Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Dijital Pazarlamada Analiz Araçları

Dijital Pazarlamada Analiz Araçları
0
246

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Satış kanalları, günümüz ürün ya da hizmet pazarlamasında oldukça farklılaşmış alanları bulunan ve bu farklılaşmanın hem gerekli hem de gerekli olduğu kadar etkili olduğu bir sistemdir Satış kanalları ürün ya da hizmetin satılması açısından sistematik ve görsel yaklaşımların bütünü olarak da ifade edilebilir Satış kanalı sayesinde hizmet ya da ürün satın alındığında, bu sistem, paranın satış süreci boyunca nerede ve nasıl şekilde olduğunu görebilme konusunda yardımcıdır Pek çok satış kanalı bulunmaktadır ve bu kanalların hepsinin kendine göre özellikleri, avantajları vardır Burada öne çıkan nokta ise, satış kanallarının en etkili şekilde nasıl kullanılacağıdır Özellikle de internet üzerinde yer alan bir satış kanalı için iyi bir dijital pazarlama yapmak ve pazarlamanın sonuçlarını ölçebilmek hayati önem taşıyacaktır
Dijital pazarlamanın temelini oluşturan durum kuşkusuz ki doğru bir strateji kurmak ve uygulamaktır Ancak, iyi işleyen doğru bir strateji kurmanın yanı sıra, stratejinin doğru işleyip işlemediğini ölçebilmek ve sonuçları alabilmek de o denli önemlidir Dijital pazarlama stratejisinin ne kadar başarılı olduğunu, sizleri nerelere taşıyabildiğini, kurulan stratejide hangi kararların doğru verilmiş hangilerinin değişmesi gerektiğini görebilmek için en iyi yardımcı ekipmanlar kuşkusuz ki web analiz araçlarıdır Bu sayede, siteye gelen ziyaretçilerin davranışlarını gözlemleyebilme şansı elde edilirken, marka bilinirliğinin ne kadar oluştuğunu test etme imkanı olacaktır
Dijital Pazarlamada Destekçi Olan Analiz Araçlarından Bazıları:
1) Google Analytics
Bu analiz aracı, günümüzde web sitesi sahibi olan ve sitesini analiz etmek isteyen neredeyse hemen herkesin kullandığı, kullanıcı ara yüzü son derece sade ve kullanışlı olan bir araçtır Analiz araçları içerinde oldukça popüler olan Google Analytics, ücretsiz sürümünün oldukça detaylı olması nedeniyle pek çok kişi tarafından tercih edilmektedir Ücretli sürümü de olan bu analiz aracının, ücretsiz sürümünün yeterli ve etkili olmasından dolayı bu ücretli sürüm çok tercih edilmemektedir Bu tools, daha çok İnternet dünyasında pazarlama yaparak işletmesinin bilinirliğini arttırmak isteyen işletme sahiplerine yöneliktir Bu sayede, işletmeler sahip olduğu web sitelerine gelen kullanıcıların ve onların oluşturduğu trafiğin kaynağını inceleyebilmekte ve bu trafiğin daha çok hangi kelimelerden oluştuğunu, anahtar kelimeler içerisinde hangisinin daha etkili olduğunu ve bu analizlerin raporlarını görebilmektedir
2) Yandex Metrica
Daha çok Google Analytics?e benzeyen Yandex Metrica, Google Analytics?te olduğu gibi web sitesinin ziyaretçi trafiğini kontrol etmeyi sağlar Yine bu tools, hangi kelimelerden siteye daha çok ziyaretçi çekildiği ve bu ziyaretçilerin davranışlarının ölçülebildiği bir web sitesi analiz araçlarındandır Yandex Metrica, bir sitenin performans analizini sunabilirken, aynı zamanda veri analizi yapılmasını ve bu veriler ışığında veri trafiğinin yorumlanmasını ve hedef kitlenin analizleri rahatlıkla raporlayabilmektedir
3) SEMRush
SEMRush ücretli bir uygulamadır Bu dijital pazarlama aracı ile birlikte, rakiplerin internet dünyasında varlığını arttırmak için hangi anahtar kelimelere yöneldiğini ve arama motorlarında hangi kelimelerinin etkili olduğu belirlenebilmektedir Bu sayede, dijital pazarlama stratejileri kurulurken etkili olmuş, sektörde iyi bir etki yaratmış rakiplerin stratejileri hakkında bilgi edinme şansı yakalanmaktadır Böylece, yeni stratejide nelerin üzerinde durulacağına dair bir fikir edinilmektedir
4) Google AdWords
Google tarafından sunulan ve Google üzerinde vererek arama motorunda üst sıralarda yer almasını sağlamak adına ücretli bir hizmeti olan Google AdWords, web site trafiğini arttırma konusunda etkili olan bir dijital pazarlama analiz aracıdır Bu sayede, işletmeler ürün ya da hizmet satışını daha hızlı şekilde gerçekleştirebilmektedir Bu uygulamanın en güzel özelliklerinden birisi, dünyanın en çok kullanılan arama motoru olan Google?ın kendi analiz araçlarından biri olması ve özellikle de Google üzerinde öne çıkarılmak istenen ürün ve hizmetlerin en etkili ve doğru şekilde doğru hedef kitleye ulaşmasını sağlamasıdır Reklamlara tıklandıkça ücretlendirme meydana gelmekte ve böylelikle ödeme yapılmaktadır
5) Google Trends
Google Trends, internet sektöründe öne çıkan son trendleri görebilmeyi sağlayan dijital pazarlama araçlarından birisidir Bu sayede en güncel ve yeni verileri görme şansı elde edilebilmekte ve güncellemeleri takip etmek mümkün olmaktadır Bu tools sayesinde, son 24 saatte en son trendi öğrenilmek istenilen kategori seçilebilmekte veya bu trendin hangi ülkede ne kadar etkili olduğu görülebilmektedir Üstelik bu uygulama ücretsizdir
6) Basecamp
Dijital pazarlama araçlarından birisi olan Basecamp, temelinde bir proje yönetim aracıdır Bu aracı hem web sitesinden hem de mobil cihazdan kullanmak mümkündür Kullanıcı ara yüzü kullanışlı olan ve şirket içerisinde daha sağlıklı bir iletişim sağlanmasını mümkün kılan, aynı zamanda projelerin daha titiz ve eksiksiz şekilde yürütülebilmesini sağlayan bu uygulama ücretlidir Ancak ücretli olmasına karşın çok tercih edilmektedir Uygulamada, bir proje belli kişiler üzerine atanabilmekte ve o projeye atanan kişiler, ana kullanıcı tarafından izin verildiği sürece aynı proje üzerinde ortak çalışabilmekte, düzenlemeleri birlikte yapabilmektedir Ana yönetici kişilerin hangi projeyi görüp göremeyeceğini belirleyebilmektedir
7) Mixpanel
Bu analiz aracının ana amacı, mobil uygulamalardaki kullanıcı sadakati verilerini ölçmektir Mobil dünya artık günümüzde web kadar, hatta belki de daha fazla hayatımızın içerisinde olduğu için, bu tools mobil veriler üzerinde fayda sağlamaktadır Eğer ki, bir mobil uygulamada etkileşim uzun süre korunamıyor ve ortalama 7 günün sonunda kullanıcıların çok büyük bir çoğunluğu, özellikle de yarısından fazlası mobil uygulamadaki etkileşimi bırakırsa, bunu Mixpanel ile ölçmek mümkündür Böylelikle bu etkileşimin azalmaması ve devamının sağlanabilmesi için harekete geçip müdahale edilebilme şansı elde edilmiş olacaktır 7 günün sonunda, bu analiz aracı tarafından kullanıcılara push bildirimi gönderilmektedir ve dolayısıyla uygulama kendisini kullanıcılara hatırlattığı için etkileşimi arttırabilmeyi sağlamaktadır Bir eticaret sistemine sahip olan ve bunu mobil uygulamalarda da yapan işletmeler, bu analiz aracının etkileri sayesinde mobil uygulamalardan elde edilecek ticari cirolarının artmasına yarayacak hamleler elde edebilmektedir
Kaynakça:
http:roofdigitalcomanalizveraporlamadogrudetayliwebanaliziicinenkapsamli4analizaraci
:egegencomblogdijitalpazarlamaaraclari
 

