Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Dev Markaların Logolarındaki Bayraklara Yapılan Göndermeler

Dev Markaların Logolarındaki Bayraklara Yapılan Göndermeler
0
56

klimaci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
37,992
Etkileşim
2
Puan
38
Yaş
46
F-D Coin
90

Markalar günümüzde, verdikleri üstün ve kaliteli hizmetlerin yanı sıra; reklama ve akılda kalıcılığa dair de çok hummalı çalışmalar yapıyorlar. Başarılı olmuş her markanın logo çalışmasında en az bir tane özel ayrıntı görmek işten bile değil.

Ferrari’nin kendine has kırmızı tonu (Ferrari kırmızısı), yemek dalında itinayla seçilen iştah açıcı kırmızı tonlar, toplumsal medya platformlarında toplumsallığı temsil eden mavi ton... Bunlar hepimizin bugüne kadar tekraren defa okuduğu ve artık ezberlediğimiz bilgilerdi. Bugün sizleri yeni bir ayrıntı ile tanıştıracağız: ünlü markaların logolarında yatan ulusal vurgular!

IKEA – İsveç


e2c95686fe4b3f6c176995861fb77911076c89f1.jpeg

Listemizin birinci sırasında mobilya, mesken dekorasyonu denince elbet akla birinci gelen markalardan biri olan IKEA var. Ingvar Kamprad tarafından 1943 yılında kurulan İsveçli dev şirketin logosu ile İsveç bayrağının renkleri tamamen tıpkı. IKEA sözünün; kurucusu Ingvar Kamprad’ın baş harfleri, öteki iki harfin ise Kamprad’ın yaşadığı iki yerin baş harflerinden (Elmtaryd ve Agunnaryd) geldiğini biliyoruz. IKEA’nın neden İsveç bayrağının renklerinden oluşan bir logosu olduğunu ise bilemiyoruz.

Ferrari – İtalya

72924c6320fcafc9ce307e279957d320be4dd615.jpeg

Lüks, spor ve araba kelimelerini bir ortaya getirince elbet pek çok kişinin aklına gelen birinci markalardan biri olan İtalyan markası Ferrari de logosunda ilişkin olduğu ülkenin renklerine IKEA kadar olmasa da yer veren markaların başında geliyor.

1946 yılında Enzo Ferrari tarafından kurulan Ferrari, logosunda efsane savaş pilotu Kont Enrico Barracca’nın atına yer verirken; sarı art plan Ferrari’nin kurulduğu kent olan Modena’yı temsil ediyor lakin asıl ileti logonun üst tarafında bulunan ve İtalya bayrağının renklerine ilişkin olan yeşil, beyaz ve kırmızı çizgilerde...

NOKIA – Finlandiya

16b340dfb4573987c7ad9cfd61a353038936f3b4.jpeg

Pek çoğumuzun kullandığı birinci telefonun markası, Android çağına kadar telefon dalının tartışmasız başkanı ve Finlandiya markası olduğunu öğrendiğimizde hepimizin şaşırdığı Nokia da logosunda ilişkin olduğu ülkenin renklerine yer veren markalardan.

Kendine has tipografisi ile mavi renk yazı ve beyaz art planıyla büsbütün Finlandiya bayrağının renklerinden meydana gelen Nokia da listemizde...

BMW – Bavyera / Almanya

10fdc95f481defeb5ce2bb1386f2f9fcdd34ee74.jpeg

Ferrari’den, bir diğer dünyaca ünlü araba markası olan BMW (Bayerische Motoren Werke)’ye geçiş yapalım. Tahminen de şu an ünlü bir Alman markası olan BMW’nin bu listede ne işi var diye soruyor olabilirsiniz lakin BMW logosundaki mavi ve beyaz renkleri, BMW’nin kurulduğu eyalet olan Bavyera’nın resmi renkleridir.

Türk Hava Yolları – Türkiye

c48af5ccb2726878024b09fb46b7c49212ac220a.jpeg

Türk Hava Yolları ya da milletlerarası arenadaki ismiyle Turkish Airlines, ülkemize ilişkin olup; bizleri Avrupa ve dünyada temsil eden en kıymetli markalardan biri. Birçok kere Avrupa’nın en yeterli hava yolu seçilen ve dünyada en çok noktaya uçuş yapan firma olarak bilinen THY’nin logosunda en yüksek rakımlarda bile uzun mühlet uçabilen yaban hafriyat ile birlikte Türk bayrağının renkleri yer alıyor.

