Ülkemizde olduğu gibi yurt dışında da dijital platformların kullanıcı sayısı günden güne artıyor. ABD'de yayınlanan bir rapor, dijital platformların pazar payı ve büyüklüğünü ortaya koyuyor.
Lider Netflix!
Zirvenin üst sırasında yer alan Netflix, geride bıraktığımız 2021’in son çeyreğinde 8.28 milyon küresel ücretli net abone kazanarak beklentinin üzerine çıktı.
Fakat genel toplama bakıldığında pazarın artık yüzde 27’sine değil, yüzde 25’ine sahip. Yine de bu oldukça yüksek bir oran.
ShiftDelete.Net'in haberine göre dijital ortamda bulunan her 4 kişiden 1’inin bu platforma üye olduğunu gösteriyor.
Apple, orijinal filmler ve TV şovları içeren kendi akış platformu olan Apple TV+ üzerindeki yatırımlarını ciddi oranda artırdı.
Fakat buna rağmen pazardaki payı yüzde 2’lik bir artış göstererek ancak yüzde 5 seviyesine geldi.
Yayın platformu, Paramount+’dan (eski adıyla CBS All Access) daha fazla aboneye sahip olsa da rakiplerinin oldukça gerisinde kaldı.
HBO Max’in ABD’deki pazar payı ise yüzde 5’lik bir büyüme göstererek yüzde 12 seviyesine ulaştı.
Disney’in çatısı altında bulunan Hulu ve Disney+ ise yüzde 13’er oranla bir adım ileri çıkmayı başarıyor.
Ülkemizde de bulunan Amazon Prime video ise yüzde 19’luk pay ile listenin 2. sırasında yer alıyor.