iltasyazilim
FD Üye
Bel’am; Bir Din Tüccarı
Bel'am tipi, tahrifin prototipidir Kur'an, Tevrat, İncil ve İslâmî kaynaklarda yazılanlardan yola çıkacak olursak bu tipin temel özelliklerini şöyle sıralayabiliriz:
1 Bel'am ırkçı bir tiptir: Müslüman İsrâiloğullarına ve Hz Mûsâ'ya karşı putperest Moab' lıları ve onların putçu yöneticisi Balak'ı sırf kendi kavmi ve ülkesi olduğu için destekledi Hakka karşı, bizdengerekçesiyle bâtılın yanında yer aldı
2 Dünyacı bir tiptir: Kendisine verilen İlâhî emânete ihânet ederek, şöhret, servet gibi geçici dünya nimetleri uğruna onları fedâ etti Dinini satıp dünyasını aldı Bir çanak yal uğruna, sahibinin onca itip kakmasına kuyruk sallayan köpek gibi, bir miktar dünyalık uğruna ilminin izzetini sattı
3 İlmini zâlimkâfir yöneticilerin hizmetine veren resmî ulemâ tipidir: Kendisine yukardangelen emirleri, Allah'tan gelen emirlere karşı da olsa uygulayan, bu yüzden de âyette tutsan da itsen de dilini sarkıtıp soluyan köpekolarak tanımlanan yüzsüz ve onursuz, evet efendimci bir tip Şairin Köpektir zevk alan sayyâdı bîinsâfa hizmettenmısraında ifâde ettiği gibi, sadâkati cinâyet derecesinde midesine bağlı bir tip
4 İlkesiz, makyavelist bir tip: Ulusal birliği ve ülkenin bütünlüğünü korumak için, kendi kutsal değerlerini de hiçe sayarak, her yolu meşrû gördü Bu cümleden, muhtemelen zührevî ve bulaşıcı hastalığa yakalanmış Moab’lı fâhişelerin İsrâiloğulları’yla zinâ yapması fikrini ortaya attı Harp halinde dahi, yöneticileri, ilkeli, insan hak ve onuruna saygılı davranmaya dâvet edeceği yerde, önce o hak ve onuru kendisi çiğnedi Kendisine verilen akıl âyetini, şeytanın hizmetinde kullandı
Bu sayılan özellikler, kimde bulunursa, o kendi yaşadığı çağın ve toplumun Bel'am'ıdır Kur'an, onun için yer, zaman ve şahıs ismi vermez Çünkü bu tipler, her yerde ve her zamanda bulunabilir Onları görünce tanımamız için özelliklerini sıralar (3)
Sahip bulunduğu ilim hazinelerine karşılık, “dünya için “dinini satan, âhiretini dünyaya değişen ve bu doğrultuda azgın yöneticiler ve tâğutlarla işbirliği yapan, onlara hizmet veren, dini ve bilimi âlet edip kullanarak insanları zâlimlerin buyruğuna ve boyunduruğuna sokan kimliği simgeleyen bir addır Bel’am
Tâbiri câizse, Allah’ın peygamberine, Allah'ın dinine karşı, Allah adına mücâdele veren ve halk katındaki itibarını bahane ederek tevhid mücâdelesine karşı direnen bir azgın! Bir kısım müfessirler, bu âyetin, Ümeyye bin Ebi’sSalt hakkında nâzil olduğunu beyan etmişlerdir Bu kişinin de, Hz Muhammed (sas)’e nübüvvet görevi verilmeden önce “haniflerden olduğu, Allah’ın kısa bir süre içerisinde peygamber göndereceğini söyleyip durduğu halde, gurura kapılıp ona iman etmediği bilinmektedir Rivâyetlerdeki ortak yön, muayyen bir şahsı tariften çok, onun prototip karakterini ortaya koymasıdır Nüzul sebebinin husûsî olması, hükmün umûmî olmasına engel değildir Kıyâmete kadar Bel’am’ın vazifesini yapan “Bel’am tipi, bu karakterin yapısı ortaya konulmaktadır İnsanları “Allah adını kullanarak aldatan, hevâ ve heveslerini tatmin için tevhid akidesini tahrip eden Bel’am’ın etkisi korkunçtur
