Birçok kişi üzere ben de Blizzcon 2019'da tahminen bir sürpriz olur, Diablo 2 Remaster duyurulur diye bekliyordum lakin beklediğimiz olmadı. Sonra "belki de bu sene Diablo 4'ün gölgesinde kalmasını istemediler, seneye Blizzcon'da duyurulacaktır" diye avuttum kendimi fakat Blizzard'dan gelen haberler bunun ihtimalinin de pek yüksek olmadığı cephesinde.
Diablo'nun yaratıcıları Max Schaefer, Erich Schaefer ve David Brevik GameSpot'a konuşmuş ve Diablo ile ilgili anlattıkları şeyler arasında oyunun tüm kaynak kodunu nasıl kaybettikleri de var. Hem de bu oyun tam geliştirilirken meydana gelmiş.
"Sadece kaynak kodu değil, tüm belgelerimiz da kaybolmuştu. Geri alınamaz biçimde, kalıcı olarak bozulmuşlardı" diyor Max Schaefer. Tüm kodların ve evrakların sıradanda yedeklerini almaları gerekiyormuş lakin bunu ihmal etmişler. Evrakları kaybedince de bir iki günleri panik içerisinde geçmiş. Neyse ki Blizzard North'taki ekip, geliştiricilerin oynamak için konuta götürdükleri kopyadan kodun büyük kısmını ve görselleri tekrar hazırlamayı başarmış.
Schaefer buna karşın Blizzard'ın bir Diablo 2 Remaster yapmasının çok güçlükle olduğunu, zira kullandıkları belgelerin birçoklarının yok olduğunu, Blizzard'ın bunları sıfırdan hazırlamak zorunda olduğunu söylüyor. Haliyle de Blizzard'ın elinde onca iş varken Diablo 2 Remaster'ı sıfırdan yaratmak için ekip ve kaynak ayırmasının pek de mümkün olmadığı düşünülüyor.
Lakin şöyle de bir durum var. Blizzard, aslında Diablo 4 ile Diablo'nun köklerine dönüş sinyali verdi. Haliyle elde sağlam bir oyun motoru ve sağlam mekanikler olacak, birebir motor üzerine Diablo 2 inşa etmek o noktadan sonra çok da sıkıntı olmayabilir ve Diablo 2, bir Diablo 4 eklentisi olarak önümüze çıkabilir. Yalnızca bir niyet, lakin neden olmasın?