Pepsi – ABD

13749f3ab6ec4d492c5a6162a8f412e6453fafc1.jpeg

Coca Cola’nın en büyük rakiplerinden PepsiCo şirketine bağlı Pepsi’nin logosu, tıpkı ABD bayrağı üzere kırmızı, mavi ve beyaz renklerinden oluşuyor. Pepsi’nin birinci logosu ise, kurulduğu bölge olan Kuzey Karolina’nın bayrağındaki kırmızı ve beyaz renklere sahipti.

Toyota ve Toshiba – Japonya

961fd95cad25963a53b48313c471718ab3a5580a.jpeg

Adını, kurucusu olan Kiichiro Toyoda (Toyoda, bereketli pirinç tarlası manasına gelir)’dan alan ünlü araba markası Toyota ile dünyanın en büyük beş bilgisayar markasından biri olan Toshiba’nın logoları da ilişkin oldukları ülke olan Japonya bayrağının renkleri ile birebirdir.

Özellikle Toyota’nın Toyoda’lı logosunda Japonya bayrağı izleri daha bariz bir formda görülmektedir.

SOCAR – Azerbaycan

e343c280b7532441559551de9cc7ea75a1c9dc5e.jpeg

Azerbaycan denilince akla birinci gelen gelir kaynağı hiç elbet ki sahip olduğu petrol ve doğal gaz kaynakları. Azerbaycan’ın dünya genelinde hizmet veren markası Socar’ın logosu da büsbütün kardeş ülke Azerbaycan’ın bayrak renklerinden oluşuyor. Her ne kadar bu durumda Socar’ın bir devlet şirketi olması tesirli olmuş üzere görünse de; bizler Socar’ın dev markaların müsaadeden giderek bu yolu tercih ettiğini düşünüyoruz.

Danone – Fransa

d7c85967d860f0694ba4df94a374271459e61090.jpeg

Her ne kadar kurucusu Osmanlı vatandaşı İzak Karasu olsa da çok uluslu bir şirket olarak kayıtlara geçen ve günümüzde Fransa merkezli bir marka olarak ön plana çıkan Danone’nin logosunun renkleri de elbette büsbütün Fransa bayrağının renklerine ilişkin.

Nestlé – İsviçre

88e1278e22ab071a962829463899e76e54598a49.jpeg

Özellikle de enfes lezzetli çikolataları ile tanınan ancak pek çok besin kolunda hizmet veren dünyanın en büyük yiyecek ve içecek üreticisi Nestle, İsviçre menşeli bir marka olduğunu bizlere logosunda hissettiriyor.

Bank of America ve FedEx – ABD

529d1655da2c25c6ccdac26561d05daefda3e03e.jpeg
  • FedEx'in Federal Express olduğu yıllarda kullandığı logosu
Federal Express ya da hepimizin tanıdığı ismiyle FedEx, pek çok kişi tarafından dünyanın en güzel kargo ve lojistik markası olarak gösteriliyor. Dünyanın en kıymetli 100 markası içerisinde bulunan FedEx’in mevcut logosu şu an farklı olsa da kuruluş logosu da dahil olmak üzere eski logoları büsbütün ABD bayrağını temsil ediyordu.

Yine dünyanın en bedelli 100 markasından biri olan Bank of America da ABD bayrağının renklerine ziyadesiyle sahip bir marka olarak biliniyor.

Dünya’ya tam açılamayıp, şimdi dünya markası olma yolunda ilerleyen Türk markaları

5f2a07a7ac629b31d70dd16f5516db1a5aa899ff.jpeg

Ülkemizde her sene aşikâr bir ihracat oranına ulaşan ama şimdi dünya markası olma konusunda yolun başında sayılan Arçelik, Arzum, Atiker, Collezione, Çaykur, Dimes, Tamek, Torku, Ülker ve Vestel’in de büsbütün ülkemizin bayrağına ilişkin renklere logolarında yer verdiğini görebiliyoruz.

Ziraat Bankası ve Akbank

a94915ca163bed484f828585353a029e917fc8b6.jpeg

Her ne kadar günümüzdeki logosundan TC ibaresi 2012 yılında kaldırılmış olsa da 2012 yılına kadar Ziraat Bankası’nın logosundaki kırmızı beyaz başak ibaresinin üzerinde TC ibaresi vardı ve logo günümüzdeki üzere kırmızı beyaz renklerdeydi.

Uluslararası pazarda da ülkemizi temsil eden Akbank ise, Adana – Kayseri Bankası olarak kuruldu ve ismi kısaca Akbank olarak belirlendi. Logosunda da marka ismindeki ak sözüne de atıfta bulunarak kırmızı art plan üzerinde beyaz renk kullanıldı. Natürel bu iki renk tıpkı vakitte da Türk bayrağına ilişkin renklerdi. Tesadüf mü dersiniz yoksa yazgının cilvesi mi, karar sizlere ilişkin.

