Dikkat Eksikliği ve Öğrenme Bozukluğu Uyarı eksikliği ve öğrenme bozukluğu konularına girmeden önce çocuğun gelişim evrelerini gözden geçirmekte menfaat var • Fiziksel afiyet ve motor gelişim • Sosyal ve hissi çoğalma • Öğrenme konularındaki yaklaşımlar • Dil gelişimi • Biliş (düşünme becerileri) ve genel bilgiler Bir Takım çocukların gelişim evreleri normal seyrinde gitmez, bunların nedenlerine bakmamız gerekir • Ailede rastlanan yavaş gelişim kalıpları Ailede erginlik gecikmesi vakaları • Çocuğun gelişim saatini kaçınılmazlıkla geri alan erken doğum • Yaşamın ilk aylarında yaşanan maddi ve duygusal sorunlar • Astım veya böbrek hastalığı gibi kronik rahatsızlıklar • Gelişim açısından olgunlaşmamış çocuklar • Sosyal gelişimin gecikmesi irtibat güçlüğü çekilmesi • Olgunlaşmamış karoser hareketleri kaymak, atlamak gibi büyük kas hareketlerini denetleyememek Kalem yetişmek, tebeşir göstermek gibi küçük kas hareketlerindeki yeteneksizlik • Belirli faaliyetlerde gereksiz olan uzuvların kullanılması • Dil gelişiminin gecikmesi • Uyarı süresinin çok kısa olması bilhassa grup içinde dikkatin dağılması • Göz ve el koordinasyonundaki güçlük • Konut ödevlerini yapmada gönülsüzlük ve güçlük • Kronolojik yaş problemi,kış ve yaz aylarında doğan çocukların öbür galibiyet durumları Uyarı Eksikliği Niçin Olur? Her sene daha çok çocuğa dikkat eksikliği teşhisi konmaktadırSorunları öğrenme bozukluğu kategorisine konacak değin şiddetlidir Bu çocukların bazılarında denetleme dışı fazla hareket ve saldırganlık görülmektedir Doğum öncesinde maruz kalınan toksinler, ilaçlar manâlı uyarı eksikliğine yol açar Genelde 3 yaş civarında farkedilmeye başlar Problemin olası nedeni, laf konusu beyin alanları arasındaki bağlantıları güçlendiren emin kimyasal maddelerin yetersizliğidir Böyle çocukların birçok parlak zekalı ve yaratıcıdırlar Bunların 13’ü ergenlik çağında manâlı düzelme gösterirBöyle durumlarda yapılacak en manâlı iş uzmanla işbirliği yapmaktır Hem konut ve mektep ortamında fazla otoriter veya hoşgörülü almak sorunu daha da fazlalaştırır Bu konuda uyarı edilmesi gerekli olan noktalar şunlardır: • Davranışsal olgunluk konusunda sıkı lakin mantıklı kurallar geliştirmek • Yetişkinlerin çocuklarla konuşmaya, kuralları açıklamaya ve onları sabırla dinlemeye süre ayırması • Bireysel uyum,dayanma ve problem çözme konularında model meydana getirmek • Çocukların özdenetim ve başarıya yönelik çabalarını desteklemek • Kötü davranışları yok iyi davranışları alaka ile ödüllendirmek • Çocuklara doğru alaka göstererek sevildiklerini sezdirmek • Disiplin için maddi yöntemlere değil, sözcüklere uygulamak • Galibiyet konusunda realist hedefleri seçmelerine yardım etmek Çocuklar kendi istekleri ile başarısız olmazlar, bu sebepleri en ince ayrıntısına kadar kontrol etmek gerekirÇocuklar öğrenme konularında doğal bir motivasyona sahiptirlerDoğal olarak en iyi öğrendikleri şey onlar için bir amaç taşımaktadırÖzellikle okula başlama yaşının üzerinde çok iyi durulması gerekmektedir Bir sınıfta ayrı yaş grubundan öğrenciler olduğu zaman öğrenme ile ilgili olarak daha fazla problem ortaya çıkmaktadır Bilhassa 1 yaş erken başlayan çocuk el kaslarının çalışması ile ilgili problem yaşayabilir Bu da motivasyonu düşürdüğü gibi öğrenme hızını da ketlerSınıf öğretmeni de benzer şekilde öbür problemlerle mücâdele etmek durumundadır Öğretmenlerde Başarıyı Artıran Etmenler • Çocuktan olumlu bir beklenti içinde olmak • Ödev ve çalışmaların sık denetimi • Net ifade uygulamak • Elastik olabilmek • Adaletli edinmek • Varlığını her lahza hissettirebilmek • Sıcak ilişkiler içinde edinmek • Öğrencilerin sorunlarına cevap bulmaya hedeflemek • Derste ne olup biteceğinin evvelden bilinmesi • Sabırlı ve belirlenmiş istikrarlı elde etmek • Bir tutum sorunu çıktığında çözüm yöntemlerini anlayışlı olmak • Bambaşka öğrencileri dışlamamak • Öbür öğrenciler ile çalışmaya istekli olmak • Bilirkişi kişilerle işbirliğine açık ve hevesli almak • Kendine güven ve işini severek gerçekleştirmek Ezber Icabında • Hatırlatıcı fotoğraf ve şemalar kullanmak manalı kısaltmalar üretebilmek • Ezberlenecek metni parçalara bölüp oyunlaştırmak Öğretirken • Konunun asıl bölümlerini mutlaka çıkartın • Ders süresince kısa gevşeme araları koyun • Dramatizasyonlardan yararlanın • Talimat okumayı öğretin • Sözle tarif etmek yerine hareketlerle gösterin • Dersten ne anladıklarını belirleyin • Ders bitimine bir gözden geçirme zamanı ayırın • Ders notlarını defalarca gözden geçirmelerini sağlayın özel baskı