Bel’am; Firavun’un ilkelerini Allah’ın dini adına muhâfaza eden bir mel’undur Her düzenin bir sâdık bekçisi vardır Tâğûtî düzenin sâdık bekçisi ise hiç şüphesiz Bel’am’dır Câhiliyye düzeninde Bel’am sadece bir kişi değil; bir çetedir Evet, Bel’amlar çetesi tâğûtî düzen tarafından örgütlenmiş bulunan bir haydutlar çetesidir Bel'amlar çetesi, tâğûtî düzen içerisindeki kiralık din bezirgânlarıdır Tabii ki bunları kiralayan tâğûtî düzenin kendisidir Bu Bel'amlar çetesinin kökü Firavun düzenine dayanır Bel'amlar çetesinin ilk reisi Bel'am bin Baura'dır
7A'râf sûresindeki âyetleri dikkate alarak Bel'am'ın vasıflarını şöyle sıralamak mümkündür:
Bel'am, Allah'ın âyetlerini bilen bir âlimdir
Bel'am, Bildiği Allah'ın âyetleriyle amel etmekten vazgeçip, bunların yerine şeytanın rehberliğine sığınan kimsedir
Bel'am, Allah'ın rızâsı yerine, gazâbına müstahak olmuştur
Bel'am, dünyevî menfaat için imanını ve ilmini satan bir din hâinidir
Bel'am, Firavunî düzeni devirmeye çalışan muvahhidlere hırlayan bir köpektir
Bel'am, Allah'a tâbi olmak yerine kendi hevâsına tâbi olmuştur
Bel'am, Allah'ın yasalarını yalanlaması nedeniyle köpeğe benzetilmiştir
Bel'am, sadece Firavun dönemine mahsus bir şahsiyet değildir Aksine ümmeti Muhammed içerisinde de ortaya çıkmış ve daha da çıkacak olan bir şahsiyettir
Bel'am, ümmeti Muhammed'e düşman, ümmeti Muhammed de Bel'am'a düşmandır
Bel'am, Hz Muhammed (sas) tarafından kötülüğü beşeriyete bildirilen bir fitne ve fesad odağıdır
Bu vasıflar kimde bulunursa o bir Bel'am'dır Câhiliyye düzeninin kuşatması altındaki toplumlarda devlete bağlı bir din vardır Bu devlete bağlı dinin mümessilleri Bel'amlardır Bu Bel'amlar, her yerde ve her zaman dine bağlı devlet anlayışına karşı savaşırlar Tâğûtî düzenin her türlü icraatını İslâm'ın mührüyle mühürlemeye çalışırlar Tâğûtî düzenin kapılarında ev sahibinden kemik bekleyen köpekler gibi kuyruk sallarlar Tâğûtî düzenin hatırı için İslâm dinine eklemede ve çıkarmada bulunurlar
Bel'amlar çetesi, İslâm coğrafyasında küfrün iktidar olması ve iktidarının devam etmesinin en büyük destekçisidir Bugün İslâm coğrafyasının siyasî iktidarı İslâm'ın elinde değildir Devlete bağlı din serbest, dine bağlı devlet yasaktır Dine bağlı devletin zarûretinden bahsedenler zindanlarda, devlete bağlı dini anlatanlar ise kürsülerdedir
Kur'an, Bel'amları köpeğe benzetir Köpek, ev sahibinin itikadî yapısına bakmadan sadece kendisine verilen kemikler karşılığında evi bekler ve eve girmek isteyen yabancılaraaileden sayılmayanlara karşı direnir
