlük Konu Anlatımı Konu anlatımı çalışabilmeniz için elinizdeki konu anlatım kitaplarından ya da peşine düşüp takip ettiğiniz bir ÖSS Hazırlık dergilerinden faydalanabilirsiniz Konu tekrarını günlük 46 konu çalışacağım şeklinde hedeflendirilebileceği gibi alanımıza tarafından örneğin eşit tartma; bugün 2 matematik, 2 türkçe 1 de sosyal bilgiler konusu çalışacağım biçiminde de hedeflendirilebilir Burada manâlı olan konu anlatımından derhal sonra o konuyla ilgili en az 1520 sorunun çözülmesi ve böylece konunun bitmiş gözden geçirilmesidir Örneğin bir ders saatinin birincil 25 dakikası konu anlatımına, sonraki 20 dakikası da soru çözümüne ayrılabilir Konu hedefleri çalışılacak konuların uzun ya da kısalığına kadar de çeşitlilik gösterecektir Günlük Konu Tekrarı Günlük konu tekrarı, gün içerisinde çalışılan konuların gözden geçirilmesidir Mektep ve dershaneye devam eden öğrenciler eve geldiklerinde verdikleri aradan sonra ilk çalışmaları bitmiş olabileceği gibi yatmadan önceki yarım saat de baştan vakti olabilir Kolay unutuyor iseniz akşamki ev programına tekrarla başlamanız gerekebilirYatmadan yarım saat öncesini tekrarla geçirirseniz unutmanız azalır Çünkü beyin uyumadan önceki bilgileri gece baştan başa düzenlemekte ve tekrarlamaktadır tekrarlamak çok önemlidir, çünkü öğrendiklerimizin %70ini ilk bir saat, %80 ini de bir gün içinde unutmaktayız Mutlaka günlük tekrar yapılmalı hatta hafta sonu programımızda haftalık yeniden yer almalıdır Ayrıca ayda bir aylık her tarafta gerçekleştirmek da unutmamızı azaltacağı gibi konuları özümsememizi artıracaktır Hedeflerimizi ve kategorilerimizi belirledikten daha sonra bunların jurnal dağılımını yapmanız gerekir Unutulmamalıdır ancak verimli ve planlı egzersiz fazla veya hep alıştırma değildir Planlı ve programlı alıştırma ne süre, neyi ve ne kadar yapacağımızı iyi anlamak demektir İyi bir program öğrencinin tüm ihtiyaçlarına belirli oranlarda zaman ayırmalıdır Programımızda spor ve sosyal faaliyetler için , TV ya da bilgisayar için de zaman olmalı fakat aşırıya kaçılmamalıdır Jurnal dağılımı gerçekleştirmek için bir kağıt üzerine 0910 gibi saat saat vakitleri yazıp karşılarına aktiviteleri yazabilirsiniz Son olarak programınızı anne ve babanızla paylaşmalı onların da fikirlerini almalı ve programınızın sürekliliği konusunda onlardan destek istemelisiniz Kendi başımıza kaldığımızda programımızı delme ihtimalimiz daha fazla olduğundan yaptığımız programı anne ya da babamıza izah ederek kendinizin takip ve yoklama edilmenizi sağlamanız faydalı olabilir Bu konuda bir öğretmeninizden de destek seve seve çalışmalarınızın değerlendirilmesi ve takip konusunda destek alabilirsiniz seçme parça