iltasyazilim
FD Üye
f25f3077a2b97e8ab8b95684d6ebc523
Emekli teknisyen Ahmet Kolbaşı, mıknatısları kullanarak yakıtsız motoricat etti Mucit, patentini aldığı motorun, Çağın Buluşuolarak gösterilen Erke'nın dönergeci ile aşağı yukarı aynı olduğunu savundu
SABAHYakıt gerektirmeyen kuvvet makinesi olarak tanıtılan Erke Dönergeci'ne Kırşehir'den rakip çıktı Erke Dönergeci'nin tanıtımını TV'de izledim Şaşırdım Aşağı yukarı aynı Aynı prensipte çalışıyor, aynı devirde dönüyor O devirde onlar da kullanamaz Geliştirilmesi gerekiyor Türkiye'de patent almaya kalksalar karşılarına ben çıkacağım 2006'da patentini aldımBu sözler, Manyetik alanlardan faydalanarak gücü katlanan yakıtsız motorprojesinin ve patentinin sahibi Ahmet Kolbaşı'ya ait Nevşehirli mucit makine teknisyeni Kolbaşı'yı, Kırşehir'deki dairesinde ziyaret ettik 63 yaşındaki Kolbaşı, 1995'de Toprak Mahsulleri Ofisi Kırşehir Ofisi'nde başteknisyenlikten emekliye ayrılmış Ankara 2'nci Erkek Sanat Enstitüsü 19621963 dönemi mezunu Askerlik öncesi DSİ merkez atölyesinde çalışır Ankara'da 15 yıl polislik de yapan Kolbaşı, o dönemdeki adıyla İş ve İşçi Bulma Kurumu kanalıyla teknik sınavı kazanarak Hollanda'ya kalifiye eleman olarak gider 19691973 yılları arasında ambalaj makinesi fabrikasında ve havaalanı büfesinde çalışır Yurda izinli gelir ve bir daha dönmez
ÖNCE MAKETİNİ YAPTI Teknolojiye düşkün olduğunu söyleyen Kolbaşı, ilgisini çeken makineleri çalışma prensibini sökmeden elinden bırakmadığını anlatıyor Bilinmeyeni anlamaya dönük bu merak, mıknatısın gücünü niye kullanmayalımdüşüncesiyle onu yakıtsız motormucitliğine kadar götürmüş 1991'de hoparlördeki adi mıknatısları kullanarak, buluşunun çalışabilirliğini görmek için maket yapmış Çalıştığını görünce de dünyanın masrafını yapıp prototipini oluşturmuş 10 yıllık patentini almış OTOMOBİLİNDE DENEYECEK Özel alaşımlı manyetik çeliklerle motor gücünün artırılacağına inanan Kolbaşı, icadını Volkswagen otomobilinde test etmeyi düşünüyor Enerji ve otomotiv devlerinin hedefi haline geleceğinden endişelenen Kolbaşı, projesini askerlere de götürmüş Kolbaşı, şunları söylüyor: Bu bir buluş Bilinmeyenler aşıldı Bundan sonraki aşama, piyasada bilinen sistemlerle bunun geliştirilmesi 24 volt akü ile çalışıyor Petrol, gaz gibi hiçbir yakıta ihtiyacı yok Hava kirliliği yaratmıyor Klasik motorlara göre 3 kat daha güçlü Yarış otomobilleri hızına, 5 bin devrin üzerine çıkacak Maliyeti sıfıra yakınPROJEYE ORTAK ARIYORUM Fizik yasaları gereği verilen enerjinin geri alınamayacağı gerekçesiyle buluşuna itiraz edenleri, manyetik alanı kullandığını söyleyerek ikna etmeye çalıştığını belirten Ahmet Kolbaşı, Bugün param olsa, bütün özel alaşımlı parçaları döktüreceğim 23 ayda elektrik üretecek, jeneratöre bağlayacak hale getiririm Ortak arıyorumdiyor Kolbaşı, devlete ve millete faydalı olmayı hedeflediği yakıtsız motorun faydalarını şöyle sıralıyor: * Yakıt kullanılmadığı için petrol, LPG, hidrojen gibi yakıtlara bağımlılıktan kurtulunacak * Hesaplara göre, motor gücünün klasik motorlardan en az 3 kat