BirGün’ün, “Devlet okulunda kayıt borsası” başlığı ile gündeme getirdiği skandallara bir yenisi daha eklendi. Çocuğunu Kadıköy Cenap Şahabettin İlkokulu’na kayıt yaptırmak isteyen bir veli, kendisinden 5 bin TL para talep edildiğini ileri sürdü.
Yaşadıklarını BirGün’e anlatan veli, “Bakanlık şayet bu hususun takipçi olacağı konusunda samimi ise okul aile birliklerinin banka hesaplarını incelesin” diye konuştu. Okul yetkilileri ise tezleri yalanlayarak “Uzak ilçelerden gelen veliler okul aile birliğimize bağış yapıyor ancak kimseye kayıt için bağış kaide koşmuyoruz” dedi.
Ulusal Eğitim Bakanlığı’nın, “Öğrenci kaydı için velilerden para talep eden devlet okulları hakkında soruşturma başlatılacak” ikazının yaptırım içermediği, İstanbul’daki bir okulda yaşananlarla gözler önüne serildi. Teze nazaran, okul çağına gelen çocuğu için Kadıköy Cenap Şahabettin İlkokulu’nun kapısını çalan veliden 5 bin TL kayıt fiyatı istendi.
Velinin anlattıklarına nazaran, kayıt işleriyle ilgilenen müdür yardımcısı, “Okul müdürümüzün kesin talimatı var. Ana sınıfı kaydı için 3 bin TL, birinci sınıf kaydı için ise 5 bin TL bağış yapmanız gerekiyor. Bağış yapmazsanız kayıt yaptırma bahtınız da yok” dedi.
KİMİN PARA YATIRDIĞINI GÖRÜYORUZ
Müdür yardımcısı, okulun kayıt bölgesinden çok fazla talep gördüğünü, boş kalan kontenjanlara ise kayıt bölgesi dışından bağış yapan ailelerin çocuklarının alındığını tabir etti.
Veli, okul idaresinin kayıt için talep edilen paranın okul aile birliğinin banka hesabına yatırılmasını istediğini söyleyerek müdür yardımcısının “Biz ekstreden kimin para yatırdığını görüp ona nazaran kayıt yapıyoruz” dediğini savundu.
Tezlere ait BirGün’e bilgi veren okul idaresi, kimseden kayıt için 5 bin TL istenmediğini anlattı. Okulun bulunduğu ilçeden uzak yerlerden gelen velilerden okul aile birliği için “Cüzi miktarlarda” para talep edildiğini söz eden yetkili, “Ama 1 TL bile bağış yapmayanların kayıtlarını da alıyoruz” dedi. Yetkilinin, “Okul bağışlarla hoş ve tercih edilebilir hale geldi” kelamları de dikkati çekti.
Birgün