Uzun vakittir kazalar, ertelenen seferler ve işletici konsorsiyum üyelerinin hisselerini satmak istedikleri duyumları ile sarsılan Yeni Istanbul Havalimanı sonunda dev bir yatırım cezbetti. Hızlı nakliyat devi DHP havalimanını bölgesel kargo merkezi olarak kullanacak.
İstanbul Havalimanı bölgesel bir nakliyat merkezi olmayı hedefliyor. Dünyanın dört bir yanından THY ve özel Türk havacılık şirketleri seferleri vasıtasıyla taşınan yolcular, buradan Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya üzere lokasyonlara uçurulcak.
Uzun vadeli gayenin kıymetli bir modülü da transfer maksadıyla İstanbul’a gelen yolcuların kentte konaklayıp yüksek katma kıymetli turizme katkıda bulunması. Havalimanı tıpkı vakitte kargo nakliyatında da kritik bir rol üstlenecek.
Şimdi havalimanında hacim başka maksatlara yaklaşmaktan uzak, ancak kargo nakliyatında değerli bir yatırım sevinç uyandırıyor.
Milletlerarası süratli hava nakliyeciliği şirketi DHL Express Türkiye’nin Üst Yöneticisi (CEO) Claus Lassen, “İstanbul Havalimanı’nda 135 milyon avroluk yatırım yaptık ve 42 bin metrekarelik bir alana sahibiz.” dedi.
AA muhabirine açıklamalarda bulunan Lassen, DHL Express olarak Türkiye’de çok yeterli olduklarını söyledi.
Lassen, Türkiye’nin dünyada merkezi bir yerde olduğunu, kendilerinin de Orta Doğu ve öteki ülkelere Türkiye üzerinden hizmet vermeyi amaçladıklarını kaydederek, kelamlarını şöyle sürdürdü:
“İstanbul, çok uygun bir lokasyonda. Birden fazla yere 2-3 saat uzaklıkta ve bu eksiksiz bir şey. Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’ya Türkiye üzerinden yakınız. Gerekli teknolojiye sahibiz. Kapasitemiz bir 40 bin metrekarelik alana daha kâfi. Şayet büyümemiz gerekirse bunu yaparız. Türkiye’de 2019 yılının birinci yarısı çok güzel geçti. Şirket olarak çift haneli sayılarda büyüyoruz. Bu büyümeyi yüklü olarak ihracat oluşturuyor. 2019’un ikinci yarısında daha da büyüyeceğimize inanıyorum. Epeyce iyimseriz. Bir şey gerçekleşmediğinde farklı bir şey gerçekleşiyor. Biz iş insanıyız. Hepimiz ticaret yapmak istiyoruz. Hepimiz bir şeyler satmak istiyoruz. E-ticaret bölümünün bilhassa bu sene Türkiye’de çok âlâ büyüdüğünü gördük.”
DHL EXPRESS’İN ana merkezi Türkiye’ye çok güveniyor
İşlerinin yüzde 15’ini e-ticaretin oluşturduğunun altını çizen Lassen, “Bizim ana işimiz firmadan firmaya (B2B). B2B büyümeye devam ediyor. Türkiye’de iktisadın iniş çıkışlarına karşın biz Türkiye’de iyimseriz” halinde konuştu.
ParaAnaliz’in özgün, tarafsız ve sizin gündeminizi aydınlatan haber ve yorumlarına eksiksiz erişmek için bizi Facebook’ta takibe alın, Sayfamız BilgeEkonomist
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.