daha fazla olması, radyatör, karbüratör, marş motoru, egzos gibi parçaları bulunmayışı nedeniyle az yer tutması, orta ve yüksek gerilim elektrik enerjisi istemediği için sanayinin motor gücü gerektiren her dalında kolaylıkla kullanılabilecek * Yüksek motor gücü ve yakıt masrafı olmadığından ucuz elektrik elde edilebilecek * Motor içinde piston, sübap, segman gibi çalışan parçalar bulunmayacağından dolayı sürtünme, aşınma, kırılma gibi arızalar olmayacağı için bakım ve tamirde zaman ve para israfı en aza inecek * Motorda yanma olmadığı için, hararet yükselmesi ve donma olayı olmayacağından her iklimde ve her yerde kullanılabilecek YAKITSIZ motorun ana malzemeleri 24 volt bir akü ve mıknatıslar Motor, iki adet alternatif elektro mıknatıs arasına yatay olarak yataklanmış bir adet devamlı mıknatıstan oluşan mıknatıs gruplarından meydana geliyor Devamlı mıknatısa bağlı biyel kolu vasıtasıyla güç kranka aktarılıyor, krank çıkışından dairesel hareket elde ediliyor Motor bloku ve yataklar, mıknatıslanmayan malzemelerden yapılıyor
NOT: Tüm adminlerden ve arkadaşlardan ricam bu konuyu bir kaç ana konu ve başka forumlarda paylaşırsak milletimizin bilgisine sunarsak bu buluşu desteklemiş oluruz ve gerçek gündemde kullanmamızı hızlandırmış oluruz
inşallah devletimiz gözardı etmez bu buluşu gerekli kuruşlar ve fabrikalarda üretimini destekler inşallah türk milletinin faydalanmasını sağlar
BOL BOL YORUMLARINIZI BEKLİYORUM
not: alıntıdır (Daha önce yanlış bölüme açtıydım bu bölüm doğru alandır inşallah)
Emekli teknisyen Ahmet Kolbaşı, mıknatısları kullanarak yakıtsız motoricat etti Mucit, patentini aldığı motorun, Çağın Buluşuolarak gösterilen Erke'nın dönergeci ile aşağı yukarı aynı olduğunu savundu
SABAHYakıt gerektirmeyen kuvvet makinesi olarak tanıtılan Erke Dönergeci'ne Kırşehir'den rakip çıktı Erke Dönergeci'nin tanıtımını TV'de izledim Şaşırdım Aşağı yukarı aynı Aynı prensipte çalışıyor, aynı devirde dönüyor O devirde onlar da kullanamaz Geliştirilmesi gerekiyor Türkiye'de patent almaya kalksalar karşılarına ben çıkacağım 2006'da patentini aldımBu sözler, Manyetik alanlardan faydalanarak gücü katlanan yakıtsız motorprojesinin ve patentinin sahibi Ahmet Kolbaşı'ya ait Nevşehirli mucit makine teknisyeni Kolbaşı'yı, Kırşehir'deki dairesinde ziyaret ettik 63 yaşındaki Kolbaşı, 1995'de Toprak Mahsulleri Ofisi Kırşehir Ofisi'nde başteknisyenlikten emekliye ayrılmış Ankara 2'nci Erkek Sanat Enstitüsü 19621963 dönemi mezunu Askerlik öncesi DSİ merkez atölyesinde çalışır Ankara'da 15 yıl polislik de yapan Kolbaşı, o dönemdeki adıyla İş ve İşçi Bulma Kurumu kanalıyla teknik sınavı kazanarak Hollanda'ya kalifiye eleman olarak gider 19691973 yılları arasında ambalaj makinesi fabrikasında ve havaalanı büfesinde çalışır Yurda izinli gelir ve bir daha dönmez
