Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

...:::Din kitaplarında uydurma hadis:::...

...:::Din kitaplarında uydurma hadis:::...

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Sual: Tarihte Hadis uyduranlar olduğuna göre âlimlerin kitaplarında uydurma hadis yok mudur?

CEVAP

Hadis uyduranlar olmuş ise de, Ehli sünnet âlimlerinin kitaplarında asla uydurma hadis yoktur Çünkü onların her biri, (Âlimler, peygamberlerin vârisleridir) ve (Âlimler, Allah’ın güvendiği kimselerdir) gibi hadisi şerifler ile övülen büyük insandır Hadis uydurmanın ve uydurma hadisi nakletmenin vebalinin büyüklüğünü bilirler (Söylemediğim sözü hadis diye bildiren Cehenneme gidecektir) hadisi şerifini nakleden o âlimler, kitaplarına nasıl olur da uydurma hadis alabilirler?

Resulullahın vârislerine olan itimadı sarsmak için böyle iftira ediyorlar Bir müctehid, başka bir müctehide hata ettin demez Çünkü Mecellede (İctihad ictihadla nakzedilemez) buyuruluyor (Madde 16)

Dört mezhepte birbirinden farklı hükümler vardır Fakat hiçbiri, diğerini sapıklıkla, hata etmekle itham etmemiştir Çünkü hadisi şeriflerde buyuruluyor ki:

(Âlimlerin farklı ictihadları rahmettir) Beyheki

(Âlim ictihadında hata ederse bir, isabet ederse iki sevap alır) Buhari

Hanefi ve Hanbeli’de gusülde ağzın içini yıkamak farz iken, Maliki ve Şafii’de farz değildir Bunun için mezhebin birine doğru, ötekine yanlış denemez Her müctehidin bir hadisten hüküm çıkarması farklıdır Bir müctehidin sahih dediği bir hadise, başka bir müctehid mevdu diyebilir

Hadis ilminde müctehid bir âlim, bir hadise mevdu derse, diğer müctehidler buna sahih diyebilir Çünkü mevdu diyen müctehid, bir hadisin sahih olması için lüzum gördüğü şartları taşımayan bir hadis için Mezhebimin usulünün kaidelerine göre mevdudurder Yani bu sözün hadis olduğu bence anlaşılamamıştır, der Yoksa Bu söz, Peygamber efendimizin sözü değildirdemek istemez Aynı hadis için başka bir müctehid sahihtir diyebilir Sahih olduğunu söyleyen müctehid ötekine, Peygamber efendimizin bu sözüne nasıl mevdu dersin?demediği gibi öteki de, Bu uydurma söze sen nasıl hadis diyebilirsin?demez Kur'anı kerimde mealen buyuruluyor ki:

(Bu misalleri ancak âlim olanlar anlar) Ankebut 43

(Bilmiyorsanız âlimlerden sorun!) Nahl 43
(Bunun hükmünü peygambere ve ülülemre âlimlere sorsalardı, öğrenirlerdi) Nisa 83 Âyeti kerimede geçen ülülemrin âlim demek olduğu tefsirlerde yazılıdır Peygamber efendimiz de (Ülülemr, fıkıh âlimleridir) buyurdu (Darimi)

(Allah’tan en çok korkan ancak âlimlerdir) Fatır 28

Allah’tan korkmak büyük mertebedir Peygamber efendimiz (Allah’tan en çok ben korkarım) buyurdu (Buhari)

(Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?) Zümer 9

Hadisi şeriflerde ise buyuruldu ki:

(Âlimlere tabi olun! Çünkü onlar, dünya ve ahiretin ışıklarıdır) Deylemi

(Âlimler, kurtuluş yolunu gösteren birer rehber ve kılavuzdur) İ Neccar

(Âlimler olmasaydı, insanlar helak olurdu) İ Maverdi

(Bilmediklerinizi salih âlimlerden sorup öğrenin!) Taberani


Mezhebe uymanın lüzumu

Allahü teâlâ ve Resulü, âlimleri böyle överken, onların kitaplarında uydurma hadis olduğunu söylemek ne kadar çirkin iftira olur

Eğer herkes Kur'anı kerimden hüküm çıkarabilseydi, hadisi şeriflere, Eshabı kirama ve âlimlere ihtiyaç kalmazdı Onun için Allahü teâlâ da, Peygamber efendimiz de âlimlere uymamızı emrediyor

İki hadisi şerifin birbirine zıt gibi olduğunu gören, mezhebinin hükmüne uyar Zaten müctehid olmayanın hadisi şerifle amel etmesi, hüküm çıkarmaya kalkması caiz olmaz

Her müslümanın dört hak mezhepten birine uyması gerekir Uymayanın mülhid olacağını imamı Rabbani hazretleri Mebde ve Mead kitabında bildiriyor

Dört mezhepten birine uymayan Ehli sünnetten ayrılır Ehli sünnetten ayrılanın da sapık veya kâfir olacağı S Ahmet Tahtavi hazretlerinin Dürrülmuhtar haşiyesinde yazılıdır Abdülgani Nablüsi hazretleri de, (Bugün dört mezhepten başkasına uymak caiz değildir Kur'anı kerimin manasını öğrenmek isteyen, Ehli sünnet âlimlerinin kelam, fıkıh ve ahlak kitaplarını okumalıdır!) buyuruyor (Hadika)

:::Alıntıdır:::
 
858,469Konular
981,198Mesajlar
29,543Kullanıcılar
samuray72Son üye
Üst Alt