nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
DİN NEYE DENİR?
Din, Allahu Teala göre konulmuş ilahi bir kanun olup, zihin sahiplerini kendi istekleri ile her iki cihanda huzura kavuşturan ilahi bir nizamdır
Dinler üç kısma ayrılır
Adalet din, muharref din ve batıl din Bu dinlerin içinde hak dinden başka hiç biri geçerli değildir Çünkü yargı din diğerleri gibi uydurma ve değiştirilme değildir İslam dini yargı dindir
İslam dinin özelliği dünyada rahatlık ahirette ise eminliktir Bu din Adem Aleyhisselam ’dan Peygamberimiz Muhammed Aleyhisselam ’a değin olan bütün peygamberlerin dinidir
Bütün peygamber gönderildikleri kabilelerini İslam dininin esas inancında olduğu gibi bir olan Allah ’a ibadet etmeyi bildiri etmişlerdir
İslam dini kendinden önceki dinlerin hükmünü kaldırmış ve kıyamete kadar geçerli olan dindir Bu Allah katında da böyledir
İslam dinin öteki dinlerden olan özelliği, onun son din olması, tüm insanlığa gönderilmiş olmasıdır
Dinimiz her akıllı insanın uyacağı ve kolaylık la kurallarını uygulayacağı bir dindir
Bu dinde güçlük ve aşırıcılık yoktur İslam dininde yolculara, hasta olanlara, gücü yetmeyen yaşlılara huzur tanınmıştır
İslam dini sevgi, refah ve barıştırma yanlısı olan bir dindir
Dinimiz; İman, Amel, ve Etik edinmek üzere üç kısımdır
İman; Allah ’tan Peygamberimize gelen her şeyi onay etmektir
Amel: İnanılanla amel etmektir
Etik: İnsanın tabiatına yerleşen huylardır Bu huyların en hoş olanı en makbul olanıdır
İslam ’da şer ’i hükümlerin dört başlıca kaynağı vardır fakat bunlar şunlardır:
Kitap: Allah tarafından peygamberimiz Muhammed (SallAllahu Aleyhi ve Sellem)e vahiy aracılığıyla 23 senede indirilen ve günümüze dek bir harfi bile bozulmadan gelen Kuranı Kerim ’dir İslam dininin de tüm hükümler ona dayanılarak verilir
Sünnet: Peygamber Efendimizin kutsal sözleri işlemiş olduğu şeylerdir
İcma: Peygamberimizden sonra Ashabı Kiram ’ın ve sonra gelen asırlarda yetişen islam müctehidlerin birleştiği meselelerdir
Karşılaştırma: Illet benzerliği nedeniyle değişmez olan bir hükmü ayet ve hadisle değişmez olmayan, diğer bir hükümle kıyaslamaktır
İMAN
İman: Sözlükte inanmak ve onaylamak manalarına gelir
Şeriatta ise; Peygamberimizin (SallAllahu aleyhi ve sellem) Allah ’tan getirdiği tüm meselelere yürek ile tasdik dil ile ikrar etmektir
İnanç yönünüden millet, Mü ’min, Kafir, Münafık edinmek üzere üç kısma ayrılırlar
Mümin: Allah ’ın varlığı ve birliği ilk önce edinmek üzere, Peygamberimiz ’e ve onun getirdiği her şeye inanan ve inandığını ikrar eden kimseye denir
Kafir: İnanmayan ve inanmadığını söyleyen kişiye denir
Münafık: Kalbi ile inanmayan ama dili ile inandığını söyleyen kişiye denir
İmanın sahih ve kabul olması için bazı koşullar gereklidir bunlar:
Tereddüd halinde olmamak, dini hükümlerle alay edip hafife almamak, dalga geçmemek, inkar sözleri ve davranışlarda bulunmamaktır
İmanın olması için ilk söylenecek laf Kelimei Şehadettir
Bu sözü:
Eşhedü en lâ ilâhe illallâh ve eşhedü enne Muhammeden abdühü ve rasûlüh
(Ben şahitlik ederim ki, Allah ’tan diğer ilah yoktur; yeniden tanıklık ederim oysa Hz Muhammed Allah ’ın kulu ve rasulüdür)
demeyen müslüman olmaz
İmanın şartları 6 ’dır
Allah ’a inanmak
Allah ’ın meleklerine itimat etmek
Allah ’ın kitaplarına güvenmek
Allah ’ın peygamberlerine inanmak
Öbür Dünya gününe itimat etmek