ÖNCE MAKETİNİ YAPTI Teknolojiye düşkün olduğunu söyleyen Kolbaşı, ilgisini çeken makineleri çalışma prensibini sökmeden elinden bırakmadığını anlatıyor Bilinmeyeni anlamaya dönük bu merak, mıknatısın gücünü niye kullanmayalımdüşüncesiyle onu yakıtsız motormucitliğine kadar götürmüş 1991'de hoparlördeki adi mıknatısları kullanarak, buluşunun çalışabilirliğini görmek için maket yapmış Çalıştığını görünce de dünyanın masrafını yapıp prototipini oluşturmuş 10 yıllık patentini almış OTOMOBİLİNDE DENEYECEK Özel alaşımlı manyetik çeliklerle motor gücünün artırılacağına inanan Kolbaşı, icadını Volkswagen otomobilinde test etmeyi düşünüyor Enerji ve otomotiv devlerinin hedefi haline geleceğinden endişelenen Kolbaşı, projesini askerlere de götürmüş Kolbaşı, şunları söylüyor: Bu bir buluş Bilinmeyenler aşıldı Bundan sonraki aşama, piyasada bilinen sistemlerle bunun geliştirilmesi 24 volt akü ile çalışıyor Petrol, gaz gibi hiçbir yakıta ihtiyacı yok Hava kirliliği yaratmıyor Klasik motorlara göre 3 kat daha güçlü Yarış otomobilleri hızına, 5 bin devrin üzerine çıkacak Maliyeti sıfıra yakınPROJEYE ORTAK ARIYORUM Fizik yasaları gereği verilen enerjinin geri alınamayacağı gerekçesiyle buluşuna itiraz edenleri, manyetik alanı kullandığını söyleyerek ikna etmeye çalıştığını belirten Ahmet Kolbaşı, Bugün param olsa, bütün özel alaşımlı parçaları döktüreceğim 23 ayda elektrik üretecek, jeneratöre bağlayacak hale getiririm Ortak arıyorumdiyor Kolbaşı, devlete ve millete faydalı olmayı hedeflediği yakıtsız motorun faydalarını şöyle sıralıyor: * Yakıt kullanılmadığı için petrol, LPG, hidrojen gibi yakıtlara bağımlılıktan kurtulunacak * Hesaplara göre, motor gücünün klasik motorlardan en az 3 kat daha fazla olması, radyatör, karbüratör, marş motoru, egzos gibi parçaları bulunmayışı nedeniyle az yer tutması, orta ve yüksek gerilim elektrik enerjisi istemediği için sanayinin motor gücü gerektiren her dalında kolaylıkla kullanılabilecek * Yüksek motor gücü ve yakıt masrafı olmadığından ucuz elektrik elde edilebilecek * Motor içinde piston, sübap, segman gibi çalışan parçalar bulunmayacağından dolayı sürtünme, aşınma, kırılma gibi arızalar olmayacağı için bakım ve tamirde zaman ve para israfı en aza inecek * Motorda yanma olmadığı için, hararet yükselmesi ve donma olayı olmayacağından her iklimde ve her yerde kullanılabilecek YAKITSIZ motorun ana malzemeleri 24 volt bir akü ve mıknatıslar Motor, iki adet alternatif elektro mıknatıs arasına yatay olarak yataklanmış bir adet devamlı mıknatıstan oluşan mıknatıs gruplarından meydana geliyor Devamlı mıknatısa bağlı biyel kolu vasıtasıyla güç kranka aktarılıyor, krank çıkışından dairesel hareket elde ediliyor Motor bloku ve yataklar, mıknatıslanmayan malzemelerden yapılıyor
NOT: Tüm adminlerden ve arkadaşlardan ricam bu konuyu bir kaç ana konu ve başka forumlarda paylaşırsak milletimizin bilgisine sunarsak bu buluşu desteklemiş oluruz ve gerçek gündemde kullanmamızı hızlandırmış oluruz
inşallah devletimiz gözardı etmez bu buluşu gerekli kuruşlar ve fabrikalarda üretimini destekler inşallah türk milletinin faydalanmasını sağlar
BOL BOL YORUMLARINIZI BEKLİYORUM
not: alıntıdır (Daha önce yanlış bölüme açtıydım bu bölüm doğru alandır inşallah)
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.