Uluslararası danışmanlık, kontrol ve vergi şirketi EY, pandemi tesirlerinin geride kaldığı ve ömür maliyetlerinin yükseldiği bir periyotta, hanelerin mesken içi temas ve içerik tüketimine ait tercihlerine odaklanan Dijital Meskeni Çözümlemek (Decoding Digital Home) araştırmasının sonuçlarını yayınladı.
Uluslararası danışmanlık, kontrol ve vergi şirketi EY (Ernst & Young), Dijital Meskeni Çözümlemek (Decoding Digital Home) başlıklı araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Araştırmaya nazaran günümüzde hanelerin yaklaşık üçte ikisi, geniş bant (broadband) internet servis sağlayıcılarının abonelik fiyatlarını yükselteceği konusunda dert yaşıyor. Araştırma, birçok tüketicinin hâlihazırda abone oldukları streaming (akış) platformlarının sayısını azaltmayı düşündüklerini de gösteriyor.
Pandemi tesirindeki son iki yılda hane halkının mesken içi teknoloji tüketimi önemli oranda artarken, son dönemde ortaya çıkan yeni şartlar hizmet sağlayıcılar için yeni baskılar getiriyor. EY araştırması, tüketicilerin yarıdan fazlasının geniş bant ve abonelik temelli TV yayın servislerinin potansiyel fiyat artışlarından kaygı duyduklarını ortaya koyuyor. Fiyat artışlarıyla ilgili telaşlar, çevrimiçi güvenlik ve bilgi kapalılığı konusundaki artan kaygılarla birlikte pandeminin ortaya çıkmasından bu yana ilişki ve içerik taleplerindeki artışa yönelik bir tehdit olarak beliriyor.
Dijital konutlar artık daha talepkâr ve şuurlu
Araştırmaya nazaran hanelerin güçlü ilişki ve varlıklı içerik talebi hâlâ yerini koruyor. 100 hanenin 40'ından fazlası pandemi nedeniyle internet teması, TV ve streaming (akış) gereksinimlerinin arttığını söylüyor. Bununla birlikte, hanelerin yarısından fazlası geniş bant servis sağlayıcılarının (60) ve TV hizmet sağlayıcılarının (55) aylık abonelik fiyatlarını artıracağından kaygılı. İştirakçilerin yüzde 40'tan fazlası, hâlihazırda aslında çok fazla ödeme yaptıkları yahut kendilerine en uygun tekliflerin sunulmadığı fikrinde.
Araştırmaya katılanların 37'si pandemi krizinin onları yeni dijital tecrübeler keşfetmeye daha fazla yönelttiğini söylerken, 26'sı da metaverse üzere yeni ve kuşatıcı internet tecrübelerine açık olduklarını belirtiyor.
Hane harcamaları üzerinde artmakta olan baskı temel etkenlerden biri olsa da birçok tüketici, sokağa çıkma yasağı ve hareket kısıtlamalarından sonra gereksinimlerini tekrar kıymetlendirme eğiliminde. İştirakçilerin yüzde 34’ü, pandemi sonrasındaki süreçte internette geçirdikleri süreyi azaltmayı planladıklarını söylüyor. Yüzde 33’ü, harcamalarını temas ve içerikten kısıp öteki kategorilere aktarmayı planlıyor. Yüzde 20'den fazlası da yalnızca kullandıkları müzik ve görüntü akış platformlarını değil, meskenlerinde sahip oldukları internete bağlı aygıt sayısını da azaltmayı düşünüyor.
Özellikle genç kullanıcılar, çevrimiçi riskler konusunda kaygılı
Pandemi krizi, ferdî bilgilerin korunması ile ilgili daha evvel de var olan tasaları daha da artırdı. EY araştırmasına nazaran tüketicilerin yüzde 40'ı ferdî datalarının mahremiyeti konusunda artık daha kaygılı. 25 yaşın altındaki iştirakçilerin 47'si ağır internet kullanımının sıhhat üzerindeki olumsuz tesirlerinin kendilerini düşündürdüğünü belirtiyor. Spesifik olarak, ziyanlı içerikler konusundaki tasalar çok net ve bu bahiste en fazla telaşlı olanlar ise genç haneler. 25 ila 44 yaş ortasındaki tüketicilerin yüzde 47’si hane halkının çevrimiçi ortamda karşılaşabileceği ziyanlı içerikler konusunda telaşlı olduklarını belirtiyor.
Hizmet sağlayıcıların çevrimiçi güvenlik konusunda harekete geçmesinin kıymetini ortaya koyan rapora nazaran, iştirakçilerin 59'u düzenleyicilerin riskli içerikle uğraşta daha fazla gayret harcaması gerektiğini düşünüyor.
Hanelerin beklentileri, klâsik servis paketlerinin ötesine geçiyor
Bağlantı ve içeriğin birlikte sunulduğu paketler, günümüzde hanelerde dijital tecrübelerin nasıl satın alındığının da göstergesi. EY araştırması, tüketicilerin buradaki muhtaçlıklarının da değiştiğini ortaya koyuyor. Hanelerin yarısı, geniş bant paketlerinin bir modülü olarak ek kapalılık yahut güvenlik imkanları sunulmasının tercihlerini olumlu etkileyebileceğini belirtiyor.
EY Türkiye Telekomünikasyon, Medya ve Teknoloji (TMT) Kesim Lideri Emre Beşli hususla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı:
“EY tarafından gerçekleştirilen Dijital Konutu Çözümlemek (Decoding Digital Home) araştırması, dijital içerik servislerini azaltma eğiliminde olan tüketicilerin değişen tercihleri konusunda çok bedelli bilgi ve içgörüler ortaya koyuyor. Servis sağlayıcılar pandemi tesirlerinin geride kaldığı bu periyotta yeni müşterileri çekmek, mevcut müşterileri elde tutmak ve onların beklentilerini karşılamak için daha fazla efor göstermeli. Servis sağlayıcıların kıymet önermelerinin gereğince ikna edici olması ve müşterilerle etkileşimlerinin meselesiz, sezgisel ve akıcı olması büyük ehemmiyet taşıyor. Emsal biçimde bilgi kapalılığı ve bilgi güvenliği konusunda tüketici itimadını kazanmak ve tüketicileri yanlışsız yönlendirmek de bir o kadar kıymetli. Bunlara gereken ihtimamı gösteren şirketler, bu kritik periyotta kıymetli avantajlar elde edebilir.”
Kaynak: (BYZHA) - Beyaz Haber Ajansı