Kadere; iyilik ve kötülüğün Allah ’ın yaratması ile olduğuna güvenmek
Her akla yatkın olan insanın yaratıcısını tanımak ve ona güvenmek farzdır
İnsan için evvela kendi varlığından başlayarak kainatın tamamını, göklerde ve yerde var olan şeyleri ibretle büyük bir dikkatle düşünüp incelemesi, bunları yaratan büyük bir gücün olduğunu seziş etmesi için yeter
Her şeyin yaratılışında büyük bir incelik harikulade bir dengelik vardır Kulluk görevimizin gereği yaradanımızın varlığı çakmak, sıfatlarını ve isimlerini tanımak ve o şekilde inanmaktır
Allah birdir Başlangıcı ve sonu yoktur Allah yarattıklarında hiç birine benzemez Allah ’a bu şekil inanan reel imanın değerini kazanır
Allah ’ın sıfatları 14 tanedir
Vücud:Var elde etmek demektir Allahu Teala vardır ve sıfatlarıyla muttasıftır Şu kainatın yaratıcısı vacibül vücuddur Onun var olması zatidir, ezelidir, ebedidir
Vacibül vücüd olan bir Allah olmasaydı, hiç bir şey olmazdı Ve Allah için fakirlik düşünülemez
Kıdem:Ezeli almak Evveli bulunmamak Her işin başlangıcı her şeyin evveli vardır Ama bu durum Allah için geçerli değildir Çünkü onun varlığı vacibdir ve kendindendir
Beka:Allah ’u Teâla bakidir Her var olan şeyin sonu vardır, yalnız Allah ’ın varlığının sonu yoktur Kıdem ’i sabit olan her şeyin bekası vacibdir Varlığının başlangıcı olmadığı gibi nihayeti de yoktur
Vahdaniyyet:Allah ’ın bir olması demektir Tektir eşi ve yarı yoktur Allah birdir doğmamış ve doğrulmamıştır Eşi, ortağı, sanki yoktur Düşünce ile düşünen insan bunu bilir ve anlar
Allah ’ın birliğiyle beraber rızık verenin o olduğuna, öldürenin ve dirilteninde o olduğuna itimat etmek lazımdır Ondan başkasına tapınmak, ilah tutup itaat etmek küfürdür
Muhalefetün lil havadis:Allah ’u Teâla gördüklerimizden, hatırımıza gelecek şeylerden ne zatı nede sıfatları bakımından hiç birine ayrı
O, her şeyden başkadır Bizim hatırımıza gelecek olan şeyler mümkündür, sonra yaratılmış tır değil olmaya mahkumdur Bundan nedeniyle zatı ve sıfatları bakımından hiç bir şeye benzememek Allah ’ın zati sıfatlarındandır
Kıyam bi nefsihi:Allah ’ın varlığı kendindendir Varlığı için diğer bir şeye yoksul değildir Zamandan, mekandan, yönden beridir Ne zamana ne de bir yardımcıya yoksul değildir bilakis alemde oysa her şey ona muhtaçtırHayatiri almak Allah sonsuz bir hayat ile diridir O Yegane ölmeyen diridir
İlim:Allah her şeyi bilir O, olmuşu, olanı, olacağı her şeyiyle bilir Onun için hiç bir şey dar kalmaz Onun ilmi bütün alemi kuşatmıştır
Semi:İşitmek Allah her şeyi işitir Ona uzaklık engel değildir O uzak bir yerde yürüyen karıncanın ayak sesini, bitkilerin zikrini dahi işitir
Basar:Görmek Allah her şeyi görür Karanlık ona etki etmez
İradeilemek Allah diler, dilediğini yapar ona kimse karışamaz niye böyle yapmış niçin böyle yaratmış diye soramaz Dünyada olan her şey onun dilemesi ile olmuştur O dilemese bir yaprak bile kıpırdamaz
Kudret:Gücü yetmek Baskı Allah ’ındır Onun ebedi gücü her şeye yeter Onun gücünün en büyük örneği, yerleri, gökleri, dağları, taşları yoktan var etmesidir
Kelam:Söylemek Onun sözü Kur ’anı Kerimdir
Tekvin:Yaratmak demektir Onun ol demesiyle her şey olur Kainatta her şeyi yaratan odur
Tekvin sıfatının kolları:
İhyairiltmek Allah dileğini hemen diriltir
İmate:Öldürmek Allah dilediği lahza dilediğini öldürürür
Tahlik:Yaratmak Allahın ol demesi ile her şey anın oluverir
Terzık:Rızıklandırmak Rızkı veren ancak Allah ’dır