Câhiliyye düzeni için Bel'amlar büyük bir silâhtır Her ne zaman câhiliyye bir kanun uydurursa Bel'amlar bu kanunun İslâm dinine uygun olduğunu iddia ederek halkı itaate mecbur etmeye çalışırlar Câhiliyye düzeninde tâğutlar kanun uydururlar; Bel'amlar ise bu uydurulan kanunları müslüman halka kabul ettirler Tâğutlar emir verirler, Bel'amlar emre itaati sağlarlar Câhiliyye düzeni için Bel'amlara duyulan ihtiyaç, düşman sahibi bir kişinin kapısını bekleyen bir yırtıcı köpeğe olan ihtiyaç gibidir Yani, câhiliyye düzeninin ayakta kalması için, bu düzenlerde Bel'amların bulunması zarûridir
İslâm coğrafyasında siyasî otoriteyi elinde bulunduran müşrik otoriteler, bu otoritelerini Bel'amlara borçludurlar Bazen topun, tüfeğin yapamadığını Bel'amlar yapar Çünkü Bel'am, Firavun'un siyasî ihtirasını ve Karun'un câhilî sermayesini; insanları Allah adına aldatarak koruyan mel'undur Bel'am, bir anlamda bilimin mücessem put haline gelmesidir Çünkü Bel'am, Hz Mûsâ ile karşı karşıyadır Allah'ın peygamberi ile, Allah adını kullanarak mücâdele etmekten çekinmemiştir Bu işin mâhiyeti düşünülürse; hem Karun, hem Firavun, kitleler üzerindeki gücünü Bel'am'dan almıştır denebilir Câhiliyye düzenine karşı savaşan muvahhidlerin önündeki en büyük engel, köpek sıfatlı Bel'amlardır Bu gün tâğûtî düzeni devirmeye çalışan muvahhidlere ehli fitnesıfatını verenler Bel'amlardır Halbuki tâğûtî düzenin kendisi bir fitnedir Bu fitneyi muhâfaza etmeye çalışan Bel'am ise başlı başına bir pisliktir Bu konuda bir tâğutun katili Muhammed bin Mesleme (ra) şöyle diyor: Zâlim idarecilerin kapısındaki âlimlerden, pislik üzerindeki sinek daha güzeldir(Zemahşeri, Keşşâf II434) (4)
AKalkan
Bel'am tipi, tahrifin prototipidir Kur'an, Tevrat, İncil ve İslâmî kaynaklarda yazılanlardan yola çıkacak olursak bu tipin temel özelliklerini şöyle sıralayabiliriz:
1 Bel'am ırkçı bir tiptir: Müslüman İsrâiloğullarına ve Hz Mûsâ'ya karşı putperest Moab' lıları ve onların putçu yöneticisi Balak'ı sırf kendi kavmi ve ülkesi olduğu için destekledi Hakka karşı, bizdengerekçesiyle bâtılın yanında yer aldı
2 Dünyacı bir tiptir: Kendisine verilen İlâhî emânete ihânet ederek, şöhret, servet gibi geçici dünya nimetleri uğruna onları fedâ etti Dinini satıp dünyasını aldı Bir çanak yal uğruna, sahibinin onca itip kakmasına kuyruk sallayan köpek gibi, bir miktar dünyalık uğruna ilminin izzetini sattı
3 İlmini zâlimkâfir yöneticilerin hizmetine veren resmî ulemâ tipidir: Kendisine yukardangelen emirleri, Allah'tan gelen emirlere karşı da olsa uygulayan, bu yüzden de âyette tutsan da itsen de dilini sarkıtıp soluyan köpekolarak tanımlanan yüzsüz ve onursuz, evet efendimci bir tip Şairin Köpektir zevk alan sayyâdı bîinsâfa hizmettenmısraında ifâde ettiği gibi, sadâkati cinâyet derecesinde midesine bağlı bir tip
4 İlkesiz, makyavelist bir tip: Ulusal birliği ve ülkenin bütünlüğünü korumak için, kendi kutsal değerlerini de hiçe sayarak, her yolu meşrû gördü Bu cümleden, muhtemelen zührevî ve bulaşıcı hastalığa yakalanmış Moab’lı fâhişelerin İsrâiloğulları’yla zinâ yapması fikrini ortaya attı Harp halinde dahi, yöneticileri, ilkeli, insan hak ve onuruna saygılı davranmaya dâvet edeceği yerde, önce o hak ve onuru kendisi çiğnedi Kendisine verilen akıl âyetini, şeytanın hizmetinde kullandı
