Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Dev firmalar yetişemiyor… Lüks hayat patlaması… 2 yıl sıra bekleyen var

Dev firmalar yetişemiyor… Lüks hayat patlaması… 2 yıl sıra bekleyen var

teknolojiuzmani

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,200
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
36
F-D Coin
99
Özellikle 2021’den itibaren satışlarda yükselen bir grafik çizen bu alan, Türkiye’de olduğu kadar yurt dışında da hızlı büyüyor. Dünya, enflasyonla mücadeleye bu kadar odaklanmışken, nasıl oluyor da lüks pazarı bu kadar büyüyor? Ayrıntıları birazdan vereceğim ama ondan önce pahalılığın; zengini, orta kesimi ve fakiri nasıl etkilediğine dair, Dünya Gazetesi Yazarı Şeref Oğuz’un geçtiğimiz günlerde kaleme aldığı o güzel tespiti sizinle paylaşmak istiyorum. Yazının başlığı şöyle; ‘Enflasyon 80’i aştı peki ya hayat kime ne kadar pahalı?’.Şeref Oğuz, köşesinde şu cümleleri paylaşıyor: “Herkesin hayatı, kendine daha pahalı... Zengin; hayat pahalılığını tatlı bir meltem gibi hisseder. Orta direk; dondurucu rüzgâr gibi... Dar gelirli ise kasırga... Hayat, herkese aynı pahalılıkta gelmez. Ağzında gümüş kaşıkla doğan ile ağzına koyacak lokma bulamayan, hayatın pahasını farklı öder. Peki, hayat kime ne kadar pahalı? Yeni doğan bir bebeğe; maması markette kilit altında tutulacak kadar pahalı… Bir öğrenciye; makarna haşlarken yağı esirgeyecek kadar pahalı. Bir işçiye; doludizgin etiketlere yaya yetişmeye çalışan ücreti kadar pahalı. Ev hanımına ise 5 lira ucuzunu bulabilmek için ayaklarına kara su inecek kadar çarşı pazar dolaşacak, kadar pahalı.” Şeref Oğuz, doğru tespitleriyle bizi duygulandırırken, gelin o şaşalı, lüks hayatta neler oluyor bir bakalım…‘GECE GÜNDÜZ ÜRETİM YAPIYORUZ’Dünya Gazetesi’nden Özge Yavuz’un haberine göre, lüks perakendedeki durumu şöyle özetleyeyim; satışlar patlamış durumda. Mücevherden saate, çantadan giyime, lüks markalar üretim için sıkı planlar yapmak zorunda, çünkü müthiş bir talep var. Üretimi kontrol altına almak için fabrika kapasitelerini artırıyorlar, buna ek olarak atölye, fabrika satın alıyorlar. Tüketimdeki bu artış neden? Çünkü insanlar psikolojik bir sınavdan yeni çıktı ve ‘hayat kısa’, ‘kendimi ödüllendireyim’ mantığıyla hareket ediyorlar. Varlıklı kesimin her zaman lükse ayırdığı bir bütçe var ve lüks segment, ekonomik iniş çıkışlardan her zaman en son etkilenen taraf oluyor. Geçtiğimiz gün, dünyaca ünlü markalara üretim yapan Desa’nın Genel Müdürü Burak Çelet ile lüks piyasasına bir göz attık. Çelet’in değerlendirmeleri şöyle: “Türkiye perakende sektörü yazı turist sayesinde çok güçlü geçirdi. Satışlarda yerlinin payı düştü. AB resesyonu basic segmente üretim yapan ihracatçıyı korkutuyor. Lüks segmentte ise sıkıntı yok, bilakis yıl sonuna kadar gece gündüz çalışmamız lazım siparişleri yetiştirmek için... Uzun yıllardır üretim yaptığımız dünyada lüks segmentin öncü markalarından bir tanesi, şu anda son 15 yılın en yüksek sipariş kapasitesine ulaştı. Samsonite’ın dünya satışları da paralel bir seyir arz ediyor. Dünyada özellikle travel retail (seyahat perakendesi) patlamış durumda.”FABRİKA SATIN ALIYORLARBir diğer lüks tüketim alanı mücevhere bakıyoruz. Bugünlerde, Vicenza’da mücevher fuarında olan Türk mücevher sektörünün önemli markalarından Roberto Bravo’nun Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kamar’a işlerin nasıl gittiğini soruyoruz. Bildiğiniz gibi Roberto Bravo da lüks segmente hitap eden markalardan biri. Şu anda dünya mücevher sektörünün nabzının attığı fuardan, sıcağı sıcağına görüşlerini bize aktaran Kamar, şunları söylüyor: “Mücevher sektöründe pandemiyle beraber özellikle 2021’den itibaren patlama yaşandı. İnsanların alışverişe olan eğilimleri arttı. 2019 yılından çok daha iyi geçti 2021, pandemi yılı olmasına rağmen… Şu anda özellikle marka pozisyonundaki mücevherciler, önümüzdeki 6 ayın siparişlerini doldurmuş durumda. Yabancı markalar fabrika sayılarını artırmaya başladı. Hatta İtalya, İsviçre ve Fransa’da atölye ve fabrikalar satın alıyorlar. Şu anda onlar da ürünlerini yetiştirememeye başladılar çünkü… Geçen gün lüks bir markaya üretim yapan bir İtalyan üreticiyle konuştum, ‘Siparişlerimi Nisan’a kadar doldurdum’ dedi. Lükse inanılmaz bir talep var.” Roberto Bravo’nun ABD ve Avrupalılardan büyük bir talep aldığını açıklayan Kamar, shop in shop modeliyle bu ülkelerde büyüdüklerini, yakın zamanda Miami’de de bir ofis açacaklarını açıkladı.SAATTE ‘YOKLUK STRATEJİSİ’ TUTTU!Son dönemde lüks saat sektöründe de büyük bir hareketlilik var. Özellikle Rolex, Patek Philippe gibi dünyaca ünlü markaların bazı modellerini satın almak iki yıla yakın beklemek gerekiyor. Bu markalar, ‘yokluk stratejisi’ ile bir pazarlama taktiği uyguluyor ve görünen o ki, bu da oldukça hareketlendiriyor piyasayı. Lüks saatin ikinci elinde de satışlar artıyor. İkinci el lüks saat satış sitesi Horopool’un Kurucu Ortağı Serdar Oal’a, “Lüks saat fiyatları sürekli artıyor. Buna rağmen satışların da artmasını nasıl değerlendiriyorsunuz?” diye sorduğumda, Oal, şunları anlatıyor: “Geçtiğimiz günlerde İsviçre Saat Endüstrisi Federasyonu (FHS) ihracat rakamlarını açıkladı. Buna göre, bu yılın ilk yarısında İsviçre’den gerçekleşen saat ihracatı yüzde 12 artarak 12,3 milyar dolar (11,9 milyar İsviçre Frangı) oldu. Lüks saatte yükseliş varken, 200-600 frank arasındaki alt segmentteki saat ihracatında ise yüzde 35’e yakın bir düşüş var. Ekonomik koşulların zorluğu orta segmenti etkiliyor. Lüks tarafına baktığımızda artış devam ediyor. Çünkü varlıklı kesimin her zaman lüks tüketime ayıracak bir bütçesi vardır.”
 

