Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Dikkat Çeken 'Z Kuşağı' Araştırması: Günde 25 Lira ile Geçinmeye Çalışıyorlar

Dikkat Çeken 'Z Kuşağı' Araştırması: Günde 25 Lira ile Geçinmeye Çalışıyorlar
0
36

morfeus

FD Üye
Katılım
Kas 12, 2021
Mesajlar
3
Etkileşim
4
Puan
38
Yaş
46
Konum
Rusya
F-D Coin
139
s-09263a424a6de43cb421d146f9e1dfb3b288aab8.jpg


Türkiye nüfusunun yüzde 15,4’ünü oluşturan 15-24 yaş ortası gençleri kapsayan 'Z Jenerasyonu'nun en değerli kaygısı ekonomik meseleler... Gençler, günde yalnızca 25 lira ile geçinmeye çalışırken, 10 gençten 4'ü yalnızca yol parasına sahip...




Twentify'nin 'Türkiye’de Z Kuşağı' araştırmasında, maddi ve toplumsal kuralların yetersizliği ön plana çıktı. 

Araştırmada, gençlerin yaşadıkları konutu ortalama 3 bireyle daha paylaştıkları ve meskenlerin yüzde 66'sının ailelere ilişkin olduğu belirtildi.

Türkiye’den 15-24 yaş ortası 1.998 kişi ile yapılan çalışmada, gençlerin aylık ortalama 750 lira ile geçindiği söz edildi.

Bu tutar günlük 25 liraya denk geliyor.

Yüzde 28'i banka müşterisi değil




Araştırma gençlerin yüzde 37’sinin yani her 10 gençten 4’ünün aylık 0-99 lira ortasındaki gelirle yalnızca yol parasına sahip olduğunu ortaya koydu. 

Gençlerin yüzde 28’inin şimdi banka müşterisi olmadığı, yüzde 58’inin ise kredi kartı kullanmadığı tespit edildi.

Toplumsal ve kültürel aktivitelerinin de ekonomik manilere takıldığı söz edildi. 

Araştırmaya nazaran genç bayanlar kültürel aktiviteleri, genç erkekler rekabetçi aktiviteleri tercih ediyor.

Eser performansı ön planda



Araştırma sonuçlarına nazaran, 18-24 yaş ortası gençler fonksiyonaliteyi ve kendi rahatlarını daha önde konumlandırıyor.

Gençler haftada 4 defa dizi-film izliyor, 4 kez de oyun oynuyor, tek seferde ise ortalama 2.5 saat vakit geçiriyorlar. 

Her 10 gençten 7’si internet ve üyelikli platformlarları tercih ediyor.

Yapılan açıklamada, gençlerin satın almadan evvel ince eleyip sık dokudukları, reklamlara kolay kanmadıkları ve ürün/hizmet performansına daha çok odaklandıkları söz edildi. 

Ayrıyeten, gayelerinin peşinden koştukları ve çalışmanın getirisinin farkında oldukları tabir edildi.
 
858,509Konular
980,820Mesajlar
30,680Kullanıcılar
egethemoonSon üye
Üst Alt