iltasyazilim
FD Üye
Bazı kimseler; (Domuz etini iyice kaynatınca bir zararı olmaz Bir bardak bira, bir damla şarap içmek, vücuda zarar vermediği için günah olmaz Gusül ve abdest temizlik içindir Vücut kirlenmedikçe, gusletmek veya abdest almak mantıksızlıktır Namaz iyi bir jimnastiktir Ama bugün modern jimnastik şekilleri vardır Kapanmaktan maksat da erkekleri tahrik etmemektir Saçın görünmesi erkekleri tahrik etmez Kapanmasının hiçbir mantıki sebebi yoktur Yakın akraba ile evlenmek, çocukların sakat olma riskinden dolayı yasaklanmıştır)
diyor Böyle sözler doğru değildir
Dinimizde bir şey haram ise, hikmetini, fayda veya zararını bilmesek de onun haram olduğuna inanmak gerekir Dinimizin bildirdiği şeylere akla uygun olduğu, yahut tecrübe ile anlaşıldığı için inanmak iman olmaz Çünkü bu, aklı, tecrübeyi tasdik etmek demektir Haramlarda muhakkak vücuda zarar veren bir şey aranmamalıdır!
Bugün tıp, her ne kadar hastalık bulaştıran etin domuz eti olduğunu tespit etmişse de, domuz etinde bulunan büyüme hormonunun kansere sebebiyet verdiği açığa çıkmışsa da, domuz eti ile trişinoz hastalığı geçiyorsa da, domuz şeridi, mide ve barsak yolu ile kana geçerek, göz, beyin gibi önemli organlarda ağır hastalıklara sebebiyet veriyorsa da, domuz eti yiyenlerde, kıskançlık hislerinin dumura uğradığı, namusunu kıskanmadığı ve daha başka zararları tespit edilmişse de, yine de Mutlaka şu sebepten dolayı domuz haram edilmiştir denilemez Fakat hiç zararı tespit edilmese de, dinimiz yasak ettiği için, domuz etini yemek haramdır Besmelesiz kesilen kuzu eti de haramdır Demek ki, maksat, dinin emrine uymaktır
Bir yudum şarabın, bir bardak biranın vücuda zararı olmayabilir Bir damla idrarın da zararı olmayabilir Ama dinimiz bunların damlasını yasak etmiştir
Gusül ve abdest mutlaka maddi kirlerin temizlenmesi için değildir Öyle olsaydı, su olmayınca toprakla yıkanmak, yani teyemmüm emredilmezdi Halbuki toprağa bulaştırmak temizlemediği gibi, üstelik elimizi de kirletir Demek ki gusül ve abdest, maddi temizlikten çok, manevi temizlik içindir Hatta manevi temizlik için de değil, sırf emre uymak içindir
Evet guslün ve abdestin maddi temizliğe de faydası olur Ama asıl gaye maddi temizlik değildir Modern jimnastik yapılsa namaz kılınmış sayılmaz İyi olur diye üç rekatlık bir namazı dört kılsak namaz sahih olmaz Demek ki, maksat, daha iyi hareket yapmak, daha çok namaz kılmak değil, dinin emrine uymaktır
diyor Böyle sözler doğru değildir
Dinimizde bir şey haram ise, hikmetini, fayda veya zararını bilmesek de onun haram olduğuna inanmak gerekir Dinimizin bildirdiği şeylere akla uygun olduğu, yahut tecrübe ile anlaşıldığı için inanmak iman olmaz Çünkü bu, aklı, tecrübeyi tasdik etmek demektir Haramlarda muhakkak vücuda zarar veren bir şey aranmamalıdır!
Bugün tıp, her ne kadar hastalık bulaştıran etin domuz eti olduğunu tespit etmişse de, domuz etinde bulunan büyüme hormonunun kansere sebebiyet verdiği açığa çıkmışsa da, domuz eti ile trişinoz hastalığı geçiyorsa da, domuz şeridi, mide ve barsak yolu ile kana geçerek, göz, beyin gibi önemli organlarda ağır hastalıklara sebebiyet veriyorsa da, domuz eti yiyenlerde, kıskançlık hislerinin dumura uğradığı, namusunu kıskanmadığı ve daha başka zararları tespit edilmişse de, yine de Mutlaka şu sebepten dolayı domuz haram edilmiştir denilemez Fakat hiç zararı tespit edilmese de, dinimiz yasak ettiği için, domuz etini yemek haramdır Besmelesiz kesilen kuzu eti de haramdır Demek ki, maksat, dinin emrine uymaktır
Bir yudum şarabın, bir bardak biranın vücuda zararı olmayabilir Bir damla idrarın da zararı olmayabilir Ama dinimiz bunların damlasını yasak etmiştir
Gusül ve abdest mutlaka maddi kirlerin temizlenmesi için değildir Öyle olsaydı, su olmayınca toprakla yıkanmak, yani teyemmüm emredilmezdi Halbuki toprağa bulaştırmak temizlemediği gibi, üstelik elimizi de kirletir Demek ki gusül ve abdest, maddi temizlikten çok, manevi temizlik içindir Hatta manevi temizlik için de değil, sırf emre uymak içindir
Evet guslün ve abdestin maddi temizliğe de faydası olur Ama asıl gaye maddi temizlik değildir Modern jimnastik yapılsa namaz kılınmış sayılmaz İyi olur diye üç rekatlık bir namazı dört kılsak namaz sahih olmaz Demek ki, maksat, daha iyi hareket yapmak, daha çok namaz kılmak değil, dinin emrine uymaktır
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.