Bu sayılan özellikler, kimde bulunursa, o kendi yaşadığı çağın ve toplumun Bel'am'ıdır Kur'an, onun için yer, zaman ve şahıs ismi vermez Çünkü bu tipler, her yerde ve her zamanda bulunabilir Onları görünce tanımamız için özelliklerini sıralar (3)
Sahip bulunduğu ilim hazinelerine karşılık, “dünya için “dinini satan, âhiretini dünyaya değişen ve bu doğrultuda azgın yöneticiler ve tâğutlarla işbirliği yapan, onlara hizmet veren, dini ve bilimi âlet edip kullanarak insanları zâlimlerin buyruğuna ve boyunduruğuna sokan kimliği simgeleyen bir addır Bel’am
Tâbiri câizse, Allah’ın peygamberine, Allah'ın dinine karşı, Allah adına mücâdele veren ve halk katındaki itibarını bahane ederek tevhid mücâdelesine karşı direnen bir azgın! Bir kısım müfessirler, bu âyetin, Ümeyye bin Ebi’sSalt hakkında nâzil olduğunu beyan etmişlerdir Bu kişinin de, Hz Muhammed (sas)’e nübüvvet görevi verilmeden önce “haniflerden olduğu, Allah’ın kısa bir süre içerisinde peygamber göndereceğini söyleyip durduğu halde, gurura kapılıp ona iman etmediği bilinmektedir Rivâyetlerdeki ortak yön, muayyen bir şahsı tariften çok, onun prototip karakterini ortaya koymasıdır Nüzul sebebinin husûsî olması, hükmün umûmî olmasına engel değildir Kıyâmete kadar Bel’am’ın vazifesini yapan “Bel’am tipi, bu karakterin yapısı ortaya konulmaktadır İnsanları “Allah adını kullanarak aldatan, hevâ ve heveslerini tatmin için tevhid akidesini tahrip eden Bel’am’ın etkisi korkunçtur
Bel’am; Firavun’un ilkelerini Allah’ın dini adına muhâfaza eden bir mel’undur Her düzenin bir sâdık bekçisi vardır Tâğûtî düzenin sâdık bekçisi ise hiç şüphesiz Bel’am’dır Câhiliyye düzeninde Bel’am sadece bir kişi değil; bir çetedir Evet, Bel’amlar çetesi tâğûtî düzen tarafından örgütlenmiş bulunan bir haydutlar çetesidir Bel'amlar çetesi, tâğûtî düzen içerisindeki kiralık din bezirgânlarıdır Tabii ki bunları kiralayan tâğûtî düzenin kendisidir Bu Bel'amlar çetesinin kökü Firavun düzenine dayanır Bel'amlar çetesinin ilk reisi Bel'am bin Baura'dır
7A'râf sûresindeki âyetleri dikkate alarak Bel'am'ın vasıflarını şöyle sıralamak mümkündür:
Bel'am, Allah'ın âyetlerini bilen bir âlimdir
Bel'am, Bildiği Allah'ın âyetleriyle amel etmekten vazgeçip, bunların yerine şeytanın rehberliğine sığınan kimsedir
Bel'am, Allah'ın rızâsı yerine, gazâbına müstahak olmuştur
Bel'am, dünyevî menfaat için imanını ve ilmini satan bir din hâinidir
Bel'am, Firavunî düzeni devirmeye çalışan muvahhidlere hırlayan bir köpektir
Bel'am, Allah'a tâbi olmak yerine kendi hevâsına tâbi olmuştur
Bel'am, Allah'ın yasalarını yalanlaması nedeniyle köpeğe benzetilmiştir
Bel'am, sadece Firavun dönemine mahsus bir şahsiyet değildir Aksine ümmeti Muhammed içerisinde de ortaya çıkmış ve daha da çıkacak olan bir şahsiyettir