Alıntıdır *
Din, Allahu Teala göre konulmuş ilahi bir kanun olup, zihin sahiplerini kendi istekleri ile her iki cihanda huzura kavuşturan ilahi bir nizamdır
Dinler üç kısma ayrılır
Adalet din, muharref din ve batıl din Bu dinlerin içinde hak dinden başka hiç biri geçerli değildir Çünkü yargı din diğerleri gibi uydurma ve değiştirilme değildir İslam dini yargı dindir
İslam dinin özelliği dünyada rahatlık ahirette ise eminliktir Bu din Adem Aleyhisselam ’dan Peygamberimiz Muhammed Aleyhisselam ’a değin olan bütün peygamberlerin dinidir
Bütün peygamber gönderildikleri kabilelerini İslam dininin esas inancında olduğu gibi bir olan Allah ’a ibadet etmeyi bildiri etmişlerdir
İslam dini kendinden önceki dinlerin hükmünü kaldırmış ve kıyamete kadar geçerli olan dindir Bu Allah katında da böyledir
İslam dinin öteki dinlerden olan özelliği, onun son din olması, tüm insanlığa gönderilmiş olmasıdır
Dinimiz her akıllı insanın uyacağı ve kolaylık la kurallarını uygulayacağı bir dindir
Bu dinde güçlük ve aşırıcılık yoktur İslam dininde yolculara, hasta olanlara, gücü yetmeyen yaşlılara huzur tanınmıştır
İslam dini sevgi, refah ve barıştırma yanlısı olan bir dindir
Dinimiz; İman, Amel, ve Etik edinmek üzere üç kısımdır
İman; Allah ’tan Peygamberimize gelen her şeyi onay etmektir
Amel: İnanılanla amel etmektir
Etik: İnsanın tabiatına yerleşen huylardır Bu huyların en hoş olanı en makbul olanıdır
İslam ’da şer ’i hükümlerin dört başlıca kaynağı vardır fakat bunlar şunlardır:
Kitap: Allah tarafından peygamberimiz Muhammed (SallAllahu Aleyhi ve Sellem)e vahiy aracılığıyla 23 senede indirilen ve günümüze dek bir harfi bile bozulmadan gelen Kuranı Kerim ’dir İslam dininin de tüm hükümler ona dayanılarak verilir
Sünnet: Peygamber Efendimizin kutsal sözleri işlemiş olduğu şeylerdir
İcma: Peygamberimizden sonra Ashabı Kiram ’ın ve sonra gelen asırlarda yetişen islam müctehidlerin birleştiği meselelerdir
Karşılaştırma: Illet benzerliği nedeniyle değişmez olan bir hükmü ayet ve hadisle değişmez olmayan, diğer bir hükümle kıyaslamaktır
İMAN
İman: Sözlükte inanmak ve onaylamak manalarına gelir
Şeriatta ise; Peygamberimizin (SallAllahu aleyhi ve sellem) Allah ’tan getirdiği tüm meselelere yürek ile tasdik dil ile ikrar etmektir
İnanç yönünüden millet, Mü ’min, Kafir, Münafık edinmek üzere üç kısma ayrılırlar
Mümin: Allah ’ın varlığı ve birliği ilk önce edinmek üzere, Peygamberimiz ’e ve onun getirdiği her şeye inanan ve inandığını ikrar eden kimseye denir
Kafir: İnanmayan ve inanmadığını söyleyen kişiye denir
Münafık: Kalbi ile inanmayan ama dili ile inandığını söyleyen kişiye denir
İmanın sahih ve kabul olması için bazı koşullar gereklidir bunlar:
Tereddüd halinde olmamak, dini hükümlerle alay edip hafife almamak, dalga geçmemek, inkar sözleri ve davranışlarda bulunmamaktır
İmanın olması için ilk söylenecek laf Kelimei Şehadettir
Bu sözü:
Eşhedü en lâ ilâhe illallâh ve eşhedü enne Muhammeden abdühü ve rasûlüh
(Ben şahitlik ederim ki, Allah ’tan diğer ilah yoktur; yeniden tanıklık ederim oysa Hz Muhammed Allah ’ın kulu ve rasulüdür)
demeyen müslüman olmaz
İmanın şartları 6 ’dır
Allah ’a inanmak
Allah ’ın meleklerine itimat etmek
Allah ’ın kitaplarına güvenmek
Allah ’ın peygamberlerine inanmak
Öbür Dünya gününe itimat etmek
Kadere; iyilik ve kötülüğün Allah ’ın yaratması ile olduğuna güvenmek