Kaliforniya menşeli markaların Kaliforniya’ya olan bağlılıkları

25d828a9bec8647bee3bb77f50d91c9efc3857c5.jpeg

ABD’nin en büyük nüfusa sahip 3. eyaleti olan Kaliforniya’da kurulmuş olan pek çok dünya çapında marka var. Microsoft’un akabinde dünyanın en büyük yazılım şirketi olarak bilinen Oracle başta olmak üzere; Netflix, Adobe, Youtube, Snapdragon, Tesla ve Cisco üzere pek çok Kaliforniya merkezli şirketin logoları büsbütün Kaliforniya bayrağına da renklerini veren kırmızı ve beyazdan oluşuyor.

ATI – Kanada

2bd0d7766f65211d1d06699b43e614f9073ab6ad.jpeg

NVIDIA’nın bölümdeki en dişli rakibi olarak bilinen grafik işlemci ve yonga seti markası ATI, Kanada’ya ilişkin bir marka. Sanıyoruz ki Kanada bayrağı ve ATI’nin logosundan bahsetmeye gerek bile yok

Canon, Fujitsu, Hitachi, Honda, Jvc, Mitsubishi, Pionner, Sharp ve Suzuki – Japonya

ec9f710574c0cb3dfffd51b2ae278b408f30b12d.jpeg

II. Dünya Savaşı’nda aldığı büyük hasara karşın dünyaca ünlü pek çok markaya sahip olan ve dünya genelinde çok prestijli bir pazara sahip olan Japonya, bayrağının renklerini temsil eden dev markalara da sahip. Elbet ki bu markaların başında araba devleri Honda, Mitsubishi ve Suzuki gibi markalar geliyor. Tekrar birebir formda Canon’un da içerisine dahil olduğu pek çok ünlü Japon markasının logoları kırmızı ve beyazdır.

Peki ya sizler dünya devi markaların logolarının bilhassa ilişkin oldukları ülkelerin bayrak renkleriyle tıpkı olması hakkında neler düşünüyorsunuz? Sizce bu durum tesadüf mı yoksa markalar bunu muhakkak sebeplerden dolayı kasıtlı olarak mı seçiyor? Üstte saydığımız örnekler dışında eklemek istediğiniz markalar da var mı? Yorumlar kısmında fikir ve fikirlerinizi bizlere iletebilirsiniz.


 

Similar threads

Salman Akşun isimli bir vatandaş, "Zilli Öküz" ismiyle kurduğu bir gazoz markası nedeniyle Red Bull ile davalık oldu. İki markanın logoları nedeniyle çıkan anlaşmazlık, taraflarca çözülemeyince mahkemeye taşındı. Yaşanan garip olayın nasıl sonuçlanacağı, mahkeme heyetinin vereceği kararla...
Cevaplar
0
Görüntüleme
59
İlk olarak 2008 yılında karşımıza çıkan ve o vakitler parlak, üç boyutlu ve şaşalı bir logoya sahip olan Google Chrome’un logosu, bugüne kadar üç defa değişmişti. Bugün yayımlanan yeni Chrome güncellemesiyle birlikte (Chrome 100) Chrome'un logosu, tarihindeki dördüncü değişikliği yaşadı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
90
İnsanlık tarihinde yepyeni bir çağı temsil edecek olan Metaverse kavramı, gün geçtikçe daha sık karşımıza çıkmaya başlıyor. Metaverse, internet çağını çok daha ileriye taşıyarak markaların içeriklerine dünya üzerindeki milyonlarca insanın ulaşabilmesini sağlayacak. Ana motivasyonu bu olmasa da...
Cevaplar
0
Görüntüleme
62
Birbirleriyle ilintili olsalar da, bu sefer ana hususumuz logomania değil! Pekala logoyu ortadan kaldırdığınızda elde ne kalıyor? Tüketicinin zihninde yer edinmek için illa ki büyük bir grafik dizayna muhtaçlık var mı? Markayı akılda kalıcı kılan birkaç kavramın var olduğu düşünülüyordu...
Cevaplar
0
Görüntüleme
114
Bir markaya dair en göz önündeki unsurlardan biri olan logo, büyük küçük her ölçekte şirket için hayati önem taşıyor. Gün içinde pek çok farklı yerde karşımıza çıkan logolar, rengi, şekli vs. ile bazen tek başlarına bile markayı anımsatmaya yetiyor. Mesela televizyonlarda “Logo yok, marka yok”...
Cevaplar
0
Görüntüleme
61
858,465Konular
981,141Mesajlar
29,533Kullanıcılar
TUNCAMMSon üye
Üst Alt