Bel'am, ümmeti Muhammed'e düşman, ümmeti Muhammed de Bel'am'a düşmandır
Bel'am, Hz Muhammed (sas) tarafından kötülüğü beşeriyete bildirilen bir fitne ve fesad odağıdır
Bu vasıflar kimde bulunursa o bir Bel'am'dır Câhiliyye düzeninin kuşatması altındaki toplumlarda devlete bağlı bir din vardır Bu devlete bağlı dinin mümessilleri Bel'amlardır Bu Bel'amlar, her yerde ve her zaman dine bağlı devlet anlayışına karşı savaşırlar Tâğûtî düzenin her türlü icraatını İslâm'ın mührüyle mühürlemeye çalışırlar Tâğûtî düzenin kapılarında ev sahibinden kemik bekleyen köpekler gibi kuyruk sallarlar Tâğûtî düzenin hatırı için İslâm dinine eklemede ve çıkarmada bulunurlar
Bel'amlar çetesi, İslâm coğrafyasında küfrün iktidar olması ve iktidarının devam etmesinin en büyük destekçisidir Bugün İslâm coğrafyasının siyasî iktidarı İslâm'ın elinde değildir Devlete bağlı din serbest, dine bağlı devlet yasaktır Dine bağlı devletin zarûretinden bahsedenler zindanlarda, devlete bağlı dini anlatanlar ise kürsülerdedir
Kur'an, Bel'amları köpeğe benzetir Köpek, ev sahibinin itikadî yapısına bakmadan sadece kendisine verilen kemikler karşılığında evi bekler ve eve girmek isteyen yabancılaraaileden sayılmayanlara karşı direnir
Câhiliyye düzeni için Bel'amlar büyük bir silâhtır Her ne zaman câhiliyye bir kanun uydurursa Bel'amlar bu kanunun İslâm dinine uygun olduğunu iddia ederek halkı itaate mecbur etmeye çalışırlar Câhiliyye düzeninde tâğutlar kanun uydururlar; Bel'amlar ise bu uydurulan kanunları müslüman halka kabul ettirler Tâğutlar emir verirler, Bel'amlar emre itaati sağlarlar Câhiliyye düzeni için Bel'amlara duyulan ihtiyaç, düşman sahibi bir kişinin kapısını bekleyen bir yırtıcı köpeğe olan ihtiyaç gibidir Yani, câhiliyye düzeninin ayakta kalması için, bu düzenlerde Bel'amların bulunması zarûridir
İslâm coğrafyasında siyasî otoriteyi elinde bulunduran müşrik otoriteler, bu otoritelerini Bel'amlara borçludurlar Bazen topun, tüfeğin yapamadığını Bel'amlar yapar Çünkü Bel'am, Firavun'un siyasî ihtirasını ve Karun'un câhilî sermayesini; insanları Allah adına aldatarak koruyan mel'undur Bel'am, bir anlamda bilimin mücessem put haline gelmesidir Çünkü Bel'am, Hz Mûsâ ile karşı karşıyadır Allah'ın peygamberi ile, Allah adını kullanarak mücâdele etmekten çekinmemiştir Bu işin mâhiyeti düşünülürse; hem Karun, hem Firavun, kitleler üzerindeki gücünü Bel'am'dan almıştır denebilir Câhiliyye düzenine karşı savaşan muvahhidlerin önündeki en büyük engel, köpek sıfatlı Bel'amlardır Bu gün tâğûtî düzeni devirmeye çalışan muvahhidlere ehli fitnesıfatını verenler Bel'amlardır Halbuki tâğûtî düzenin kendisi bir fitnedir Bu fitneyi muhâfaza etmeye çalışan Bel'am ise başlı başına bir pisliktir Bu konuda bir tâğutun katili Muhammed bin Mesleme (ra) şöyle diyor: Zâlim idarecilerin kapısındaki âlimlerden, pislik üzerindeki sinek daha güzeldir(Zemahşeri, Keşşâf II434) (4)
AKalkan
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.