Her akla yatkın olan insanın yaratıcısını tanımak ve ona güvenmek farzdır
İnsan için evvela kendi varlığından başlayarak kainatın tamamını, göklerde ve yerde var olan şeyleri ibretle büyük bir dikkatle düşünüp incelemesi, bunları yaratan büyük bir gücün olduğunu seziş etmesi için yeter
Her şeyin yaratılışında büyük bir incelik harikulade bir dengelik vardır Kulluk görevimizin gereği yaradanımızın varlığı çakmak, sıfatlarını ve isimlerini tanımak ve o şekilde inanmaktır
Allah birdir Başlangıcı ve sonu yoktur Allah yarattıklarında hiç birine benzemez Allah ’a bu şekil inanan reel imanın değerini kazanır
Allah ’ın sıfatları 14 tanedir
Vücud:Var elde etmek demektir Allahu Teala vardır ve sıfatlarıyla muttasıftır Şu kainatın yaratıcısı vacibül vücuddur Onun var olması zatidir, ezelidir, ebedidir
Vacibül vücüd olan bir Allah olmasaydı, hiç bir şey olmazdı Ve Allah için fakirlik düşünülemez
Kıdem:Ezeli almak Evveli bulunmamak Her işin başlangıcı her şeyin evveli vardır Ama bu durum Allah için geçerli değildir Çünkü onun varlığı vacibdir ve kendindendir
Beka:Allah ’u Teâla bakidir Her var olan şeyin sonu vardır, yalnız Allah ’ın varlığının sonu yoktur Kıdem ’i sabit olan her şeyin bekası vacibdir Varlığının başlangıcı olmadığı gibi nihayeti de yoktur
Vahdaniyyet:Allah ’ın bir olması demektir Tektir eşi ve yarı yoktur Allah birdir doğmamış ve doğrulmamıştır Eşi, ortağı, sanki yoktur Düşünce ile düşünen insan bunu bilir ve anlar
Allah ’ın birliğiyle beraber rızık verenin o olduğuna, öldürenin ve dirilteninde o olduğuna itimat etmek lazımdır Ondan başkasına tapınmak, ilah tutup itaat etmek küfürdür
Muhalefetün lil havadis:Allah ’u Teâla gördüklerimizden, hatırımıza gelecek şeylerden ne zatı nede sıfatları bakımından hiç birine ayrı
O, her şeyden başkadır Bizim hatırımıza gelecek olan şeyler mümkündür, sonra yaratılmış tır değil olmaya mahkumdur Bundan nedeniyle zatı ve sıfatları bakımından hiç bir şeye benzememek Allah ’ın zati sıfatlarındandır
Kıyam bi nefsihi:Allah ’ın varlığı kendindendir Varlığı için diğer bir şeye yoksul değildir Zamandan, mekandan, yönden beridir Ne zamana ne de bir yardımcıya yoksul değildir bilakis alemde oysa her şey ona muhtaçtırHayatiri almak Allah sonsuz bir hayat ile diridir O Yegane ölmeyen diridir
İlim:Allah her şeyi bilir O, olmuşu, olanı, olacağı her şeyiyle bilir Onun için hiç bir şey dar kalmaz Onun ilmi bütün alemi kuşatmıştır
Semi:İşitmek Allah her şeyi işitir Ona uzaklık engel değildir O uzak bir yerde yürüyen karıncanın ayak sesini, bitkilerin zikrini dahi işitir
Basar:Görmek Allah her şeyi görür Karanlık ona etki etmez
İradeilemek Allah diler, dilediğini yapar ona kimse karışamaz niye böyle yapmış niçin böyle yaratmış diye soramaz Dünyada olan her şey onun dilemesi ile olmuştur O dilemese bir yaprak bile kıpırdamaz
Kudret:Gücü yetmek Baskı Allah ’ındır Onun ebedi gücü her şeye yeter Onun gücünün en büyük örneği, yerleri, gökleri, dağları, taşları yoktan var etmesidir
Kelam:Söylemek Onun sözü Kur ’anı Kerimdir
Tekvin:Yaratmak demektir Onun ol demesiyle her şey olur Kainatta her şeyi yaratan odur
Tekvin sıfatının kolları:
İhyairiltmek Allah dileğini hemen diriltir
İmate:Öldürmek Allah dilediği lahza dilediğini öldürürür
Tahlik:Yaratmak Allahın ol demesi ile her şey anın oluverir
Terzık:Rızıklandırmak Rızkı veren ancak Allah ’dır
Alıntıdır *