Similar threads

Markalar günümüzde, verdikleri üstün ve kaliteli hizmetlerin yanı sıra; reklama ve akılda kalıcılığa dair de çok hummalı çalışmalar yapıyorlar. Başarılı olmuş her markanın logo çalışmasında en az bir tane özel ayrıntı görmek işten bile değil. Ferrari’nin kendine has kırmızı tonu (Ferrari...
Cevaplar
0
Görüntüleme
59
Meskende vakit geçirmeyi seven bireyler kendi zevklerine nazaran sinema izlerler. Özellikle bilim kurgu filmleri farklı dünyalarda seyahate çıkarıp, daha fazla düşünmeyi ve yeterli vakit geçirmeyi sağlıyor. Bilim kurgu film türünden hoşlanıyor lakin ne izleyeceğinize karar veremiyorsanız sizin...
Cevaplar
0
Görüntüleme
121
Kahve kültürü uzun yıllardır bizimle birlikte. Türk kahvesi, dünya kahveleri fark etmez kâfi ki kahve olsun diyenler... İstanbul’da kahve içilecek yerler postu 2016 yılında girildi ve bilhassa bir yorum dikkatimizi baya çekti... “Bir kahveye 20 lira vermeyi bize gösterme Allah’ım yorumu “ :))))...
Cevaplar
0
Görüntüleme
169
Evlilik, çeyiz, kız isteme, söz isteme, nişan ve düğün organizasyonları masrafları, tavsiye fikirleri yani evlilik önesi ve sonrasında bilinmesi gereken A’dan Z’ye tüm ücretler detayları ile yayına aldık. 2 ya da daha çok kişinin resmi yollarla, dini usullerle ya da törelerle hayatlarını...
Cevaplar
0
Görüntüleme
440
858,496Konular
981,661Mesajlar
29,729Kullanıcılar
DakaskSon üye
Üst Alt