Similar threads

7En Temel SEO Araçlarının İncelemesi SEO arama motoru optimizasyonu anlamına gelmektedir SEO, site içi ve site dışı olmak üzere 2’ye ayrılmaktadır Web sitelerinin üst sıralarda yer alması için arama motorları oldukça karmaşık bir algoritma kullanırlar Bu algoritmalar bir takım nitel...
Cevaplar
0
Görüntüleme
133
Google araçları, gerek SEO çalışmalarınızı takip edebilmek gerekse daha hızlı bir şekilde ilerlemesini sağlamak için Google’ın sunduğu araçlar bütünüdür Google’ın sunduğu hizmetler kapsamında olan bu araçlar sayesinde web sitenizi analiz edebilir ve bu doğrultuda gerekli çalışmaları...
Cevaplar
0
Görüntüleme
103
Pazarlamanın temel unsurlarından biri hedef kitledir Eğer hedef kitlenizi doğru bir şekilde belirlerseniz birçok alanda başarıyı hızlı bir şekilde yakalarsanız Aksi takdirde çalışmalarınızdan ve faaliyetlerinizden olumsuz geri dönüşüm elde edersiniz Dijital pazarlama açısından hedef kitlenizi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
112
Bu makalede sizlere dijital pazarlamanın temelleri ile ilgili bilgileri vereceğiz. Dijital pazarlama, özellikle de 2000’li senelerden itibaren gelişim göstermiş ve şu anda gelişmekte olan bir pazarlama stratejisidir. Pazarlama, kişilerin ya da örgütlerin ürün başta olmak üzere hizmet ile...
Cevaplar
0
Görüntüleme
199
Bir ürün veya bir hizmetin internet üzerinden çeşitli yöntemlerikullanarak potansiyel müşterilerine ulaşıp satışa dönüştürmesine sağlanması denir. Dijital pazarlama konusunda ilk olarak markanızın online İtibarı beli bir seviyeyi ulaştırıp, satışa yönelik uygulamaları gerçekleştirmesi Dijital...
Cevaplar
0
Görüntüleme
335
858,497Konular
982,543Mesajlar
30,279Kullanıcılar
Muhammed16Son üye
Üst Alt